Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 658 ggr
Solstickan
0

Inte igen!!!..blir så trött på människor!!

Nu har det dykt upp en liten kattdam utanför vår lägenhet mitt i stan…IGEN!!!

Hon är mager och jättekelen och hungrig… jag förstår inte hur folk kan släppa ut sina katter mitt i stan…. inte så konstigt att de springer vilse eller blir påkörda….

Jag satt ett reflexhalsband och skrev mitt telefonnummer på det… får se om det ringer någon…isf ska jag se till att de inte släpper ut henne i stan igen!!… men troligtvis har hon ingen matte eller husse med tanke på att hon var så smal och hungrig… men någonstans måste hon ha bott innan med tanke på att hon var så kelig och orädd för mig.

Tog kort på henne idag så jag kan lägga ut annonser, och ska ringa polis, djurhem o veterinär imon eller så fårt de har öppet. Kanske kan hon ha ett chip (inte för att det är så troligt).

Jag kan tyvärr inte ta in och ta hand om henne då jag har två katter redan, varav en av dem är en hittekatt. Hon levde precis som den här katten på gårdarna runt omkring vår lägenhet.

Om det bor någon i Jönköpings-trakten som han ta hand om henne tills hon hennes matte eller husse hör av sig, eller tills hon hittar ett permanent hem så snälla hör av er till mig!!

Lägger upp kort på henne imorgon!!

essut50
0

Stackars katt, kan du inte ta in henne och ha den i badrummet så länge.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

brutt
0

Ändå måste hon haft tur som blev sedd av någon som brydde sej om henne. Stackarn att springa runt och vara mager och hungrig.

Solstickan
0

Ja, hemskt… hoppas som sagt att hon bara smitit ut eller nåt och att hennes matte och husse kommer att höra av sig eller redan har hört av sig till polisen….

Jag ska se om vi kan göra lite rum åt henne annars… är igång med att flytta så det är inte mycket rum hemma. Försöker att göra det så smidigt som möjligt med kissarna, så lilla damen kom inte precis lägligt…. men det är det väl aldrig egentligen i sånna här situationer…

Wiizy
0

usch, vad hemskt! :(

Sessan1
0

Stackars kisse.

Hawknestgrove
0

Åh, puttar upp för den stackars lilla!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jenna-Gun
0

Men huir kan man släppa ut en katt mitt i stan. En liten katt till på köpet.

Om den inte har smitit ut. vilket man hoppas det är fråga om..

Gör allt ni kan för kissen.

Jenna :/

Solstickan
0

Tack för era svar…

Jag har nu inte sett till lilla Kizzen sen i fredags…hoppas verkligen att hon mår bra. Det har inte ringt någon till mig så jag är tveksam över att hon har ett hem…. men å andra sidan om de är så dumma så att de kan släppa ut en katt mitt i stan…så varför skulle de bry sig om att ringa??

Jag ska iaf ringa till veterinären imon och kolla om jag kan åka in med henne för att se om hon har chip nästa gång jag ser henne. Tänkte jag skulle gå på en promenad i krokarna ikväll när det mörknat…för det är på kvällarna hon visar sig!

Hoppas hoppas det kan lösa sig för den lilla damen…jagska göra mitt bästa för att se till att hon får ett bra hem!

Jenna-Gun
0

Låter jättebra.

Kram på dej

Jenna

Solstickan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej igen!

Jag har nu tagit in lilla issekatten och hon huserar just nu i badrummet…med två fräsande katter utanför (och en inte så glad sambo) :o)

Halsbandet jag satt på henne var borta nu, antar att det är hon själv som tagit av det…. om det är några "ägare" som gjort det så vore de ju dumma om de tog av det överhuvudtaget…och ås att de inte ringde… 

Hon har nu iaf ätit och druckit och duktig som hon är har hon redan kissat i lådan. Har hunnit plocka en del fästingar på henne också…

Hon är en riktigt kelen liten tjej…som nu har fått namnet Lisa av mig så länge.

Jag ska nu ge mig ut på nätet och både leta efter henne om det är någon som anmält henne försvunnen…men även anmäla henne upphittad!

Någon som har tips på bra sidor där jag kan lägga upp annonsen?

Dakrish
0

SKS, KKS, katter.nu, hos polisen, katter.ifokus…

Anna77
0

Lycka till! Bra av dig att ta in kissen!!

anebit
0

Underbart att du tagit in kissen…………… en eloge till dig….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Solstickan
0

Tack för era svar! 

#11 Har nu lagt in annonsen på alla sidor du tipsade om!! ..hoppas nu på ett positivt svar!! :o)

Solstickan
0

GODA NYHETER!!!

Lilla Lisa ska nu få komma till ett katthem där hon förhoppningsvis kommer att få det jättebra!!

Jag är så glad!!!

Hawknestgrove
0

Åh så toppen! Grattis! Bra jobbat! Bara det inte är ett med 3veckorsregel…..

Solstickan
0

nej det ska det inte vara…hon sa att de hade katter som varit där länge, men just precis när jag ringde blev det klart att en annan katt skulel hämtas och då kund elilla lisa få ta den platsen… sån tur hade vi!!

Jenna-Gun
0

Jättebra.

Hoppas kissen får ett eget hem snart då.

Hawknestgrove
0

Jippiiiii!