Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 689 ggr
Dakrish
0

OT Kära Hundar och Katter

"Kära Hundar och Katter

Skålarna med tassmärken är era, och där finns er mat. De andra tallrikarna är mina och där finns min mat. Vänligen notera: att skapa ett tassmärke på min tallrik och mat gör inte att det blir din tallrik och mat, inte heller finner jag det estetiskt tilltalande.

Trappan är inte designad av Formel 1 och är därför inte en racingbana. Att hinna ner först är inte målet, och att få mig att välta hjälper inte, för jag faller snabbare än ni kan springa.

Jag kan inte köpa större än en dubbelsäng. Jag ber om ursäkt för det. Tro inte att jag tänker fortsätta sova på soffan för att ni ska ha det bekvämt. Hundar och katter kan faktiskt kura ihop sig när de sover. Det är inte nödvändigt att ligga vågrätt över hela sängen, utsträckt så mycket som möjligt. Jag är också medveten om att utstuckna tungor och svansar inte är något annat än hån.

För sista gången, det finns inte en hemlig utgång från toaletten. Om, genom ett mirakel, jag hinner dit och stänger dörren så är det inte nödvändigt att klösa, gnälla, jama, hoppa mot handtaget eller försöka få tassen under dörren. Jag måste gå ut genom den dörr jag kom in. Dessutom, jag har använt toaletten i åratal, närvaro och övervakning är inte obligatorisk.

Det korrekta tillvägagångssättet är: pussa mig först, SEN kan du gå och lukta på den andra hunden eller kattens rumpa. Jag kan inte understryka det här nog!

För att lugna er, mina kära husdjur, har jag sattit upp följande meddelande på vår ytterdörr:

Regler för Icke-Djurägare som hälsar på och gillar att klaga på våra husdjur:

1/ De bor här. Inte du.

2/  Om du inte vill ha deras päls på dina kläder, använd inte möblerna.

3/ Jag tycker om mina djur mycket mer än jag tycker om människor.

4/ För dig är det ett djur, för mig är han/hon en adopterad son/dotter som är kort, hårig, går på alla fyra och inte talar tydligt. Hundar och katter är bättre än barn… de äter mindre, tigger inte pengar hela tiden, är lättare att träna, kommer oftast när du ropar, kör aldrig din bil, har inte drog-användande vänner, bryr sig inte om det senaste modet, använder inte dina kläder och behöver inte en miljon kronor för körkortet - och om de blir gravida, kan du sälja ungarna.

Signerat,
VI, folket."

Översättning från en engelsk sida jag hittade. Skrattande

martdat
0

hihi

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mona22
0

haha Skrattande. den var riktigt bra. nästan så man vill skriva ut reglerna så de som hälsar på kan läsa .

Destany
0

hehe riktigt roligt att läsa

Hawknestgrove
0

Åh, Åh,Åh, så undertbar!!!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Dakrish
0

Jag gillar den! :D Den är lite roligare på Engelska, men … äh, där är min översättning. ;)

Erika91
0

Ja denna text gillar jag också :D
Härligt att läsa!