Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketthuskatten
Läst 532 ggr
Ledin
0

Lite tips ang kattungar till skyggisar!

Nu börjar det närma sig så katthonorna får ungar och här finns det några honor på gården. Nu har jag funderat kring om man kan fånga in några ungar för att på det viset rädda dom, å sedan sälja dom då vacc o öronmärkta pengarna som dom går plus för kommer gå till kastrera honorna. Det är allså ladgårskatter som får ungar. Men vad kan man ta för pris för kattungar som är avmaskade,öronmärkta,vacc vi får se hur måga vacc dom får. När kan man ta dom ålder? Det är ca 5 st honor ibland kommer det omkringstrykande honor då ökar antalet ungar rätt mycket. Denna gård har tagis över av en kvinna från hennes far så detta är hennes första år och hon vill göra det bra för katterna där med ska det inte skjutas av katter som det gjort innan. Där med så kom jag på denna ide o hon tycker den var bra. Jag vill ha lite tips om detta på pris o ska jag vänta till som är ca 12 v sen fånga dom det finns burar å låna hov mm av vetrinären.

Kittekatten
0

Varför inte kastrera innan de får ungar? Minst strul och mest lyckat, eller? Kringstrykarna kanske man inte vill ta ansvar för men de egna stallkatterna tycker jag faktiskt att man ska ta ansvar för.

Ledin
0

ladgårskatter är  dom här är alla kringstrykna/dumpade från början ingen har köps hit allså. Nu är det ju så att kvinnan har köpt gården då en massa katter fanns här (hon har allså köpt den av sin far) och eftersom det inte finns pengar till kastrera det kostar lite. Hon har egna katter dom är kastrerade, men jag tycker att det ska finnas ladgårskatter eftersom jag inte vill ha gift utlagd. Ja det e lite bakom detta myck strul o sånt, så nu ville jag göra en insats dels för att jag har egna katter som följer efter mig ut o jag vill inte dom ska få i sig gift. Kan oxå säga att här dumpas varje år. Nu har jag inte bott här så läge, katterna har fått p-piller varje måndag men 2 är iaf dräktiga.

martdat
0

#2 fasst p piller kostar ju med pengar… om hon hör med veterinären kanske han kan ge ett bra pris om hon kastrerar flera på en gång.sen kan hon ju ansöka i fonder med ekonomisk hjälp då de inte är hennes utan dumpade, chickas minnesfond elr hur det stavas, billyfonden…

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.