Var kan man få tag I MATEN!?
Dom har inte royal canin vet Diet Intestinal
på BAGARMOSSEN LR i farsta….
Vad kan man få tag i maten… nu äter blondie endast w/d för royal är slut o jag skulle ha hämtat en ny idag.. men så hade inte bagarmossen…
Någon som vet om Årstapraktiken har maten??
Blir galen.. :P
Ring runt och fråga först så du slipper åka förgäves. Var köpte du fodret sist? PM.a eller ring Johnnys Girl så kan hon säkert hjälpa dig.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hur långt kan du ta dig/åka för att köpa maten??
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Jag åkte ända till bagarmossen men jag åker tididgt då slipper man allt folk :)
jag har aldrig köppt den jag fick en påse på 4.5kg av djurensvänner(medlemarna) o den tog slut i går :(
jag kan inte ringa ingen hemtelefon.
Men i farsta sa dom att bagarmossen skulle ha men noop de hade dom inte.
Nån som kan tipsa Karin om var man kan köpa maten?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
jag är tyvärr inte hemma i området ens:( så hoppas någon annan kan.
//Pia
Ja detta är något för dem som bor helst söder om Stockholm! Men kunde du inte beställa då? Till Farsta eller Bagarmossen?
KArin, kolla här!
Jag vet inte om Årstakliniken säljer RC och det går inte att ringa dit nu för de har telefontid mellan 800-1300 samt 1600-1630.
De som jag känner till som säljer RC är Veterinären vid Hornstull och det är precis vid T-banan och Bromma Djurklinik.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
det är ju rätt nära det med. Ok, man får byta tunnelbana, men i alalfall. Men om foderbilen har, så är det ju ännu bättre, eller hur?
Varken Bagarmossens Djurklinik eller Farsta Vet klinik för Royal Canin Vet Diet Intestinal. Försökte ringa Årstapraktiken men de har teltid 8.30-13 och sen 16-16.30 på måndag/torsdag, ska försöka komma ihåg att ringa strax igen. Vet du nån annan veterinär söder om stan Karin, jag bor ju norr om stan och har noll koll söder om slussen 

jag har fått ett presentkort av Imasy på royal canin maten som hon inte behövde den gäller till agusti
foderbilen har inte den maten jag kollade förut sen vet jag inte äns om dom tar presentkortet.
vrf har inte dom närmaste vetirnärställerna maten för HIMMLA dumt -.-
ne jag vet bara farsta dom har ju 2 olika o dom säljer inte o bagarmossen säljer inte
ska kolla på sl hur man åker till hornstull sl ha ju stängt av gröna linjen från farsta-.-'
Årstapraktiken, Skälderviksplan 1, Årsta (tel 08-191233) har den
1/2 kg för 80 kr
2 kg för 280 kr
4,5 kg för 420 kr (ger ett kilopris på 93 kr/kg)
Även Bromma kliniken har den
2 kg 175 kr
14 kg 619 kr (ger ett kilopris på 44.-/kg)
14 kilossäcken är ju i slutändan mest prisvärd i längden ifall du har pengar nu till den. Vet det är långt från dig men kan möta upp dig med säcken vid katthemmet eller få vägbeskrivning av Johnnys girl (lokalsinne mumsmums har jag)
#12 Är du säker på att RC Intestinal vet finns i den storleken till katt?
Det har inte funnits förut utan endast 2,5 eller 4,5 kg är den största. Den maten köper jag till katterna här. 14 kg skulle vara bra när det är 7 katter som äter den maten.

OOh så årstapraktiken ha maten yaay!
jag behöver bara 4.5kg :)
tro knappas dom tar presentkort som är till en 4.5kg=420kr sen 200kr det blir ju 620kr tro du dom gör de
?
#13 de storlekar fick jag av Bromma vet, ringde dem här på em. Prova ring du med 08-290740. De hade bara 2 kg och 14 kg ej 7 kg, så jag hoppas den jag pratade med kikade på rätt sort :-)
#14 Är presentkortet specifikt på 4,5 kg förpackning tror jag inte man får ta det….men om det bara är ett presentkort på den summan kan jag inte se att man inte ska få ta det.
Då löser det sig alltså?

oki men det står att det är royal canin vet diet intestinal 4.5kg fast dom hari nte skrivit pris antagligen äre priset olika på olika ställen :)
men då få jag åka in till Årstakliniken i morgon på morgonen o köppa en påse
tack för hjälpen =)
Bra att det löste sig. Nu vet du till nästa gång i alalfall, var du kan köpa hem.

japp nu ha jag 2kg här hemma nu men KONSTIGT det ståg attjag skulle få 4½kg…. men hon gav mig 2kg -.-' bättre än inget. :)
Jättebra.
Men du kunde frågat om 4.5 kg påsen fanns. så du vet till nästa gång.
Du får se till att du får mer innan det är alldeles slut. För man vet ju aldrig om det finns när man behöver det. Så är det för oss oxå.
Kram Jenna
men hallå!
presentkortet var ju på 4½ kg juh! då har hon ju blåst dig. det är ju royal iaf som ersätter vet för den summan iaf. ring dit och säg att du ska ha en 2 kg till, då har du ju "bara" förlorat ett halvt kilo.

#11 Till en annan gång, foderbilen har visst det fodret, de samarbetar med Bromma för veterinärsfoder (kolla under veterinär på deras hemsida). Däremot kostar det ju i frakt om man inte beställer så mycket.

Ja var presentkortet på 4,5 kg så ska du ha lite mer av dem.
Jag funderade på om jag skulle fråga min väninna i Vällingby om hon kunde handla hos veterinären på Bromma Djurklinik och ta med på jobbet sitt i Farsta.
Nu ser jag att allt prdnat sig ändå. Härligt Blondie!!
#19 du måste ringa dem, de kan inte lura dig på över hälften. Som #21 ska du åtminstone få 2 kg till.
Annars får du säga till här så ringer jag, sånt där skit gillar jag inte

Kom precis in ha varit ute me blondie.
:( men hon gav mig bara 500gram påsar 4 styckna 2kg..
men hon ringde någon angående presenkotet sen sa hon jaha du ska ha 2kg.
men jag har ingen hemtelefon. men dom fick mitt nr om de skule bli något angående presenkortet om något problem dyker upp :/.. men hon sa att det lär det inte göra.
2kg räker u ca 3-4 veckor så det är ju ganska mkt man förlora ju..
#22 Frakten blir 19:- på en påse Intestinal. Gränsen för 19:- frakt ligger på 400:- och det är precis vad en påse kostar :)
Karin: Har skickat en länk till fodret på foderbilen.se på din msn
Medarbetare på jack russel terrier
Skulle vara intressant att veta vad det står på presentkortet. Står det en summa eller står det vikten.
Hur som helst verkar nått fel.
Jenna

jag har inte presentkortet dom tog de :) de måste dom.
det ståg 4½ kg på den inget pris för priset är väll olika hos vetrinärerna
Jag blir nog lite förvirrad här över vilket foder Blondie har haft. Det fodret jag pratar om Royal Canin Veterinary Diet Intestinal finns endast i 2,5 kg eller 4,5 kg. Förpackningen på 2 kg eller 14 kg gäller för hund.
Karin kolla på förpackningen att du har rätt foder om du inte redan gjort det. Det verkar mycket märkligt med presentkortet om det står att det är för 4,5 kg så är det också det som skall gälla.

Hon fick 4 st 500 grams påsar.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Jag fick presentkortet ifrån royal, då jag hade stora problem med mina katters magar då de åt royals foder. jag lyckades dock få rätsida på mina katters magar genom ett foderbyte samtidigt som jag blev kontakad av royal och fick detta presentkort som var en påse på 4,5 kg. inget pris var satt på det. undrar bara varför du fick hälften?
eftersom jag inte behövde ha det då magarna blev bra gav jag det till karin.
#31 så det stog 4,5 kg, du är 100 på det? Kanske du ska ringa och ifrågasätta det till dem Imasy? Annars kan jag ringa men allt blir ju 3 hand.
Karin på dina 500 grams påsar vad står, katt eller hund? Vad för foder?
japp, 110% säker! står tom mitt namn på det :)
får jag numret till veterinären så ska jag ringa och fråga varför karin inte fick mer mat när hon hämtade ut maten åt mig ;)

jag fick 4 st 500gramare.
Blondie äter hill´s w/d och royal canin Intestinal vet diet
Royal canin Intestinal vet Diet för katter fick jag
det ståg 4½kg på presentkortet men hon sa att jag skulle ha 2kg …
karin, eftersom alla här vet att blondie är min katt, och att du bara är kattvakt åt honom, så tycker jag att du pm:ar över numret till vet, så ska jag ringa och fråga vad de håller på med. har tom namnet på honom på royal som skrev ut det åt mig. han borde väl kunna bekräfta detta om det skulle bli en massa tjafs.

kmr skicka pm till dig nu
är blondie inte karins katt. blev lite virrigt för mig.
jo, solweig, blondie är karins katt. men iom att presentkortet står i mitt namn, "äger" jag blondie tillfälligt ;)
inget svar än på kliniken….
Imasy har Blondie på foder;) hos Karin *fniss* Ja kom igen nu hon ska ha mer mat, sådär går inte göra.
//Pia
ja, ger de inte med sig kontaktar jag royal ;)
Stå på er, annars gör andra det.

^^)
jag tro någ de kmr att ge sig
gaah det här hade vi sluppit om jag hade sagt åt på en gång men jag vart stum :(
det verkar som att deras telefontid börjar igen vid kl 16. provar att få tag på dem då igen.
#43 har för mig de har teltid 16-16.30 måndag/torsdag, men prova du.
Årsta kliniken vägrar ge ut mer mat. det står att det ska var 4 ½ kg på presentkortet. de anser att det är 4*½ kg, alltså 2 kilo totalt. hon jag pratade med hade även rådfrågat en kollega och det var eniga. Thats it och jag kunde skita ner mig typ.
nu är det royal nästa.
Nu har jag mailat royal. Hoippas att de kan förklara för kliniken att "fyra ett streck två" som hon på kliniken sa, inte är 2 kg.
Frågade henne om det absolut inte var så att han hade skrivit "fyra ett streck två" istället för "fyra komma fem" kg. Då snäste hon av mig att det var inte deras problem att royal hade skrivit slarvigt! och jag vill inte att det ska vara mitt problem heller att de läser slarvigt….
Men jösses. Skriver man verkligen 4 ½ så som de menar. Visst sjutton brukar man skriva den totala enheten. Alltså 4 ½ kg inte som 4 st ½ kg.
//Pia
ja, Årsta kliniken hade läst "4½" som "4 st ½" Suck!

hahahhah!
man ser att de står 4½ -.-'
dom värkar inte så värst smarta precis :D

#49 De verkar ha fått hjärnsläpp! =)

Jag ringde oxå i dag 13.15 men då var det bara telefonsvarare.
Blev så himmla arg att dom blåst Karin. Men det va ju bättre att du Imasy ringde eftersom det var ditt namn på presentkortet..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Det här blir klart en intressant tråd att följa! Nu är jag så nyfiken på vad Imasy får fram…
och nu är ju jag en sån där dryg envis jäkel som inte tar ett Nej när jag VET att jag har RÄTT ;D
Väntar med spänning på vad Bo på Royal har att säga ;)

;) men du ha rätt :)
Ja det är spännande.
Bokmärker tråden nu
ha ha om Årstakliniken inte passar sig har de snart kanske en radda ilskna ifokusare utanför
Bra Imasy att du är på dem, sånt här retar vansinne på en, jösses

blondies om du vill kan jag skjutsa dit dig så kan vi prata med dom…..
Vi skickar dit en matte lärare som kan förklaga vad begereppet "4½" innebär… 

HAHA kan se det framför mig haha ett 10 tal ifokusare utanför hHAH
! ne då skoja :)
tack siberlina men jag tro någ inte dom kmr ge mer för dom ha sin egen uppfattning om 4½ kg -.- utan dom skyller på royal dom som då ha skickat ut presentkortet :P lol thats lame.
#59 lol thats lame??

men vad sa du när du fick en för liten påse,,,alltså på djur kliniken

60 # lol =lauth out laud,=Skratta högt..men sjävla ordet blir väll typ
Lol det är töntigt fjantigt lr sånt..
typ vet inte hur man ska översätta korekt :)
61 # ja sa inget jag vet inte vrf.. :( hon sa bara du ska ha 2kg ja sa då jaah ok. :(
#60 Det är ett svår-översatt uttryck. Närmaste svenska blir väl "Oh, vad löjligt" eller "Åh, vad lamt!"…
"lol" betyder egentligen "skrattar högt", precis som Karin skriver, men det används litegrann som ett universial-uttryck för den där känslan när du ler åt något som är lite roligt och/eller himlar med ögonen samtidigt som du ler åt någon som beter sig fjantigt.
Oj, hoppas det löst sig. Alltså, rent matematiskt, menar man 4 påsar som väger 500 gr styck och vill skriva ut det kort, så skriver man faktiskt 4*1/2kg. Skriver man 4 1/2 kg, så är det 4,5 kg. Att skriva så på en dator är inte att rekommendera, det senase alltså. För det skrivsättet, rent matematiskt, kan faktiskt missuppfattas och tolkar till 41/2, dvs 20,5 kg. I sådana här fall är det alltid bättre att hålla sig till decilmalbråk än till allmänna bråk.

#64 …å ändå blev det bråk… 
Förlåt Gunilla…jag kunde inte låta bli…det var som upplagt för den kommentaren… 
Precis! Och jag kan tilläga, att jag ÄLSKAR att räkna med allmänna bråk! HAha, nu var väl jag vitsig värre!

#66 Ja ibland får du till det bra!!! 
Hehe, för att skoja till det ordentligt, så kan ju Imasy kräva rent matematiskt 20,5 kg!!!!! För det ser ju ut som om det är 41 DELAT med två, vilket ju blir 20,5 hahaha!

#68 Uuuuundrar vad de säker på kliniken om ni kommer in med DEN önskan?!!? 
Värt att prova? 
Ja, att lägga upp det matematiskt på det viset kan nog få dem att gapa. Men så är det om man ställer upp bråket på det viset. Nå, i praktiken, så är det ju en sak mellan Rc och kliniken och Imasy att reda ut.