Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 8683 ggr
Casper
0

Kastrerad med "ståfräs" ;)

Ber om ursäkt om någon känner sig berörd av min rubrik, kunde inte med andra ord göra situationen rättvisa!!

Min ena hankatt, 3½ år gammal, kommer gärna och vill kela. Ibland är det bara kel och ligga i knät men ofta just nu kommer han och lägger sig och håller fast min arm, trampar och spinner, blir spänd och avslappnad om vartannat (lite som en honkatt som löper). Då kommer snoppen fram och han verkar helknäpp. Jag tycker inte att detta är så mysigt för jag kan knappt röra honom för då blir beteendet ännu intensivare. Känner mig lite som "uppblåsbara Barbara". Vad är detta och finns det något att göra om det nu har med könsdriften att göra? Han blev kastrerad 6-8 månader gammal.

Elcyion
0

Läste i någon kattbok att onani bland katter är vanligare än man tror, och att ägaren ofta tycker att det är pinsamt, och försöker sopa det under matten (med andra ord blir det inte något vidare kännt pga. det stora mörkertalet). Det kan inte vara något sådant?

Medarbetare på jack russel terrier

Imasy
0

En vän till mig har en gammal katt, som har en katt mjukisdjur. Den där katten går och släpar på sin "flickvän", gärna där andra är, och så sätter han igång, på cencurerad svenska, att tillfredställa sina behov Generad

Casper
0

Hahaha.. Ja, en liten mjukis"flickvän" hade han gärna fått ha men det är ju mindre mysigt att han valt ut mig… *skrattar* Jag myser inte längre av att ha honom i knät, om jag säger så…
Kan det ha med årstiden att göra och att det lugnar sig igen? Hans bästa vän Pysen blev ju avlivad för drygt en månad sen, funderade på om det kan vara någon sorts "tröstbeteende"? Pysen var kanske "flickvän" innan? ;)

Elcyion
1

Skulle inte förvåna mig om det (delvis) beror på årstiden. Slutar han inte snart, tycker jag du kan fråga din veterinär om kemisk kastrering (hormoner). Jag vet att han är kastrerad sedan tidigare, men läste någon tråd om att kastrerade honor kan fortsätta löpa efter kastrering, och då ger man några behandlingar med kemisk kastrering, och sen är problemet löst (lite snabbt förklarat).

Provat att köpa ett gosedjur som han kan hålla på med? Ge honom det och se vad han gör. Vill han fortfarande hålla på med dig, bara lugnt flytta honom från dig till gosedjuret. Med andra ord inte förbjuda, bara visa på ett accepterat alternativ. Vad tror du om det?

anebit
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här håller Lillpysen på…..  Det här är visserligen 1 månad innan han kastrerades men han hoppar på den då och då nu oxå….

Rasmus 14½  har ett stor Bi som är nästan lika stor som han och som han jukkat med till och från.   Har aldrig tänkt på årstiden.

Han har aldrig varit på oss, så skaffa ett mjukdjur du……………

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=36502043-5199-4582-9188-728bcd571b21&Filename=KATTERNA 011.JPG)

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Imasy
0

Men Lillpysen då….Generad

Ankah
0

Haha….uppblåsbara Barbara…ja, han verkar ju inte skämmas för sig i alla fall…

Therese87
0

Våran älskade kissekatt, Sixten som snart är 1 år har börjat "jucka" mot pojkvännen Jimmy. Han vaknade imorse av att Sixten satt över hans ben och bet och gned sig. Kan poängtera att Sixten också är kastrerad. :)

Dakrish
1

Här slickas det på snoppen istället. Ofta. Sen tittar han upp på mig, dumma människa som stör och ser ut som "Because I can!"

(Och om någon fattar den referensen, så 10 poäng till dig!)

Casper
0

Tydligen inget jätteovanligt då… Jag kanske kan få honom att övergå till ett eget mjukdjur genom att spruta katt-mynta på?

Alexej
0

Det är ett djupt rotat beteende som kan vara svårt att bli av med. Tag ett tag över nacken på katten (som kattmammor gör när de fostrar sina ungar) och "morra" lite och lyft bort honom. Kanske kommer han att sluta så småningom. Hälsningar B Andrén veterinär

http://katter.ifokus.se/Default.aspx?ThreadId=be6f153e-e14b-42e9-9c3f-1ed6836cfb05

http://www.huka.se/fos-katt-50.htm

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Jo tack, här med. Och så kommer lille skäre snoppen fram och så ska det slickas……Varje kväll, så blir det ett nummer med den stackars lejonkudden på bilden……Fast herrn är kastrerad vi 8 månaders ålder.http://hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=955e3060-9fa9-45b3-896f-419089360e21&Filename=trampatrampa.jpg

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Lena
0

Det här är sådant som händer ibland med vissa kastrater. Svårt att säga vad det är som gör att vissa katter har de här behoven och andra inte. Sen kastrering där katten hunnit bli ordenligt könsmogen kan vara en orsak….. Felliway kan hjälpa.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Ja och inte var det sen kastrering här inte. Han sitter och kissar. Han lärde sig aldrig att stå och kissa, tack och lov, men när jag tar honom på promenad, då sprayar han på granar.

Erika91
0

Bra att någon starta en tråd om detta. Sverker har också börjat med det Generad Han sätter sig och trampar i mitt knä och så börjar han jucka, lagom trevligt när man ska ha myskväll. Men det är bara på mig han gör det, okej, en gång har han gjort det på mamma. Känns inte så bra faktiskt. Fast han åker ner på golvet när han gör såGenerad

Puma77
0

Frågan är vad Tudor slurpar efter om nätterna. Visst kan det vara så att han tvättar sig men så mycket? Lite misstänt men det är bara på natten jag kan vakna av att höra honom.

//Pia

Ankah
0

#15; Så han är trogen i alla fall, det är ju ett plus!!!

Skrattande

Puma77
0

#17verkar som det blev ett snedsteg i alla fall;)

//Pia

Ankah
0

…living the dream…

Förlåt, nu blev det snuskigt….svårt att låta bli när det börjar som denna tråd…

Hawknestgrove
0

Haha, brukar skoja om, att den kastrerade hanen knäcker den okastrerade här i huset…..Mer än en halvtimme varje kväll är inte ovanligt…..

anebit
0

Vem  Gunilla?  Den kastrerade eller okastrerade?         OskyldigHemlis

Erika91
0

Förlåt om jag förstör tråden lite nu, men det känns lite onödigt att starta en ny när det ännu är lite inne på detta.
Det är en pinsam fråga, men Sverker har fått mig att undra..
Kan en kastrerad katt få ut spermier? Det är ju så man skaffar barn så det borde de väl inte kunna få?

Dakrish
0

Man tar ju bort bollarna på hankatter, så nej, det ska han inte kunna få. Det är samma som att ta bort pungkulorna på en man, inga spermier där inte (var ju så de gjorde förr för att få kastratsångare).

Erika91
0

Det var så jag trodde då. Då kan inte Sverker vara "ordentligt" kastrearad då.. :/

siberlina
0

sotis   brukade hålla   på med  dun täcket  på kvällarna,menjag lät han hållas  ,dom måste få utföra sina  behov….

Hawknestgrove
0

#24, den där frågan verkar mysko. KAnske det bara är nån sorts sekret? För är kulorna borta, så är de..Nån som vet mer?

Ankah
0

Hos människor är det i alla fall så att där är en hel massa kladd från andra ställen än själva testikeln som är med för att spermierna ska trivas ordentligt. Bl.a. sekret från prostata. Man tycker att det borde vara liknande på kissekillar, men jag är ju ingen veterinär…

Puma77
0

Ja det kan ju vara lite sekret och sånt men han skjuter ändå blankt.

//Pia

Jenna-Gun
0
anebit
0

Fniss!     skjuter blankt   hi hi

Puma77
0

Japp det är inget krut i bössan precis.

//Pia

Hawknestgrove
0

Nä, bara blårök…… Men allvarligt talat, nån som vet? När Arne juckar, så kommer det inget, i alla fall….

Elcyion
0

#32 Han kanske inte får "orgasm"? Det skjuter väl inte ut någon om han inte får en sådan?

Puma77
0

Han har lite problem stackarn. Det går inte för honom. :)) Men det kanske är olika på vissa kommer det och vissa inte hm eh ja. *fniss* men jag är allvarlig även om det låter ganska komiskt.

//Pia

Hawknestgrove
0

Nä, Arne står bara där och juckar och juckar och ser ut som en dum guldfisk i ansiktet. Sen lessnar han efter en halvtimme och slickar på lilla skära snoppen tills den försvinner. (Sicken pervers j**l)

Puma77
0

Förstår att han blir besviken när inget händer vilen kille skulle inte det. Men han är ju renlig i alla fall.

//Pia

Hawknestgrove
0

Gammal man gör så gott han kan, dansar f*n så illa, hela kroppen rister han men ändan den står stilla…….

Puma77
0

Ha ha han har nog inte fått pappas prat om blommor och bin;)

//Pia

Hawknestgrove
0

Nope. HAn är ju oskuld.

Puma77
1

Ja då är det ju tid att berätta, inte för att han kommer råka ut för en liten olycka men jösses lite nöje får han väl ha. Sa ta ett snack med Tudor så fort han visar eller om han visar intresseFlört Men han kommer säkert tycka jag e pinsam som alla söner och döttrar tycker:))

//Pia

Jenna-Gun
0

Vad säjer ni om detta då.

Puma77
0

Ha ha klockren.

//Pia

martdat
0

Kersin leker ju med nallar, gissa vad hon gör med dem,,,, hon sätter på dem , hon är en tjej men beter sig som en hankatt, biter dem och morrar och hm, ja ,, har lite rörelser för sig,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Alltså, vi delar alltså hem med snuskhumrar… Jenna, den var bra. Snacka om bortförklaringar……

Sidentass
0

När Berlioz kommer till mej o goar..så händer det allt att snoppen kommer fram..vilka missar då!!

Elin807
0

#43 Vet inte om det är likadant för katter som för hundar, men tikar kan jucka på varandra för att vissa att de är dem som bestämmer. Kanske är det så med Kersin, hon tycker att hon bestämmer över gosedjuren? :P

martdat
0

#46 HaHa! ja hon bestämmer vare sig de vill elr inte,,, hon har satt dem på plats de är så lydiga så,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Helt klart, vi bor ihop med pervos, alltså……