Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 3625 ggr
Therese87
0

OT Vad heter du i mellannamn?

Har sett massvis med trådar där man undrar vad folk heter, åldern, ser ut, namn på katter osv osv..så då tänkte jag starta en tråd där jag undrar vad ni heter i mellannamn! :)

Jag heter Lena Therese Ingegerd!

zenita
0

Zenitha Margareta Ingegerd

essut50
0

Mina namn är Lille-Mor och världens fulaste namn RuthGråter

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Imasy
0

Jag heter Jennie Carina Efternamn.

Kanman ta bort mellan namn förresten?

Dakrish
0

#3 Man får, en gång under sitt liv, ta bort och lägga till mellannamn samt ändra tilltalsnamn gratis. :)

Jag heter Sanna Emilia Efternamn med D, K och två S… *suck* Jag vill byta efternamn! Min sambo heter Nalle Martin Mephisto Efternamn. :)

Therese87
0

#2 Rutan! Skrattande

Inge-elsie
0

Det kan mat ta bort om du vill. Man får byta 3 ggr och lägga till namn men du måste behålla ett namn hela tiden.

Jag har bytt 2 gånger har en gång kvar.

Jag heter Nina Mary-kate Elsie.

solweig
0

jag hetersolweig ingegerd maria.vi reta essut för hennes namn rut, när hon var liten.

Egwene
0

Caroline Eva Madeleine Efternamn…
Visste inte att man kunde ändra namn sådär bara…

essut50
0

#7 Jag sjöng, Varför kysser alla Solveig..Skrattande

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Puma77
0

Pia Karolina Jeanette. Gillade inte mitt namna alls men idag har jag växt in i det och det är inte så många som heter det så det är ok. De flesta vet ju vem jag är som sagt *fniss* Kallas även viselpia på jobbet så vi är två och jag är den glada pigga energiska som jämt går och trallar. Oftast halkar jag in på julsånger på ngt sätt hm eller turistens klagan.Skrattande

//Pia

Engla
0

Rebecka är mitt mellannamn.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Imasy
0

när jag var liten gillade jag inte mitt förnamn. inte ens vuxna kunde uttala det. Antingen så hetter jag JennY, eller så läste de mitt namn precis som det stavades: Jänn-iiiiii-ääääää. Suck, och det var mina lärare….  :)

Jenna-Gun
0

Heter Anna Jenna Gun  efternamn

Hette Gun-Britt, tills jag tog bort Britt (1971) Hatar det namnet pga ett elakt hembiträde som hette så.

Jenna

karins
0

Karin Ylva Elisabeth…Blev kallad lilla Karin som barn..yngsta Karin i kvarteretFlört

anebit
0

Sonja   Ann-Britt   Viola.    Skulle egentligen fått heta Ann-Sofie  men det hette nån annan unge som mamma inte gillade.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Dakrish
0

#12 Du har ett finskt namn va?

Jag gapskrattar åt de skåningar på radion som försöker sig på att uttala finska namn… vill sitta med en pekpinne bredvid och slå dem på fingrarna: "La-H-to! En gång till!" När de ska prata om Häkkinen brukar sambon undra vad som är fel…

Ibland tror jag folk skulle haja till om jag jobbade på radion: Jag talar svenska flytande och med norrbottnisk dialekt, men det hörs inte att jag kan finska också (om man inte lyssnar nooooga på mina R, som jag nästan slipat bort här i Skåne), så när jag plötsligt uttalar finska ord/namn korrekt, så tror jag att folk skulle undra vad som hände…

Naquita
0

Emma Therese heter jag

Therese87 var det jag som fick dig att fundera ellerCool

Imasy
0

# 16

Hihi, finskt?! ;)

Denna kommentar har tagits bort.
Dakrish
0

#18 Um, ja? Äh, jag vet inte. ;)

maggan47
0

Margareta Elisabeth, typiskt när man är född på 40 taletFlörtKungliga namn Maggan47

torgerd
0

Jenny Maria

Kanske det tråkigaste någonsin och i min klass på högstadiet var vi TRE med precis samma namn. De som blev föräldrar i början på åttiotalet hade nog ingen fantasi.

Två av oss var nämligen födda med fem timmars mellanrum på samma BB. Våra kära mammor låg i samma sal.

Imasy
0

# 18

Inte är väl Jennie finskt heller?

Jag heter ju jennie och är född -81….  ;D

Dakrish
0

#22 I min årskus om 92 elever så hade vi två Marior, tre Joakim, två Johannes och två Alexander… Tror även vi hade Jenni och
Jennifer.

Jag tyckte alltid det var så kul att mina kusiner heter Jonna, Janne och Jenna… Lätt att komma ihåg dock!

Dakrish
0

Men Jennie är ju sååå lätt att uttala! (I alla fall för mig som talar Engelska hela dagarna)

Hawknestgrove
0

Essut, det är väl för att du är född på den dagen, som du heter Ruth.

Mina mellannamn är Ingrid Solweig……Hemlis Det värsta är, att Ingrid står först, så många gånger, så frågar folk efter Ingrid H.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Imasy
0

ja, det är ju bara stavningen som är annorlunda, men utalas ju iprincip lika som jenny. men nej då, jännn-iiiiii-äääää, det var jag det Fundersam

Dakrish
0

Jag har ingen förklaring till varför folk födda 80 och 81 heter Jenni/Jenny/liknande, men 1982 så slog ju Tommy Tutone igenom med "Jenny I've got your number (867-5309)".

Sidentass
0

Valborg, Sylvi, Marita Lizette

Hawknestgrove
0

Haha, Jenna, tack för länken! Den var kul!

[ Sökord: Gunilla | Kön: Kvinna ] Det finns 55123 kvinnor som har förnamnet Gunilla. Av dessa har 27345 namnet Gunilla som tilltalsnamn/förstanamn.

Denna kommentar har tagits bort.
Dakrish
0

[ Sökord: Sanna | Kön: Kvinna ] Det finns 10037 kvinnor som har förnamnet Sanna . Av dessa har 8275 namnet Sanna som tilltalsnamn/förstanamn.

[ Sökord: Nalle | Kön: Man ] Det finns 82 män som har förnamnet Nalle . Av dessa har 38 namnet Nalle som tilltalsnamn/förstanamn.

Detta gillade jag:

[ Sökord: Mephisto | Kön: Man ]

Det finns 1 man som har förnamnet Mephisto. Det finns ingen man som har Mephisto som tilltalsnamn.

Min sambo är unik. Kyss

Jenna-Gun
0

Haha det var kul #33

karins
0

Ja Karin är då ett vanligt namn och heter man Svensson i efternamn blir det ännu vanligare…

Dakrish
0

Det finns 36 personer med mitt efternamn. 21 av dessa är jag, mor, lillasyster, mina mostrar, morbröder och fruar, kusiner och kusinbarn… Undrar vilka resterande 15 personer är?

Och inte undra på att det varit trångt på missommar! 21 personer + Mummu och Kassu. Wow. :D

zenita
0

[ sökord: zenitha l [kön: kvinna ]

det finns 76 kvinnor som har förnamnet zenitha. 42 har zenitha som tilltalsnamn

MorganP
0

Heter Gösta (grävling) i mellannamn…

Hawknestgrove
0

Min stackars sambo Heter RUDOLF!!!! som mellannamn, alltså….Arme sate…..

karins
0

#38 He.. Gösta heter min PappaSkrattande    Rudolf var ju ovanligt Gunilla..med den röda mulenCool

Hawknestgrove
0

Hehe, tror du inte ha har hört det till leda, hahahaha! Taskiga föräldrar, alltså. Först planera så dåligt, att han är född på nyårsdagen. Sen ge honom ett sånt namn!

karins
0

Ja hur kunde de komma på ett sånt namn..och så dålig planering av födsel, va taskigt!

Puma77
0

Gösta hette min morfar men mormor hette Linda. Lite ovanligt på den tiden tror jag. Tror hon föddes runt 1913 plus ett par år kanske.

//Pia

maggan47
0

så här många Margareta finns det som har namnet som tilltalsnamn,  26697  Maggan47

Dakrish
0

Min mormor heter Tuulikki, vilket brukar skapa lite skratt när läkare och andra ska försöka uttala det. :)

johnnys girl
0

Själv har jag det något otippade mellannamnet Manuela. Detta trots att det inte finns något spanskt påbrå i släkten. Undrar än idag var morsan fick det ifrån. Men jag tycker att det är ganska coolt ändå.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Hawknestgrove
0

jag tyckewr Gösta är fint! Haha Manuela! Fint namn, fast jag kommer att tänka på en helt annan sak än ett fint flicknamn! Mano= hand på spanska!

MorganP
0

#46 Din morsa tog nog ditt mellannamn från Manuel i Pang i Bygget. Kom dock bara och inte och säg att ni har någon med mellannamnet Basil ;-)

Hawknestgrove
0

Exakt……elle Manolo…..

MAno är även APA!

johnnys girl
0

# 48. Det skulle ju varit lite kul, men tyvärr, jag föddes långt innan Pang i Bygget spelades in. Vem vet, jag kanske har inspirerat John Cleese så att han döpte en virrig servitör efter mig.

#47. När jag var i tonåren så associerade jag mitt namn med Emanuelle-filmerna (mjukporr från 70-talet för er som inte är så gamla). Tycket det var himla pinsamt och skulle heller avlidit på fläcken än avslöjat mitt andra-namn.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Hawknestgrove
0

Hehe, Johnnys girl, du är inne på rätt spår…. (Manuela= Fröken Höger)

Jenna-Gun
0

Hehehehe

Hawknestgrove
0

Hm…. såna snuskfior vi är i kväll…..

Therese87
0

hahaha!

Crisse
0

Christin Mona Margaretha

Jag har en dotter som heter Jenny men hon är född 74 så även då var det namnet vanligt.

Simson
0

Då kan jag flika in som motpol att jag heter Anna och Karin. Anna efter gudmor och Karin är släktnamnet.

Min läkare på Karolinska tyckte det var så präktigt, som Kulla-Gulla, så efter det ropade han upp mig som Kulla-Gulla. Det var några som tittade när jag reste på mig. Skrattande

Han var så söt mot mig så det var helt ok. Tänk vad vissa kommer undan med!?! Skrattande

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Erika91
0

Frida heter jag i mellannamn.

Hawknestgrove
0

HAh KullaGulla! Näpet. Frida är sött……

JA Min kära Siws yngsta dotter heter Jenny. Hon är ju född på 80talet.

Highlandertess
0

Mitt mellannamn kommer först…Maria Therese heter jag. Therese är tilltalsnamn. Blir ofta förväxlingar med myndigheter och sjukvård då de tror att jag heter Maria.

Mizzi
0

Jag heter Annika Marita , men Marita är mitt tilltalsnamn även om Annika står först .

Faxlin
0

Åsa Veronica Faxlin
Förrut hetta jag Mattikainen i efternamn, men farsan och morsan bytte för att vi barn inte skulle bli så mobbade i skolan och för att vi skulle slippa stava vårat efternamn jämt. Och ja, då är det smart att hitta på ett efternamn som man lik förbaskat får stava jämt. Inte en jäkel som fattar hur mitt efternamn stavas. Och då man tycker det låter som om de fattat rätt och man struntar i att stava då dyker det upp post med namnen:
Åsa Tasklin
Åsa Fucklin
Åsa Jucklin
Åsa Sucklin

Suckar djupt. Ibland är efternamn en förbannelse. Fast det är klart jag skulle inte vela heta Anderssom som gubben gör heller. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Faxlin
0

[ Sökord: Åsa | Kön: Kvinna ]

Det finns 37582 kvinnor som har förnamnet Åsa . Av dessa har 27866 namnet Åsa som tilltalsnamn/förstanamn.

[ Sökord: Faxlin | Kön: - ]

Det finns 12 personer som har efternamnet Faxlin.

Alla 12 faxlinare är min släkt i alla fall. Pappa, jag, mina syskon, syskon barn och så mina barn.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Stackars dig, ÅSa! Ja uppfinningsrikedomen är enorm.. Men du kan väl tänka dig, va mycket kul jag fick höra, som heter Gunilla?

" Gunilla gorilla mår illa för hon ätit för mycket persilja……"

helenaroth
0

Jag heter Helena Marianne och det trivs jag medGlad

Hawknestgrove
0

Ja, jag tror, att när man blivit vuxen,. då gillar man sitt namn. Men det är inte kul att bli retad….

catfoot
0

Maj..Fast jag stavar det May…Jag har namnsta hela Maj månad, det ni!!

Min stackars pappa hette Engelbrekt, han skrev aldrig det namnet å pratade helst inte om det heller, han tyckte det var fruktansvärt fult….Han skrev alltid Gunnar E å efternamn

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

majvi
0

#50 Manuela kanske kommer från Manolito, jag tror att serien hette High Chaparall. Lill-babs hade en hit om Manolito; blicken blir stirrig ,jag känner mig virrig var gång jag ser high chaparall..Manolito, var gång jag ser Manolito

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

ChristineL
0

Christine Victoria heter jag

Essim
0

Jag heter Marielouise, Marina Michaela, det är inte kul när det finns tillfällen där man ska skriva förnamn initialer samt efternamn, Marielouise M.M., jag har flera gånger fått frågan om " detta med medmera ska vara roligt", det är inte roligt.

Hawknestgrove
0

Haha, roligare än gorilla i allafall och Fucklin…..