Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 531 ggr
Imasy
0

OT- Vet ni vad....

Att om man äter sitt kiss, då får man hicka, och då måste man åka ambulans till doktorn ;)

Det berättade min 3 årige son för mig i morse när jag försökte förklara vad som händer av det vi äter :)

Faxlin
0

*Asg* Det var bara för underbart. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Åh,,,,, sån underbar barngroda!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Puma77
0

Ha ha. Iblnd kan man undra vad som rör sig i barns huvud och hur de kan få ihop saker och ting.

//Pia

Imasy
0

ja, jag brukar få höra såna här klokheter emellanåt. Och eftersom det är väldans inne att prata om kiss, bajs och prutt, blir det ju en hel del såna konversationer nu FörvånadGlad

Puma77
0

Ja man behöver inte vara 3 år för att man ska halka in på en massa skitsnackFlört

//Pia

Hawknestgrove
0

Hehe, Puma, jag känner mig träffad……Räcka ut tungan

Imasy
0

hihi, här har ni en till ;)

Puma77
0

Ha ha Gunilla, jag pratar av egen erfarenhet ocksåGenerad

//Pia

Imasy
0

jag pratade med ciiviic i telefonen för ett tag sedan, och jag har för mig att han kallade henne för nåt mindre snällt också Generad jag kommer inte ihåg vad, för min käre son är en ordbajsare, men hon kanske kommer ihåg vad det var…?

Puma77
0

Ha ha Imasy det var din grabb ja. HAr för mig om att det var något prutt bajs…… :))

//Pia

Imasy
0

ja, något med bajs var det garanterat ;)

Ledin
0

hahaha barn å sina komentarer :)

Har en jätte bra själv som min dotter sa:

Ada 5år följer med mamma ut till stallet där har finns även 4st ungkor som jag ger mat o strör till. -mamma är dom här korna tillsalu? -ne det tror jag inte.   -Men dom har ju prislappar i öronen. -är det sån där röttpris på dom fast här är dom gula? (jag kan kan knappas hålla mig för denna komentar men kniper så gott jag kan) -Ne, det e deras siffror man kan säga att dom heter Saga 345 å det har ju den där kossan. -När hon var liten så sätter en vetrinär en lapp i örat på dom så man vet vilken kalv det är när, man har många små kalvar så är det svårt å veta vem som har vad annars det är så man tar rätt. Man kan oxå säga att det är deras extra namn o som ett personnummer alla kor har allså olika nr. Dom har lappen hela livet i örat. 

Jag vet ju knappast sjävl om deras nr så jag kunde inte förklara det bättre, som tur var vart Ada nöjd med detta svar och senare följde även stora syster med å då sa Ada till Love varför dom har såna där nr i öronen. Jag tog även barnen å visade dom små kalvarna som jag var med å hjälpte till att sätta ditt nrlapp i örat på för att visa dom hur små dom är när dom får sitt nr.

Imasy
0

idag kom det en till groda :) Alexanader säger själv att han heter Sander, och han satt och diskuterade kalle,pluto,musse och mimmi med Micke.

Så sa han "pappa, jag tycker om kalle"

jaaa, svarade micke, "pappa tycker också om kalle"

"NÄÄJÄÄ, du tycka om Sander, jag tycka om Kalle!!" sa då den lille herrn ;)

Imasy
0

Idag ville jag verkligen sjunka ner i golvet. Gud vad jag skämdes!!

Jag och Alexander tog en genväg genom sjukhuset på väg hem. Vid huvudentren möter vi en dvärg/kortväxt person.

Alexander pekar på dvärgen och skriker:

_ Titta mamma!! En liten tomte!!!

HemlisHemlisHemlisHemlis

GeneradGeneradGeneradGenerad

Puma77
0

Ha ha ha, han kanske hade tomtar på loftet;)

//Pia

siberlina
0

jag måste berätta   va  min  systerdotter  fråga mig en  gång  när hon va  liten , vi var   på  kyrkogården    och  tittade på min mosters grav    som har   fåglar  på ovansidan   och  vi  började prata   om    va man   kan ha på grav stenen    och   så    fråga  hon  mig    om jag skulle   ha  katter   på min  grav sten eftersom hon vet    att  jag älskar   katter, det  glömmer jag alldrig…

Wiizy
0

Vad sött sagt, siberlina! Nå, ville du ha en misse? =)

// Wizy.

siberlina
0

ja  sa  ja   men   nu  vill jag inte ligga under  nån gammal grå sten

Sidentass
0

Så många goda skratt barnen har att bjuda på!!

Hawknestgrove
0

Ja så skämmigt Imasy! siberlina, det tycker jag var gulligt sagt av din systerdotter….

maggan47
0

apropå barnhistorier, mina två barnbarn Vanja 6 år och Leo 3, leker ofta mamma pappa, barn, med varandra och sina kompisar, ingen vill vara pappa, för som Vanja säger, att vara pappa är inget kul, man måste jobba, och får inte bestämma något själv, och  man måste  fråga mamma om lov, JAG vill vara mamma och bestämmaGladsäger en del om DEN familjesituationen, eller hur, sonen är pappa till barnen Maggan47

Hawknestgrove
0

Hm…….