Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 812 ggr
Dakrish
0

OT Flugor i fönstren

Nu är de äckliga flugorna tillbaka! Det kryllar med knott mellan våra fönsterglas, där det säkert är varmt nog att fungera som växthus. Urk, urk, urk. Under vintern har jag tvättat, dammsugit och desinfekterat fönstren, men nu vet jag hur de kommer in. Mellan karmarna så finns det stora springor, och då kryper de upp under fönsterbrädan ute, upp och in i fönstren. Det är seriöst så illa att vi inte vill titta ut genom fönstren, för man får titta genom ett grådask, där är så många flugor. Getingar tar sig också in mellan fönstren ibland, som idag.

Det enda vår fastighetsskötare gör är att komma och sätta målartejp över springorna i fönstren här på insidan, så inte äckelkrypen kommer in. Öppna fönster är nu omöjligt ända fram till i höst, för så fort vi har ett öppet fönster här eller på balkongen, så kommer det in mygg, getingar och knott. Förra året spottade vår A/C ut mygg i vår lägenhet…

Finns det verkligen INGET jag kan göra för att ta ihjäl krypen? Hela lägenheten känns ju smutsig nu, även fast den egentligen inte är det…

Imasy
0

ta ett glas med vinäger, det har jag haft bra effekt med ;)

Dakrish
0

Vi får inte in flugorna (ofta i alla fall), de bara sitter där mellan fönsterglasen och är äckliga. De vi får in skiter i söt saft med honung, vatten med ättika, vinäger, sockerbitar med sprit, etc.

Jag vågar inte öppna fönstren för att tvätta rent, för då får jag säkert in hela kolonin i lägenheten istället…

essut50
0

Är ni medlem i Hyresgästföreningen? Dom kanske kan hjälpa er mot fastighetsvärden..Så där kan ni inte ha det..Gråter

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Dakrish
0

Nä, det är vi ju inte. Kanske man borde vara… vad är det för medlemsavgift? *Googlar*

Så kan vi verkligen inte ha det, det är andra året i rad nu… Äckligt värre…

siberlina
0

pröva  med  såpa vatten

Dakrish
0

Jag tvättade fönstren med Mr Muscle spray, dammsög och körde sedan med massor av desinfektionssprit. Krypen kommer in i fönstren i alla fall.

Fast såpavatten ska jag prova på de blomflugor (läs: sorgmyggor, dvs. inte de vi har i fönstren) vi har i krukorna. Motor får ju fnatt  emellanåt och ska ha ner alla krukor på golvet för att äta flugorna.

Sidentass
0

Förstår att det är väldigt besvärligt med dessa otyg…minns när vi bodde bredvid en bondgård..det går inte att beskriva hur vi hade det med alla flugor..det var helt enkelt vidrigt…hoppas att du finner något sätt att bli av med dom..

Hawknestgrove
0

Ja, trösta dig med, att det är övergående, just nu på våren. Var du glad, att du inte bor på landet, där de där äckliga vindsflugorna håller till. Magasinfönstren är ofta alldeles svarta av dem på vår och höst och de kommer in och är allmänt slöa och sätter sig på nyduschade MIG!!!Men men, Pipis tycker de är goda. Så innan säsongen för flugor är slut, i allafall just den sorten, så är det ingen ide att tvätta några fönster.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....