Djurens Dag den 4:e Oktober
Visste du att Djurens Dag firas den 4:e Oktober. Inte bara i Sverige utan över hela Europa. Att dagen infaller just den 4:e oktober beror på att det är den Helige Fransicus födelsedag, han är djurens skyddshelgon.
Läs mera om hur Djurskyddet uppmärksammar Djurens Dag: Länk
Man kommer då att slå ett extra slag för Kattkampanjen 2007 och den namninsamling för ID-märkning av katter.
Om du inte skrivit under namninsamlingen ännu kan du göra det här; Kattkampanjen 2007
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Puttar upp denna sak. Glöm inte Djurens dag, Hitta hem, och allt där omkring. /Vanesssa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Hej!
Jag är ny medlem sedan igår den 22:a april och har inte riktigt hunnit med att läsa allt som finns av intresse på denna så trevliga, mysiga och mycket informationsmässigt intressanta hemsida. Läst artikeln om det s.k. TNR-projektet i Holland och kände att något sådant borde mycket väl kunna finnas även i Sverige, åtminstone på de större orter med många "hemlösa" katter och s.k. vilda katter. Man måste ju som katt-förtjusad människa beundra ett sådant engagemang och närapå känna att jag nog själv borde ingå och göra en insats på just detta sättet.
Mvh
Ja vi är många här som är närapå fanatiker….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Välkommen hit cat_mondy4u2 ;)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus