Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkatthemsevenemang
Läst 709 ggr
Lena
0

Djurens Dag den 4:e Oktober

Visste du att Djurens Dag firas den 4:e Oktober. Inte bara i Sverige utan över hela Europa. Att dagen infaller just den 4:e oktober beror på att det är den Helige Fransicus födelsedag, han är djurens skyddshelgon.

Läs mera om hur Djurskyddet uppmärksammar Djurens Dag: Länk

Man kommer då att slå ett extra slag för Kattkampanjen 2007 och den namninsamling för ID-märkning av katter.

Om du inte skrivit under namninsamlingen ännu kan du göra det här; Kattkampanjen 2007

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Puttar upp denna sak. Glöm inte Djurens dag, Hitta hem, och allt där omkring. /Vanesssa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

cat_mondy4u2
0

Hej!

Jag är ny medlem sedan igår den 22:a april och har inte riktigt hunnit med att läsa allt som finns av intresse på denna så trevliga, mysiga och mycket informationsmässigt intressanta hemsida. Läst artikeln om det s.k. TNR-projektet i Holland och kände att något sådant borde mycket väl kunna finnas även i Sverige, åtminstone på de större orter med många "hemlösa" katter och s.k. vilda katter. Man måste ju som katt-förtjusad människa beundra ett sådant engagemang och närapå känna att jag nog själv borde ingå och göra en insats på just detta sättet.

Mvh

Hawknestgrove
0

Ja vi är många här som är närapå fanatiker….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0

Välkommen hit cat_mondy4u2 ;)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus