Katter för 2 kr/st, 10 veckor gamla
Katterna säljs på mitti.se under köp & sälj
Någon som vill hjälpa till att omvända annonsansvariga på mitti. Jag har mailat men det är antagligen bra om vi är fler som protesterar.
Länk fås via PM på begäran.
Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga 🌺
usch vad hemskt. Jag letade efter annonsen men hittade den inte. Kanske borttagen?
Många av kattannonserna är antingen gratis eller sk. "symbolisk summa" 
Medarbetare på jack russel terrier

Jag har tidigare kontaktat dem ang bortskänkesannons och den personen som svarade mig var MYCKET otrevlig innan han till slut tog bort annonsen från nätet. Jag har inte mycket till övers för dem tyvärr. 
Och då är det ju tyvärr också en gratistidning som troligtvis många läser.
Såg i vårt annonsblad här om kattungar som var gratis. Stog visserligen inget om ålder på dem, men jag hoppas att de kommer till seriösa hem, trots att de var gratis. Hade jag inte haft fullt hade jag nog tagit en själv….
Jag har fått svar från onlinechefen på Mitti och han säger att de har samma regler som Blocket, minst 100 kr och tidigast 12 veckor. Han tog bort annonsen direkt. Jag passade på att be honom ta bort en annan annons med en katt för 10 kr samt att de skulle skriva ut reglerna tydligare och kanske sätta in en "anmäl"-knapp typ den de har på Blocket. Det här är det svar jag fick:
_Annonsen är ordnad. Det är som Du skriver. Jag måste göra villkoren för djur tydligare. Jag skall fixa det.
Tack för hjälpen!
_Förhoppningsvis har de bytt personal sen evkasu var i kontakt med dem för det här tycker jag låter/känns väldigt positivt. Kul om man har lyckats göra lite skillnad 
Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga 🌺
jätteduktigt gjort av dig! Som sagt, i de har annonsfallen så är det bättre att gå till huvet än till a****t.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#5 Bra jobbat! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Pysslan, jättebra. Tänk om du lyckas med det. :)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#5 Toppenbra gjort !!

#5 - toppen! Han kanske borde styrsla upp bemötandet hos sina anställda också…. 
Hur som helst, bra jobbat Pysslan, nu kanske det kan bli ordning på saker o ting!! 

vad roligt att ha gjort skillnad sådär :D säkert fler katter som kommer till seriösa hem för ett lite bättre pris och högre status med hjälp av dig!
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Suveränt Pysslan att du tog dig tid att skriva och berätta!! Härligt att de lyssnar!! Äntligen ett steg i rätt riktning!! Kram till er som orkar jobba med att ändra synsättet på folk!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Toppenbra jobbat

Toppen!