Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1553 ggr
Mezzzanina
0

Molly och golvbrunnen..

Min katt "Molly" är tokig i att dra upp silen i golvbrunen i duschen.Sedan drar hon upp allt hår och äcklig gegga som finns där och så ut i hela lägenheten med det..

Jag upptäcker Mollys dåd när jag plötsligt ser en himla massa geggiga små våta fotspår i den del av lägenheten där inte jag befinner mig.

Ni tycker förmodligen att jag helt enkelt bara skall stänga badrummsdörren…Men så enkelt är det inte när man har barn och de har med sig kompisar som går in i badrummet och sedan inte stänger dörren.

Känner någon igen sig??

Det hjälper inte att man har kattkompisar och kattleksaker i hela lägenheten.Neeej det är roligare med avlopp.

Mezzzanina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är min gosiga lilla avloppskatt "Molly"

essut50
0

Kan du inte ha nått för på brunnen, tejpa över den eller så?Bara så att Molly har glömt bort den.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Mezzzanina
0

Jag har laggt en stor sten på avloppsbrunnen.Men oftast har någon lyckats knuffa bort denna sten.Det går heller inte att sätta nät eller något då det är en plast sil som ligger direkt på golvmattan i duschen.Har nog försökt allt tror jag.

Hon lyfter ur hela golvsilen och rotar direkt ner i det äckliga vattnet där.Hu!

Hon har sådana ideer denna katt.Jag har fyra omplacerings katter här hemma.Allt funkar annars utmärkt.Men Molly har aldrig slut på bus.

Imasy
0

men en sån där anti-halk-dusch-matta gamligar brukar ha då? skulle det fungera tror du?

Elcyion
0

#1 Kan "glädja" dig med att vi har samma problem… *suck*

#4 Smart idé! Den ska jag berätta för syrran (då det är i "deras" badrum det finns en golvbrunn som de envisas med att ta loss).

Medarbetare på jack russel terrier

Imasy
0

ja, för visst är det väl hål i dessa mattor så att vattnet kan rinna igenom? så att man kan ha den där permanent menar jag?

Mezzzanina
0

Det skall jag genast skaffa!Gud så smart du är Imasy!!!Tack!

Konstigt att en katt som annars är så renlig kan dras till sådant äckel.

Men nu ser jag ju att fler har samma erfarenhet här.

Men ingebn av de andra katterna gör så.

Imasy
0

Hihi, jadu, konstigt nog fanns det lite smarta idéer kvar i min trötta uttömda hjärna ;)

Ska upp tidigt imorgon så jag säger Godnatt på er, och lycka till med era snusk katter ;D

Ankah
0

Det är väl väldigtbehändigt att slippa rensa där själv..? Mina katter gör inget alls för att hjälpa mig med städningen…

torgerd
1

Min ena katt gör precis samma sak, det roliga är dock att han inte är speciellt intresserad av vad som finns där under utan öppnar den för minstingen som gillar att skutta runt i vattnet där i.

Väldigt mysigt men nuförtiden är det iaf alltid rent i brunnen ;)

Vi har bara ställt papperskorgen vi har i badrummet över, funkar för det mesta.

Dakrish
0

Motor försökte med det en gång. Jag rensade genast ur avloppet efter att han TUGGAT (urk) på mina hårstrån. Då såg han att locket ju kan flyttas på! Så tio minuter senare hade han pillat upp det och satt och fiskade i avloppet. Nåja, jag gick in och satte tillbaka locket ordentligt. Sen dess har han inte rört det, men jag misstänker att han pinkar där ibland, efter att vi duschat.

Faxlin
0

Med iller i huset är det samma problem om inte lite värre. Illrar är mindre än katter men envisare. Så här fungerar det inte med stenar och mattor och sådant.
Nu får inte illrarna vara inne i badrummet men de lyckas ju smita in ibland i alla fall. Så vi har helt enkelt skruvat fast locket genom att sätta tre skruvar med stora skallar väl ut placerade runt locket. Så att man borrar i mellanrummet mellan locket och ringen vid brunnen. Då går skallen över ringen och även över locket. På det sättet är det omöjligt för dem att komma ner där.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Mezzzanina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, jag ser i alla fall att jag inte är ensam om att få rensat i avloppet..Ha ha ha.

Kan snart starta en avloppsrensar firma här!

Så för er alla med avlopps problem..Hyr en Iller eller en katt!Glad

Och Ankah..man behöver aldrig vara rädd att det hinner klogga igen i avloppet.Kanske praktiskt..ha ha ha men å andra sidan så blir det en del skurning av golven efter Mollys rensning.Och där hänger hon minsan inte på!Räcka ut tungan

Hawknestgrove
0

Se det så här! En underbar anledning till att hålla golvbrunnen ren och fräsch!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Dakrish
0

#14 Eller en anledning att hälla en skvätt ättika i den. ;) Nej, tycker ditt förslag är bättre.

Mezzzanina
0

Funkar det med ättika??Gillar katter inte ättika???

I så fall får jag ta och köpa ättika.

Jenna-Gun
0

Hade samma problem men skruvade dit en skruv i mitten så då kan kissarna inte flytta locket.

Puma77
0

Tack o lov kan inte mina få upp min golvgrunn men jösses vad intressant det är när jag sa rengöra där och har tagit bort koppen i.

//Pia

Hawknestgrove
0

Ja katter hatar ättika.

Dakrish
1

Fast ÄpperCider Vinäger var intressant… Fundersam Skumma katt.

Hade också fått städhjälp i badrummet förra natten. Tur som var så hade han inte petat upp och suttit och fiskat. Så går den när man glömmer stänga duschkabinsdörren!

Hawknestgrove
0

Ja en del kissar har konstig smak. Som tex Åsas recept på solskenskaka, den älskar min sambo, fast utan kokos. OCh Arne gillar den också…….

Faxlin
0

haha, men Gunilla. Jag har ju sagt det. Ingen kan motstå en av Åsas solskenskakor. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Nä, men jag gör den utan kokos. Ingen gillar kokos så där väldigt mycket.

Senixus
0

Ja våra katter är bra knas. Har e skölpadds dam på närmare året. Hon kom snat på min avloppsrunn när ho kom hit. Har kört med valig badrumms matta, men ska og testa "stor stenbbummling" uppe på badrummsmattan nu, 2 i 1 ska ju vara såå bra *garv*

Alla med missar som är mer vilda e tama… håll ut våra kattliv högt o lågt blir ju lite äldre snart Flört