(KOMMIT HEM) min älskade Selma är borta.
Imorse smet hon ut.. Hon är annars utekatt men dom brukar inte få gå förrän framåt 12. Hon kommer alltid när vi kommer med bilen men idag kom hon inte. Vi har letat överallt och ropat. Hon kommer alltid när man ropar hon är världens goaste katt. Jag vet inte vad ja gör om hon inte kommer hem… Snälla älskade Selma kom hem!! åll tummarna för oss…

Håller tummarna ,, hoppas hon kommer snart , jag själv vet hur jobbigt det är när de iinte kommer , mina får gå ut när det mörknar och in på natten
HON kommer hon kommer …………..

Vad tråkigt. Jag håller tummarna på att Selma kommer hem igen!
Hoppas inget har hänt lill tjejen, utan att hon kommer hem välbehållen snart!
Mina får bara vara ute på dagen.
Nattetid är kattluckan stängd inifrån.

hon är nog bara ute på vår vandring.idag kom en katt tillrätta som varit ute sen 19 februari
Mina får också bara vara ute på dagen vid sju ska alla vara inne…
Hoppas hon snart kommmer tillbaka.
jag hoppas att fröken kommer hem nu har det väll vart så varmt så det kan vara så att hon vill vara ute lite extra. Mina e duktiga på smita ut när vi ska ropa in katt/katterna sen så har jag 1 som vill vara ute på natten jag tycker inte om det alls jag vill ha mina katter inne så jag vet att jag kan sova säkert, så vid 2 på natten så brukar jag vakna å gå upp för att hojjta in honom. Ibland vill han in men det e sällan :P Men jag hoppas att din tös komemr hem så du slipper vara orolig.

Åhhh..jag håller så hårt i tummarna, Sofia…

inget ännu
Det är inte roligt när kissarna inte kommer hem som vanligt. Det finns ju många saker en kisse kan råka ut för beroende på hur ni bor. Kan det vara så att hon blivit instängd någonstans?
Hoppas att hon nu är hemma igen.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

otäckt….. kom tillbaka till matte…NU…… något nytt roligt att rapportera?…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Åhhh hon satt på balkongen i morse… vilen lttnad har stått upp en gång i timmen och ropat men inget förrän kl6… det var nog för att ni höll tummarna. Satt och kramade henne i en halvtimme
Tack för att ni höll tummarna
Härliga nyheter
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Så sönt för er. Hon har väl njutit av vårvädret och tappade bort tiden;)
//Pia
Skönt att hon är hemma igen! Jag förstår inte hur ni med utekatter bär er åt för att inte bli nervrak när era katter är ute ;) Jag skulle nog oroa mig till blödande magsår om mina fick gå löst, även om jag så bodde på den säkraste platsen på jorden. Och vad gör man när de inte kommer hem på utsatt tid?
Tänk om kattern akunde prata och berätta vad de gjort när de har varit borta.
Pust! Sofia, dags för rastgård!!! Det var den absolut bästa grejenb jag har gjort här! Aldrig orolig mer för att någon kisse skall försvinna. Knäcker tom pejlen.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Vi kan inte bygga rastgård här eftesom vi hyr.
#16 nNär ja ser hur underbart mina katter har det ute så vet jag att ja gör rätt som har dom ute. Finns inget de älskar så mycket som vårvädret. Vintern håller de sig mest inne…
Shit. Men kan ni inte bygga en som är lätt att ta ner? Fristående?

skönt att hon är inne.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Eller näta in en balkong/altan?
Jag vill att de ska få gå ut… Dom vi hyr av sa speciellt att vi inte får bygga något till katterna. De innan hade oxå försökt att de skulle få bygga. dessutom vet vi inte hur länge vi ska bo här. Vi vill ju köpa eget hus snart :)

Så underbart att missen är hemma igen…
Hoppas ni hittar nå¨got bra!

va kul , ännu en solskenshistoria…

Vad underbart att Selma kommit hem igen :D

Jag bor också i hyreslägenhet, med uteplats visserligen, och jag har nätat in uteplatsen. När jag frågade hyresvärden om jag fick näta in uteplatsen så fick jag först ett tvekande "njaaee" till svar… men jag gav mig inte. Till slut gick han med på det "om det blev snyggt" och då satte jag igång. Fast jag frågade grannar också för säkerhets skull eftersom ena sidan vetter mot grannens uteplats men det var inga problem för dem.
Så idag har till och med jourisen Jorin fått vara ute för första gången! Det är LYCKA för ett mattehjärta att se hur katterna njuter av solen och att jaga flugor och annat småkryp… lurpassa på varann i gräset och skutta omkring… KÄRLEK! Jag ångrar inte en sekund på att jag nätade in uteplatsen. Katterna får vara ute, gräva lite i rabatten, använda den som toalett (jag gillar det inte men vad gör man inte för dem???), äta gräs, sola, spana på fåglar osv osv… och de är trygga! Ingen risk att de försvinner eller blir påkörda av bilar eller bortjagade av andra katter, eller att småungarna kastar saker på dem, jagar dem osv…
Mera innätade uteplatser till katterna! 

som jag trodde detta väder gör så att katterna trivs bra ute tyvärr för oss som vill ha in våra små liv. Skönt å höra att hon kom hem :D
#13 Skönt höra att hon återkommit igen! Rena mardrömmen när de smiter på det där sättet.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Underbart att hon kom hem igen
Min mors katt försvann i vintras när de just flyttat in i en ny lägenhet. Vi letade i trappen & källaren utan resultat. Senare fick vi veta att en som jobbar där "släppte ut e kisse som var INLÅST i källaren". Då blev vi inte glada. Sa bara åt karlskrället att vi tänkte ha port & källardörr öppna tills katte kom hem och att den absolut INTE fick stängas. Likförbaskat stängde han den när han gick hem om dagarna. Efter ca 1 vecka gick jag dit och ställde upp dörren efter att karln gått hem. 2 dagar senare satt han på morgonen på trappan utanför föräldrarnas ytterdörr och såg ut som "Får jag komma hem nu". Han hade dock gömmt sig under deras lilla sophus utanför. Jag upptäckte i snön att något såg ut att ha pressat sig in där
Kikade lite extra och såg lite avskavd päls vid kanten, dock kunde man inte se ordentligt in. Det var det som gav mig hoppet och envisheten att få hem katten igen
Så även fast katten är kastrerad så kan den "försvinna" i flera dagar. Man blir förtvivlad, menn man bör nog försöka hålla i tanken att katten oftast kommer hem inom några dagar
Och visst är det en härlig kännsla när man får krama om de små liven igen 

Ett par dagar är ingenting om man får tro mina föräldrars kastrerade gamla kattant Malla! Hon brukade vara borta veckor i sträck och komma tillbaka mager som en skrika och inte göra annat än att äta i ett par dagar och sedan var det ut igen. Detta var om somrarna. Sedan dog deras andra honkatt (MIN barndomskatt, om man så säger, min älskade lilla Pidela) och sedan dess håller sig gamla Mallan hemma, vilket är tur, för nu är hon väl till åren.
Vad jag ville säga med denna måttligt intressanta anekdot är att katter nog varierar lite i vad de tycker är "lagom" att vara hemifrån.