Bellisima a ka Blissa hälsar!
Den 19 januari i år kom den gråa honkatten Blissa hem till oss från Emma! En liten reserverad, smått osäker kisse som tillochmed var rädd för sina kamrater Torkel och Sixten i början som nu har blommat ut och visat sig vara en riktig prinsessa på täppan!
Världens myskisse som gärna hoppar upp på databordet (och tangenterna) och spinner, ska kela och gärna bitas i hakan. Nu är hon inte det minsta rädd för sina killkompisar utan är gärna med och leker med dom, speciellt Torkel som gärna är med på tonerna och jagar henne eller låter sig jagasför att i nästa stund sitta och små pussas med honom
Sixten är fortfarande lite feg mot henne, spriner gärna undan när hon vill leka, men ger gärna tjuvnyp när hon tror att hon minst anar det!
Jag trodde inte i min vildaste fantasi att hon skulle bli så social som hon är idag och hänga med killarna så pass mycket som hon gör! Fast, hon är över lag, en ensamkatt, tycker om att göra saker ensam,leka, kela osv osv. Om dagarna, när hon inte leker, så ligger hon gärna i sin korg (är en hundkorg dock, men hon gillar den!!) på köksbordet ute i köket och slappar där hon har en perfekt uppsikt över vad som händer i lägenheten, då hon därifrån också kan titta rakt in i vardagsrummet.
En riktig prima donna är hon, tvättar sig väldigt ofta, måste rätta till varje pälsstrå efter mys och kel och lek.
Är så himlans glad över att vi adoptera henne, hon har verkligen blivit en pälskling i familjen!
Blissa hälsar!

Blissas underbara sov/slapp ställningar i sin urtjusiga (hund)korg!
Livet är allt för roligt ibland!

Finns det ngn bakgrundstråd på hittekatter om denna primadonna/sötnos?

#2 Jag tror att om du söker på Blissa i sök här på forumet så kommer det upp gamla trådar om henne, jag vet inte hur man länkar 
Så fina bilder på en vacker dam!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tänk vilket liv hon fick efter allt hon varit med om. nu lever hon livet.
//Pia

Hon ser verkligen ut att njuuuta!! Söt som en prinsessa också!!! Puss på nosen!! 
Min Atos ligger i en hundbädd också men det är för att han inte får plats i de mindre kattsängarna! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Men så sööt!
Ja tänk vad roligt att hon fick komma till just er!
Det värmer hjärtat att höra att hon passar så bra in i familjen också, att hon äntligen hittat Sitt hem!
o så mysig o söt hon va liten tjockis :) mysit värre

Så gott hon har det, Söta Blissa!
Vilken vacker kisse, var det så länge sen jag var i Hässleholm och hämtade henne till er? Tänk vad tiden går fort.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Vad roligt att läsa! Ursöt också! :)

Så underbart att du tog dej an henne..tänk så gott hon har det nu, det säger dom fina bilderna med sitt tydliga språk!

Blissa har fått en ny korg! Denna gång en kattkorg, betydligt mycket mindre än den hon har på köksbordet, men den verkar vara godkänd :)
Vilken fin korg Blissa har fått. Var har du köpt den?
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

# 15 jag fick den av Jimmys syster, men jag tror att hon köpte den på Eko i Haninge (Länna)