Lugnande hjälp
Några av mina skyggaste katter fick tas till veterinären för att kolla om de hade öronskabb. Jag stängde in dom i ett rum kvällen före och de förstod minsann att nåt som de inte gillade var på gång. Den ena katten lyckades jag få in i buren ganska fort medan Maja låg under ett skåp och visade tänderna och morrade och fräste. Men efter ett tag och med påpetning av piskkäppen så fick jag in henne i buren till slut. Maja var inte på humör att träffa någon veterinär.
Min gamle Chess skulle också med för han hade besvär med en tand. Vi fick komma in på ett undersökningsrum hos veterinären där vi fick vänta ett tag.(Det var på drop-in mottagning).Maja var beredd på det värsta och reste sig upp och visade alla sina vackra tänder.Då fick hon syn på Chess som jag hade släppt ut ur buren och Maja lade sig lugnt ner . Sen lyfte vi lite på burlocket i bak och det gick bra att ge henne en lugnande spruta som hon somnade så sött av.
Det gick bra att ge den lugnande spruta till den andra skyggisen som var med också, men när assistenten skulle se om hon sov for hon ut ur buren och runt i rummet.Sen sprang hon in i den bur där en förvånad Chess hade gått och lagt sig.Veterinären sa sen att han hade inte gett så mycket lugnande till katterna och Linnea fick sig en spruta till. Hade inte Chess varit med så hade aldrig Maja somnat av sprutan hon fick.
Maja var mycket förtjust i Chess, medan Linnea inte brydde sig så mycket. Det syntes att Maja tyckte att det var tryggt att Chess var där.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Vad kul att höra
Alltid skönt att se när ett skyggt djur finner en trygghet i något/någon.
Medarbetare på jack russel terrier
Där ser man att skygga katter tyr sig till tama. Jätte kul att Maja gillar Chess.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Vad härligt att höra :)
Roligt att skygga katter finner trygghet i tama.
Underbar läsning.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....