Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 1354 ggr
Ciiviic
0

Tar en paus från Ifokus

Som rubriken gäller har jag nu beslutat mig för att ta en lååååååååååång semester från allt vad iFokus heter !
Kommer gå in nån gång ibland och kolla PM…
Känner att mitt blödande magsår och annat inte orkar massa påhopp av människor som anklagar mig för att vara både det ena och det andra.

Eftersom jag har insamlingen och även beställning hos Karin.s på hjärtan! Så måste jag vara kvar lite granna men som sagt, endast via PM.
Så Karin läser du detta, så skicka gärna ett PM och tala om när dom är klara och så där, Så skickar jag pengar och allt som behövs.

Så pojkar och flickor !
fortsätt med de bra arbete…
åh skulle de vara något, så finns jag på mailen eller MSN säkrast !
tack för allt!

// En tokig Liinda

Liinda__ffs@hotmail.com

Alexej
0

Hoppas det bli en kortare paus!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jenna-Gun
0

Ja det hoppas jag oxå

Imasy
0

Vad tråkigt! Gråter

Men välkommen tillbaka snart!

Puma77
0

Saknar dig redanGråter

//Pia

karins
0

Inte roligt med Magsår, Så jobbigt för dej. Hoppas du kan komma tillbaka sedan med nya krafter. Men vi kommer sakna dej!  Jag Pm:ar dig när hjärtanen är färdiga Ciiviik !

essut50
0

Ta det lugnt nu och försök att inte stressa…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Simson
0

(((Kram)))

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

MariannE11
0

saknar dej….. å min vinst……Generad

det viktigaste är att du tar hand om dej själv… gör det du känner o orkar för…..å ser fram emot att du får ordning på magsåret o en MASSA energi…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

martdat
0

Det där med påhopp har jag missat, trist, kom tillbaka när du vill. hoppas du mår bättre snart.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Sidentass
0

så jobbigt med magsår..hoppas verkligen att du snart får känna dej bättre..vore roligt att se dej här igen när du orkar..

annebeate
0

Förstår att det är jobbigt. Försök nu vila dig och kom sedan tillbaks till oss med nya krafter. Du behövs!

siberlina
0

ta väl hand om dig

Gahella
0

Ja ta väl hand om DIG, underbara kattvän! Varm kram från mig.

Lena
0

Men vad tråkigt att du inte mår bra. Du är oerhört poppis här på Hittekatter ska du veta! Hoppas du kryar på dig snart och orkar komma tillbaka till oss kattmostrar. :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kattassen
0

Ja krya på dig Ciiviic och ta hand om dig och kissarna! Välkommen tillbaka när det känns moget!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Ciiviic
0

Tack allihoppa….
Som sagt.. kommer inte vara speciellt aktiv…. men kommer att läsa och kolla PM….
Men får ont  i magen så fort de visar ett brev där uppe…
Så .. Men jag kommer nog tillbaka och skriver sen..
Visa personer här inne är ju bara för gudomliga…

Åh tyvärr finns de ju såna som säger för mycket och inte vet ett skit om en annan !

Men nu ska jag logga ut igen, för nu kommer de väl strax ett nytt PM..
Ha de bäst ! Puss

MorganP
0

Hej!

Jag har under en tid under kvällen via msn talat med Civiik som ärligt talat är nere i en svacka då hon tydligt fått en hel del kritiska PM om olika saker som jag inte tar upp här utan som jag sagt till henne om så skicka PM:n vidare till resp ifokus-avdelnings moderatorer så får de göra en bedömning.

Civiik vill stanna kvar här på hittekatter men enligt henne så är det ingen av de som framfört kritik via PM som ens vet vem hon är eller hur hennes hem är, inte heller jag som Medarbetare.

Vi ska dock inte bedöma aktiva utan att ha kunskapen för skitsnack blir det väldigt lätt och det är lätt för registrerade aktiva att slänga iväg PM. Har dock som sagt till Civiik att om så skicka de vidare till i hittekatters fall våra moderatorer.

Faxlin
0

Jag har dig på msn vännen. Men det är inte samma sak. Jag är så ledsen över allt som hänt. Vet att det är jag som är grunden till allt skit du fått. Allt för att du umgås med mig.

Ledsen för att jag har satt dig i skiten.
Kram

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Imasy
0

Men hjälp! Vad är det som händer här egentligen?! FörvånadFörvånad

Faxlin
0

Ja vad är det som händer? Jagh har varit borta hela dagen och missat en hel del elakheter som hagölat inne under iFokus taken i dag.
Det finns personer som håller på och hugger på Ciiviic angående hennes stödkatter. De ger sig på en människa per pm om att hon inte sköter om katterna och inte ger dem det bästa. De klagar på att de inte får veteriärvård då de fått vara till veterinär. Och om veterinären vill avvakta med Lykka då gör man som veterinären säger. Åtminstone har jag hört upprepade gånger att folk säger här inne och på andra kattsajter att man ska lyssna på veterinären. Nu gör Ciiviiic det och får skit per pm. Hon älskar katter, hon vänder ut och in på sig för katterna. Och så får hon skit. Så börjar denna männsika då tvivla på sig själv. Skulle jag ha krävt att de skulel gjort annat fast de sa att det kan skada henne? Ska jag strunta i det och chansa ändå? Är jag elak mot Lykka om jag lyssnar på veterinären? Hon vet inom sig att svaret på frågorna är att hon hela tiden har Lykkas bästa för ögonen. Hos henne går djuren före henne själv. Sådan är hon. Och hon vet om det. Men dessa människor får henne att må så dålig över detta så de lyckas väcka tvivel på om man ska lyssna på veterinären eller inte.
Sedan som grädde på moset så vart jag tillsagd på en sajt att jag och Ciiviic inte fick tala om off.topic inne på sajten. Och jag berättade detta för Ciiviic då detta var riktat mot oss båda. Då blev Ciiviic arg, det var i hennes tråd och det var fyra ynka komentarer. Och det finns en OT kategori på sajten. Så var kriget igång. Och då gaddade de som vill ha bort mig från iFokus på grund av att jag inte går i deras ledband inne på en annan sajt ihop och attackerade Ciiviik. Därav att jag skrev att det berodde på att hon kände mig.
Ciiviic själv säger att det inte är mitt fel då jag talat med henne nu i natt. Men det här sista med den mobben som var på henne på grund av mig de var droppen i den berömda bägaren. Och pmen där hon beskylls för att vara en dålig kattägare och att hon struntar i Lykka de fortsätter att ramla in från folk som inte inser att de inte har den blekaste aning om vad de talar om.

Hoppas jag rett ut lite frågetecken nu. Och att detta var okej för Ciiviic att jag skrev som ajg gjorde. Men jag vill verkligen inte att folk ska få någon må dåligt för att de lyssnar på en veterinär. för det är det allt handlar om från början. Och med blödande magsår är detta inget som Ciiviic behöver i sitt liv just nu.

Så ni som pmar dessa dumheter sluta.

Audiatur et altera pars

Imasy
0

Men vad är det för fel på folk?

Har iof missat vad som hänt Lykka, men borde man inte lyssna på sin veterinär om man känner förtroende för denne?

Men det är väl tur att det finns folk som vet allt, och det de vet vet de bäst av alla.

Kram på er!

sandra1977
0

ja ni era stackare….om folk kunde sköta sitt ist för att bry sig om sånt dom inte har med att göra!!!!!!!!!!!!har oxå missat det där med lykka,men jag har ALDRIG tvivlat en sekund på att ni (ÅsaF o ciiviic) är sanna djurvänner!!valen man gör i livet oavsett vad det gäller,är grundade på de beslut som man tycker är bäst.ha det så bra.kram sandra.

Alexej
0

Kram till er båda!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Elcyion
0

Känner ingen av er särskilt bra, men hoppas VERKLIGEN att allt det här strular kommer att lägga sig snart, och Ciiviic snart känner att hon kan komma tillbaka till hittekatter (och ifokus). Krya på dig Ciiviic!

Medarbetare på jack russel terrier

emjon
0

Vad ledsen jag blir över att läsa detta och jag hade heller ingen som helst aning. Visst minns jag tråden om veterinärbesöket och att jag skrev i den om min åsikt helt öppet. Däremot skulle jag inte vilja utsätta en person för otrevliga PM. Inte heller lägga mig i sådant jag inte känner till och vet bakgrunden till.

Det gör mig ont om dig Ciiviik att du drabbats i dubbel bemärkelse och blödande magsår är illa nog. Det blir inte bättre med fula påhopp heller.

Tack Åsa för att du berättade en del av bakgrunden och det var ingen rolig läsning heller. Känner ingen av er mer än vad ni som skriver här på forumet och det är ju ledsamt när sådant här händer.

Ciiviik du får sköta om dig nu och hoppas att du snart är bättre och att dessa tråkigheter snart blir utredda. Det är inte alltid av godo med stora forum med många medlemmar för då blir åsikterna dessto fler.

Hoppas i allafall att du Ciiviik kommer tillbaka hit igen när du orkar för jag kommer sakna dina inlägg.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Sidentass
0

#20 men snälla nån…blir helt förtvivlad över att det ska gå så lågt till bland vuxna människor - många av oss har säkert barn i skolåldern som vi hela tiden uppfostrar till att inte mobba..till att hjälpa andra som blir  utsatta för sådant!

Nu vet vi inte om Ciivik läser här inne längre..men om hon inte gör det..hälsa henne med en blöt nospuff från familjen von Sidentass o jag önskar henne snar bättring med sitt magsår..

kram/

Siden

essut50
0

Nämen vad är det för slags människor som skickar såna dumma pm? 

#26 Håller med dig man har uppfostrat sina barn att inte mobba så gör vuxna människor det här. Förstår inte det?Förvånad

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Gahella
0

Ja jag håller med er alla. Om jag förstått saken rätt är det hon som får vaka över katten natt och dag. Så jag tror att hon skulle bli den som blev gladast om vetrinären hade en bättre lösning, än att hon ska gå så här och oroa sig för katten med ett blödande magsår. Vi ska vara mer rädda om dessa idealister som verkar och GÖR sitt bästa för andra. Visst kan vi ha olika åsikter men dessa måste alltid framföras med respekt till vederbörande, så att en dialog kan föras och inte genom att kränka och sänka varandra….

Jenna-Gun
0

Jag har inte läst så mycket i den tråden. Men det är så öågt det kan bli att mobba någon.

Du som har gjort detra. Stå får det och be om ursäkt. Vuxna människor bär sej inte så illa åt.

Jenna  Kramar om dej.

vanessa
0

Sorgligt. Väldigt sorgligt. Som Jenna skriver, att vuxna människor inte kan växa upp och sluta bete sig dåligt. Är det så att man tycker att någon gör fel, så finns det olika sätt att framföra det. Och man ska alltid göra det med ett öppet hjärta, för det kan ju faktiskt hända att man själv har fel.

Vet lite av vad Ciiviic går igenom. Hade mailterror av två personer som ansåg att allt jag gjorde var fel. Det har gjort att jag idag, långt tid efter att det slutat inte vill kolla min mail - alls. Denna terror har också gjort att jag inte är här inne på Hittekatter så ofta längre. Känner ögonen på mig hela tiden.

Så Ciiviic, det viktigaste du kan göra, förutom det Morgan skrev, är att ta hand  om dig och din pälsvän. Så ta hand om dig, och låt din mage få lugn och ro. Tänker på dig. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Hawknestgrove
0

Ja, Ciiviic, krya på dig om du läser detta och det är en sak, att vara arg på någon, men man får inte låta det gå överstyr. Vuxna människor måste kunna reda ut problem sinsemellan. Det gör man inte genom att kasta paj på varnadra antingen via Pm eller Öppet på en sajt. Ta nu riktigt väl hand om dig och kissen nu, så got det går och mig vet du också var du kan nå. Åsa, gulle dig. Du är bara världens goaste.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Pelusa
0

Har inte heller följt trådarna och är därför inte insatt i de olika kattödena men tycker det här är mycket tråkig läsning.

Känner verkligen med er samtliga utsatta personer här.
Tror att det kan vara avundsjukan till just ert varma engagemang, kurage och integritet som kan reta någon och trigga igång mobbningsförsök.

Är det något som skrämmer mig öht så är det just svår avundsjuka och d:o svartsjuka.

Stå på er, låt inget skrämma er till tystnad!

/Pelusa

Dakrish
0

Krya på dig Ciiviic!

Faxlin
0

Jag tackar er alla för allt underbart ni skriver till Ciiviic här inne. Och jag är övertygad att hon läser detta. Och om hon inte gör det kommer jag framföra varje ord från er.
Det är sådana som ni är som man ska vara mot varandra. Inte bete sig som vissa gör.
Tackar än en gång för att ni är ni helt kort och gott.
Ciiviic behöver se att hon verkligen inte är ensam i detta. Hon behöver se att vi stöttar henne. Att jag gör det vet hon visserligen, men det är skönt att vi är flera.
Nu ska hon snart opereras också. Och hon behöver verkligen inte det härskiten. Så än en gång vill jag be dem som pmar att de slutar.
Lykka mår inte bra, men det är inte Ciiviiics fel. Och hon får den hjälp som man törs ge henne nu från veterinärhåll.

Audiatur et altera pars

Simson
0

(((kram))) Skickar massor med styrkekramar till er båda!! Önskar allt löser sig till det bästa! Tack ÅsaF för all information! Bättre det än att sitta här ovetande och orolig.

zenita
0

sköt om dig nu tjejen o krya på dig. vet vad du går igenom då jag själv haft det nära inpå där min dotter blev utsatt.  många styrkekramar från alla 8 katterna i upplands väsby

Imasy
0

ja, Ciiviic, jag hoppas att du stannar kvar här, och har kraften att stå emot de som skickar en massa elaka pm.

Som jag redan har skrivit så har jag inte läst om Lykka, men jag tvivlar inte en sekund på att du inte skulle göra det som du anser vara bäst för henne (hona/hane?)

Ta hand om er så länge!

Puma77
0

Jag har inget mer att tilägga. alla ovan har redan sagt vad jag tycker och jag hoppas du blir bättre och kommer tillbaka snart.

//Pia

Erika91
0

Har missat det om Keyla, men kan vara att jag inte varit så aktiv den senaste tiden. Jag tycker att det är synd att folk behandlat dig så Ciivic, det förtjänar inte du, absolut inte. Du gör ett jättebra jobb av allt det jag läst! Synd att folk ska klampa ner på dig. Jag hoppas du snart mår bättre och att du snart kan återvända hit.

Ciiviic
0

Tack alla !
jag har gått in och läst flera gånger men känt att jag inte orkat svara…. Då de är alldeles för mkt … just nu…
Men ni ska veta att ni är guld värda… : ) ….

Tyvärr finns de människor till alla kategorier, och jag önska bara dessa små myror kunde försinna ur mitt liv…

Men jag åter kommer senare, när Lyka flickan är frisk…
Så jag inte får mer skit för henne !

ha de bäst allihoppa !

Hennum
0

ojoj, vilken röra. krya på dig nu ciiviic och lycka till med katten :) ett sätt att få människor att försvinna ur sitt liv som man inte tycker om är att strunta i dom. även om det är svårt. jag vet ingenting om det här, har haft mycket annat o göra än att sitta så mycket vid iFokus som jag vill. men jag hoppas att allt snart blir bra med dig och kisse. kram :)

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hawknestgrove
0

JA kram på dig och vi hoppas på lilla Lyyka!

Mettan
0

Jag har inte följt detta alls, men jag kan bara instämma i det som redan är sagt här. Dessa männioskor som bär sig så illa åt, borde väl kunna portas helt från iFokus?

Dessutom måste de här människorna vara väldigt fega, som pm:ar istället för att skriva vad de tycker på forumet.

Normalt hade jag sagt att man reder ut sådant via pm, men inte i detta fallet, för här kommer tydligen påhoppen i pm istället för tvärtom.

Hur står det egentligen till i skallen på dessa människor? Kanske samma människor, som är på en massa ställen och "tycker". Svårt att nonchalera, men tyvärr kanske det enda rätta.

Ta det nu lugnt och gör vad du kan för att både du och katte ska bli friska. Sedan blir det mycket lättare att ta itu med otrevligheter, om det skulle behövas.

Anken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Baghera ville skicka en krya-på-dig-kram. Hoppas du mår bättre snart!

Simson
0

Vad söt Baghera är! Kyss

Anken
0

#45 tack :)

Sidentass
0

#44 Men du milde..vilken sööööt kisse!!

Jenna-Gun
0

Gospropp

Puma77
0

Men jösses så söt och kolla in trampdynorna. Jag vill bara gosa och borra in ansiktet där. Suck.

//Pia

Faxlin
0

#44: Vilken underbar kram.

Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Hihi, så söt bild1 men det ser ut som han boxas! MAO så säger han: Akta dig för att vara borta för länge från oss, för då får du på moppe!