Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutsatta-djur
Läst 386 ggr
Lena
0

Även hundar råkar illa ut....

Förra veckan var det en artikel i Aftonbladet om hundar som levde under avlivningshot på olika djurhem i Sverige. Kennelklubben menar att det ohändertas tusentals vanvårdade hundar varje år. I Sverige erbjuder samhället bara avlivning. I Finland tar kommunerna ett större ansvar. En anledning till att problemet ökat är den så kallade bakgårdsaveln där oseriösa hunduppfödare tagit över marknaden.

Länk till artikeln:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,850631,00.html

/Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sessan1
0

Förstår INTE varför djur överhuvud taget har så låg staus här i landet Gråter Gråter Gråter Gråter

ladykatt
0

Just till denna artikel… där fanns fotot på olika avlivningshotade hundar och länkar till kontaktpersoner under bilderna…

Jag läste artikel, var ganska omskakad och mailat till alla länkar att jag är villig här på landet att ta någon hund och rädda då livet på den… Jag skrev om min hundvana, om hur vi bor (stor trädgård och på landet) osv… men fick aldrig något svar… ;-((

Det tyckte jag var ganska dålig stil för till och med om alla hundarna var räddade och  hittat nytt hem så tycker jag att de kunde i alla fall svara på mailet…

Såhär gör det intryck att man undrar varför skriver de till tidningen och ber om hjälp när de sedan struntar i folk som visar intresset för dessa hundar….

kram/ Ladykatt

Lena
0

#2 Det var ju märkligt kan man tycka. Förhoppningsvis hade de fått massor av svar från människor som ville ta hand om de här hundarna. Men ett svar kunde de ju ändå skickat när de bett om hjälp via tidningarna.

/Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jenka
0

Det där är juh en ganska gammal artikel och dom fick massooor med svar. Telefonerna och mejlen har gått varma - men dom får juh alltid in fler hundar som behöver hjälp, så svara borde dom juh göra..

ladykatt
0

Ja, troligen var det så… men man kanske inte visar intresse nästa gång det gäller om man inte ens kan få svaret…

Synd…

kram/Ladykatt

Gunilla51
0

Tänk om folk besökte djurhemmen innan de skaffade hund/katt på gamla dagar! Så många fina djur som kunde få ett hem på sin ålders höst!

Radisa
0

Den artikeln var både bra och dålig i mina ögon. Jättebra att utsatta djur får plats i media! men jag tycker deras val av att lyfta fram en organisation som fått vanvårdsanmälningar mot sig är lite skum. Det finns ju hur många seriösa förmedlingar som helst som skulle behöva utrymmet mer. Sen dramatiserades det hela en extra vända med hot om avlivning, något som iallfall inte var aktuellt för någon av hundarna från hundar utan hem. men telefoner och mejl har ju gått varma för organisationerna och många hundar har fått fina hem, tänk vad en liten artikel kan vara till stor hjälp!

Lena
0

#7 Tyvärr skriver ju alltid kvällspressen artiklar på sitt eget speciella sätt. Det har inte alltid så mycket att göra med god journalistik. Skumt att de lyfter fram en organisation som fått anmälningar för vanvård på sig. Skönt ändå att flera vovvar fick hem efter artikeln publicering.

mvh Lena