Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutsatta-djur
Läst 1074 ggr
smurfan-13
0

Islandsföl söker ägare

http://www.neverneverland.se/horses/

Vill uppmärksamma alla om vad som sker på island

Kanske kan någon hitta sin framtida kompis med

Mizzi
0

Men fy vad hämskt, här borde det ju finnas massor med hästintresserade som mer än gärna skulle hjälpa till.

Mymlan
0

Ja, här kan jag ej ge hjälp o rädda ngn *suck* önskar jag hade det där hästintresset men det har min dotter. De bor på landet och har får, 2 minigrisar men de är mer lik hängbuks svin.

Tror inte de kan ta emot ngn häst, de har ingen spilta åt den, sedan bör min 12 åriga dotter bli lite äldre se om intresset håller i sig.

Varför gör de så här? Visst det stod men varför..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Faxlin
0

Ja men att betala över 22.000:- för att hjälpa någon, då krävs det lite mer än en boxplats extra och pengar att a hand om den i flera år tills den går att rida in.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Mymlan
0

#3 Var det svaret riktat mot mig?

Sa bara att jag önskade jag kunde hjälpa till samt så min dotter bör växa på sig så vi ser att intresset håller i sig..

Alexej
0

Vilken fantastisk tjej, Anna, att hjälpa hästar på Island med så mycket engagemang. Så fina hästar. Har sparat sidan ifall någon vill köpa en häst. Att djur blir hela tiden använt för att tjäna pengar! Skrikandes

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Faxlin
0

#4: Nepp det var inte riktiat mot dig. När jag riktar mig mot någon sätter jag nummret på komentaren framför eller använder dens användarnamn.

Jag är själv hästmänniska och dessutom väldigt intresserad av att hjälpa djur har svårt att se djur i nöd utan att vilja hjälpa till.

Men att be om hjälp med hästar som kostar över 22.000 känns inte riktigt rätt mot alla stackars hästar som riskerar att dö här hemma i Sverige varenda dag.

Så det var mer allmänt jag skrev vad jag tycker om det, utan att bre ut mig allt för mycket. med fasit i hanskulle jag kanske ha skrivit en halv novell så slipper folk som det inte gäller ta åt sig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Mymlan
0

#4 Endel sätter ej nuffran framför så man vet ibland inte vem de pratar med..

MelindaS
0

Hemskt att läsa. Jag är själv hästmänniska och hästägare. Har haft häst i 13 år nu. Skär i hjärtat att det är såhär. Önskar man kunde hjälpa, men jag har ingen möjlighet som det är nu. Dessa islandshästar som är så härliga. Jag sänder dem min tanke och till alla som lägger ner sin själ att hjälpa dem.

Kramar Melinda

anniii
0

Fy vad hemskt! Stackars små hästar. Den här världen är så sjuk så sjuk… Gråter

martdat
0

Stackars stona, att föda föl år efter år, o bli tappad på sitt blod,,,, vet någon vad det är för medicin de tillverkar och vad det är bra för?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mymlan
0

#10 Ja, det undrar jag oxå.. Vad har de detta hormon till ang slaktdjur?

anniii
0

Har läst på sidan nu. Vilken gullig tjej, vad hon kämpar! Hoppas att de kan rädda många föl i fortsättningen också. Ska jag någon gång köpa häst igen så gör jag det mer än gärna från dem! Metoden att utvinna blod är ju horribel, tänk vad många hemskheter som pågår bakom våra ryggar!  Gråter

smurfan-13
0

Ska man rädda någon av dessa hästar så ska man ju just vara intresserad av islandshästar & inridning & hela den biten. Det dröjer ju länge innan de kan ridas in & de kommer ju kräva en hel del. Sen är de ju som sagt inte billiga, utan kostar ungefär lika mycket som svenskfödda föl gör iom importkostnaderna.

Så de om kommer hit är några få lyckligt utvalda. Förra året kom bara 5 föl, iår hoppas de på fler. 40 föl är det som ska gå till slakt om inga hem hittas.

anniii
0

Jag skickade länken till min syster och hon ringde precis och sa att hon funderar på att köpa ett föl! Men hon har inte bestämt sig ännu. Hon skulle maila Anna och höra lite mer. Min syster och hennes man har tre islandshästar och två shettisar. De rider in och tränar islandshästar och han är hovslagare också. Håller tummarna för att ännu ett föl ska bli räddat!

Alexej
0

Vore ju underbart om genom tråden här ännu ett föl kunde räddas.Glad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

miranda1
0

fy vad hemskt, visste inget om det ….. ska försöka kolla lite med folk.

smurfan-13
0

#14 låter ju toppen :)

Anna befinner sig just nu på island, men har iaf viss tillgång till dator. Vet inte om även Åsa (som hjälper till m hemsida etc & normalt placerar hundar från irland NNL) kanske svarar oxå…

Lena
0

Det var ledsamt att höra att de behandlar hästar så illa på Island. Det hade jag ingen aning om och känner mig nu riktigt illa berörd. Viktigt att föra ut informationen om det här. Önskar vi hade haft möjligheter att hjälpa till. Islandshästar som är så oerhört fina!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jenna-Gun
0

Människor är ett onskefullt släkte

Fy f*n

Grrrrrrrrrrrr Jenna

MelindaS
0

Islandshästar är underbara hästar. Man vill gärna köpa ett föl. Har funderat på detta. Men jag måste inse att jag inte kan ha fler hästar. Men jag har nu vidarebefordrat detta till alla mina vänner och alla hästmänniskor jag känner och hoppas någon kan hjälpa. Tänkt så mycket på islandshästarna sedan jag läste detta. Visste inte det fanns något som gick till som detta. Blev mycket illa berörd. Önskar man kunde rädda alla djur som far illa här i världen…

Kramar

supermoccine
0

Är inte ett dugg förvånad att de utvinner medicin på det här sättet. Det är djupt tragiskt, men dessvärre tycks vi människor anse att det är våran rätt att göra vad vi vill med djuren, gärna dock med lite lull-lull om att djuren "mått bra" för att vi ska känna oss bättre. Det slår mig att detta är nästan exakt som situationen för våra mjölkkor. De tvångsinsemineras gång på gång för att de ska föda kalvar och därigenom producera mjölk som de tappas på för att människor vill åt den. När produktionen börjar sina dödas de i förtid. Kalvarna tas från sin mor för tidigt för att inte de ska dricka mjölken hon producerar åt dem. Hankalvarna dödas då de inte har någon vidare funktion (de är så de tänker, djuren är bara produktionsenheter för dessa) medan honkalvarna får genomlida samma liv som deras mödrar. Slående likt situationen bland islandshästarna va? Här för en produkt ingen behöver utom kalvarna. Rädda en kalv, någon? Sluta dricka komjölk så har man räddat massor. Föl är väl inte mer värda än kalvar?

#20 Om du inte gör det redan kan du avstå från animaliska produkter så räddar du otroligt många djur från att fara illa istället för att själv orsaka detta lidande genom produktionsvanorna. Det är så hemskt med särskilt den storskaliga kött-, mjölk, och äggproduktionen. Så många som plågas så hårt varje dag i deras korta liv för att sedan dö pga någon människas smakpreferens/tradition.

anniii
0

supermoccine, du har helt rätt. Jag försöker att gå över till så mycket icke-animaliska produkter som möjligt. Har aldrig gillat det så mycket heller egentligen…

Min syster och hennes man ska nog köpa två föl. Hon har pratat med Anna på Island och hon sa att hon har fått ca 20 mail varje gång hon kollar mail så intresset är väldigt stort!

smurfan-13
0

#22 Så härligt! :) Hoppas att din syster skaffar sig två föl :)

Hawknestgrove
0

Vidrigt…. Samtidigt som jag itne fattar, varför fölen slaktas… Islandshästar är så vitt jag vet, väldigt eftertraktade överallt…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Tywysoges
0

vill bara säga att 22000 för ett islandsföl är ett riktigt kap! Önskar jag kunde hjälpa till (men är fattig student)

Ankah
0

Ja, jag tror nog också att 22 papp för en islänning är ett ganska hyggligt pris…fast visst, man ska ju jobba mycket med det innan man kan använda den som ridhäst, och den måste ju bli vuxen först!!!

Det jävligaste i kråksången är väl att det inte alls handlar om medicin utan hormoner för att biffa upp andra slaktdjur (eller missförstod jag den biten?). Äckligt hur människor tar sig friheter med andra liv… 

Ytterligare en grej som hamnar på listan över djur att hjälpa när jag blir rik…lååååång lista nu…

Hawknestgrove
0

Ja det ÄR billigt för en isländare! De brukar väl kosta ca 30-40?

Ankah
0

Ja, fast jag tror att det oftast handlar om vuxna, inridna pållar då. De kostar också olika mycket beroende på vilka gångarter de har, har jag för mig, alla vill inte gå i alla sina fem, åtminstone inte med ryttare…

Hawknestgrove
0

Nä, kan så var. vet bara, att det är lönsamt med att föda upp isländare här….