ungkattshanen i kolonin födde ungar;)
Haha det blir ALDRIG som man tänkt sig det är helt klart sant!
Ni vet den svartvita "ungkattshanen" som jag visat på bild lite här och där och som jag kallar för "Bandit" p.g.a hans mask över ansiktet? Den hanen jag försökt locka in så många gånger men aldrig fått komma nära? jag tog ju in hans syster förra året som visade sig vara dräktig vid kastreringen. bandit var alltid mycket större än systern Maja så jag har alltid trott att det varit en hane. Samtidigt har det dykt upp 3 kattungar i kolonin (höstas) trots att jag fått in alla honorna , så jag fick liksom inte riktigt ihop det…tills idag…
Camilla ringde mig iförmiddags, då hade en man kontaktat henne ang. en hona som födde kattungar i en kartong på hans altan uppe i det området där jag matat hemlösingarna. Jag kontaktade honom, åkte dit innan jobbet och vem ligger inte i kartongen om inte min hane!! med 3 småttingar. Jag skulle börja jobba så mannen tog in hela familjen i köket tills underbara vännen Melinda kunde hämta dom och transportera hela familjen hem till mitt:) När Melinda hämtade familjen hade ytterliggare en liten fötts, och "Bandit" var s duktig och klarade allt själv. Hon är myckjet rädd och vi får inte röra henne, men det var inga problem att få in henne i transprotburen.
1 svartvit och 3 brunmönstrade med vitt var det. Och i mannens säng låg den misstänkta pappan……GAMMELKATTEN!!!!! Ni som hängt med i svängarna med min koloni vet vem jag talar om, slagskämpen. Som det visart sig att denna mannen börjat ta hand om redan för 2 år sedan då han sprang där, och nu ser som "sin" katt.
Med Bandit och hennes kattungar blir det över 35 katter på 1½ år!! Finns fortfarande några förvildade katter kvar, och en svart ungkatt.
Här kommer 2 bilder tagna när jag kollade till den lilla familjen, hon var på G med 4e ungen så jag fotade bra 2 snabba bilder på avstånd..I denna kartongen valde hon att lägga sig inatt.

Vilken stolt "pappa"!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

hehe ;) .. Men Emma, eftersom mamman är lite pojkaktig så kan man ju säga att barnen får både en mamma och pappa ;)
haha, vad snopet :)
men pappan till "pappans" ungar, är han ägd, och okastrerad?
#7 ja på sätt och vis är han ägd. mannen tog hand om honom för 2 år sedan, när han dök upp här i området. Men har inte kastrerat honom nej. Men han ser honom som sin katt nu och han låg så nöjd i sängen efter att ha ätit lite mat:) Jag frågade honom om han inte tänkt kastrera honom snart eftersom han bråkar så mycket med de andra hanarna i området men det svarade han inte på.
Jä***a karl.
Vilken fin och stor kissemamma….
O bebisarna ser så söta ut…alskar brunrandiga katter…skicka hem dem till mig:o)
Du ringde och sa… Hanen fått ungar??? öööööhhhh tänkte jag. Det blir aldrig som vi tänkt oss. Vi får då vara med om allt tror jag.
Det gick bra hem med mamma och bebisar. Hon verkade väldigt trött efter förlossningen och den omtumlande dagen. Skönt hon får vila ut lite nu och har det tryggt.
Hoppas karln kastrerar sin katt. Han svarade verkligen inte på det.
Kramar
Det var mig sannerligen en stor överaskning. tänk att även hankatterna börjar föda ungar i Ronneby. Inte konstigt ni har så mycket hittekatter därnere! :)
Skämt åsido, himla bra att ni fick in hela familjen. Nu handlar det bara om att få gamelkatten kastrerad också. Här krävs det nog lite list och en ändamålsenlig övertalningskampanj.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ibland blir det inte som man tänkt sig..haha..Hon är lite oberäknelig denna damen, hon vill kela men kan helt plötsligt hugga och fräsa efter mig, för att sedan läga sig på rygg och vilja gosa igen.
Det verkar vara 4 grabbar i kullen, har bara kollat lite snabbt då Bandit är väldigt rädd utav sig. Bandit kan hon ju inte fortsätta heta…*fniss*
Linda-Lou detta är med största sannolikhet din Prickens mamma=) Har en bild där jag tyckte HAN var lite tjock när han hälsade på och åt för ett år sedan, men jag var ju helt SÄKER på att han var just en HAN..hmm….*fniss*
.jpg)