Vad ni gör mot de gör ni mot mig!
Hittade en film på Tigerharens hemsidan och led mig igenom den. För när man blundar blir inte sanningen mindre sann. Bara genom att verkligen se allt kommer vi att ändra oss.
Hoppas det finns en gud som straffar alla djurplågare och att det finns en himmel för alla djur som plågades till döden.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Håller med dej Alexej
törs man titta på den?
Så sanna ord du skrev där Alexej, man måste se verkligheten för katterna där ute.Man måste även fatta egna beslut om rätt eller fel.
Säger detsamma törs man titta på den? Jag är så himla känslig
Ja, jag fick den också av dig…. Men säger som de övriga, har sett lite av den, men är det något i stil med den där filmen som Peta har gjort, så är till och med jag alldeles för gråtmild.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ja, jag skickade länken till kompisar och till Erlandsson, partiledare och andra minister!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
men vad får man se? det är knappt så jag klarar av att läsa om såna hemskheter, och att se dem får mig att må SÅ dåligt. Även om jag vet att det är sanningen…
De visar vad din kött, pålägg och ägg kommer ifrån. Hur människor dödar varandra och hur man sanera gator från hundar. Hur brutal halal-och koscherslakt är. Hur man klippa av svansen på grisar, klippa bort horn med en avbitare på ko, plågar djur på cirkus, zoo och djurförsök. Ijälklubbande av sälar och deras ungar. Massavel på hundar och massdödande av hundar. Fruktansvärd rädda ögon, det värsta lidande som man inte ens trodde finns varvat med jättefina naturbilder av vår jord.
Nä, det fixar inte jag att se….

Åh det vågar jag inte titta på… Jag gråter ändå alldeles för lätt och mycket…………..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
det räckte med att läsa det du skrev, jag vill inte se, även om jag vet att det är sanningen 

fy f**n va vidrigt, jag klarade av att kolla en liten stund på filmen och den va helt hemsk
dom stoppade ner hundar i en liten gaskammare för att dom inte hade råd att avliva alla och det kan ta uppemot 20min för dom att dö av gasen stog det! då stängde jag av, USCH säger jag bara!
jag måste säga så här jag kan inte se på något som gör illa andra inte djur inte människor jag kan itne se sånt, då jag mår pyton och sen så blir jag rätt så sur på min man tyvärr, inte så att han har djort något men det e ju han som får skiten tyvärr. Så jag är en fegis jag blundar men håller inte tyst för det! Har sett en heldel i mina dagar o mer lär jag få se. Såg djurplågeri redan när jag var 12år gammal en hund som fick stryck av en man som slog hunden med en stor trädgren, andra bara ståg å såg på medans jag skrek å sa till (gubbjä*el vad f*n gör du, släpp hunden innan jag ringer efter snuten) Ringde farbror polisen å hunden fick stora skador han fick tror jag ett ynka straff på böter, men hunden fick bo hos en godvän till mig och han vart bra tyvärr vart han mycket rädd för okända män, han skakade så man fick ha ett tryggt rum till han där främmande inte fick gå in ibland ¨våga han gå fram å lukta men ofta satt han i rummet å var jätte rädd stackarn. Så jag har sett lite allt från katter som hängt på taggtråd till hästar som levt i missär, alla har fått bra liv en del har vart tvunga att avlivas men dom flesta har klarat sig.

Jag skulle faktiskt rekomendera alla att se earthlings då jag tycker den presenterar problemen med vårt samhälle och den "specisism" som genomsyrar det på ett bra sätt (men sen är det ju också jag som lagt upp länken på tigerharens sida). Jag är inte mycket för hemska bilder annars men just den här dokumentären tycker jag är väldigt bra gjord och får många att tänka till. Men den är som sagt väldigt jobbig att se på och man bör vara medveten om det så man kan "förbereda" sig lite psykiskt.
Vill man hellre se något positivt finns det en dokumentär som heter "peacable kingdom" som jag själv inte hunnit se men hört gott om. Den handlar om ett djurhem och människor som på olika sätt påverkats av sina möten med djuren. Finns att ladda ner här
JA, kanske kunder jag tittat i sällskap, men inte ensam…..
Radisa, vilken av de? Det finns ju massa filmer….

Den som heter Peaceable Kingdom, men flera av de andra filmerna där är också sevärda.
#14 Håller med dig Radisa, det är en mycket viktig och angelägen film som vi alla behöver se även om den är obehaglig.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"