Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 1135 ggr
LiindaLarsson
0

Låst:Casper söker nytt hem på landet..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Måste tyvärr hebort min helt underbara lilla kattunge

Namn: Casper

Kön: Hanne

Ålder: 16-vecker

Ras: Norrskskogskatts blanding (Långhårig /Svart-Vit)

Chipad: Nej

Öron märkt: Nej

Kastrerad: Nej

Vaccinerad: Ja

Avmaskad: Ja

Rumsren: Ja (till 100% på lådan)

Han är van vi barn & andra katter.. han är även jätte jätte kelig, mysig. helt änkelt en väldigt snäll katt.. han sover gärna på huvudkudden med dej på nätterna, energifull och busig som alla kattungar är…

vill att han kommer till nån som bor på landet, så han kan springa fritt på sommrarna och få vara en ute katt (över 18år är ett måste om inte man har målsmans tillstånd) p.s han ska inte vara en lägenhets katt,,

för mer info om Casper eller intresse mejla Trollbarnet6@hotmail.com eller ring 073-8446409**

Han finns i norrbotten

Mvh Linda

**

LiindaLarsson
0

Bilder på Casper

------------------------------------------------------------------------------- 

Caspers ryggtäckning

------------------------------------------------------------------------------- 

En till på Casper

essut50
0

En bara  bara…… Varför måste han vara en utekatt? När det finns så många faror utomhus.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Kusten
0

Hej. Vad fin han är, Casper. Varför kan ni inte behålla honom?

Jag hade tagit betalt för katten, ingen struntsumma alltså, så att man så långt det går.. vad gäller den biten.. gör det bästa man kan för att finna en god ägare. Och att vara inomhuskatt hos en godhjärtad ägare är underbart för en katt.. de mår inte sämre av inomhusmiljö. Finns ju sele, klätterträd och annat skoj att hitta på. Lycka till

Jenna-Gun
0

Hoppas du hittar det hem på landet som du vill ha, dvs som utekatt.

Jenna

Ankie
0

Här kan du oxå lägga ut annonsen

http://norskskogkatt.ifokus.se/

LiindaLarsson
0

# 2 nä men jag vill bara att ha ska få ha möjligheten att vara ute mycket.. inte är det nå fel med dom katter som är innekatter.. det finns mycket faror innomhus oxå :)

# 3 min kille vill inte ha honnom för han tror det kommer bli problem genom att vi bor i lägenhet å när vi åker till landet på helgerne så kommer katten alltid vilja vara en ute katt., jag har försökt förklara åt han att man akn ha katten ute på landet när vi är där på helgerna och ha en i lägenheten på veckoerna men han tror fortfarande inte på at det funkar.. och vem har sagt att jag ger bort min katt.. dom som ringer får ett pris.. min katt ska till ettseriöst hem och jag släpper han inte så lätt :)

# 4 Tack :)

# 5 har gjort det :) men tack ändå

Hawknestgrove
0

Ja nog finner han sig i att vara inne i veckorna och ute på helgerna. Finns många här, som åker till somarställen och har sina katter inomhus när de jobbar och ute på landet. Så nog finns det många, som kan vittna om det! Men grundbulten är KASTRERING!!!!! Vilket du kan fixa redan nu, så blir han lättare att placera om ifall sambon fortfarnade trilskas. Att kastrera katten, ska överhuvudtaget göras, oavsett om du behåller den, elelr säljer den vidare. Som riktmärke på pris, så ska du veta, att priset på katter till försök är 300 kr. Så gå inte under det.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

essut50
0

Åh vilken kille du harGråter Tänk att han inte fattar att det går utmärkt att ha en utekatt på landet och innekatt i lägenheten. Så gjorde mina föräldrar när dom hade katt. Men han är väl inte intresserad av katt kanske?

LiindaLarsson
0

okaay :) varför får man inte understig 300kr??

jmaard
0

Våran katt tar vi med ut på landet på helgerna och tar med han hem till lägenheten på veckorna. Det fungerar alldelens utmärkt. Det har bara en tendens att bli lite fetare pga alla råttorna och senda komma hem och gäsa :D men med motion så är det ingen risk :D

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#6 mina 3 innekatter rejsar runt ute vid stugan på helgerna och semestrar och peppar peppar hittills har det inte varit några problem med att ha dem inne sen i stan. Tror det förstår vad som gäller. Nu har de ju tillgång till innätat balkong i stan.

Hawknestgrove
0

Precis därför. En katt kostar för labben 300 kr. Visserligen, så köper de aldrig katter från privatpersoner, men man vet inte. Således, tar du minimum 300, så kan ingen göra någon förtjänst på katten och sälja den vidare till försök. Vill de inte betala det, så ska de ingen katt ha.  Upprepar igen….. KASTRERA!!!!!!!

kattassen
0

Tråkigt att du inte kan behålla din lilla kattunge. Synd att ni (din kille) inte kom på det innan ni köpte honom. Alltid trist när en liten misse måste byta hem så fort.

Kan ni inte pröva att ge honom koppelpromendader hemma i stan och kanske bygga en rastgård på landet där han kan få sin utevistelse under uppsikt.

Katter fungerar alldeles utmärkt med olika "regler" på olika ställen. Många katter är ute på landet men inne i stan.

Hoppas det löser sig på bästa sätt.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

LiindaLarsson
0

#13 en av mina kompisar fick asma-anfal av katten därför tog jag den för att hon inte kunnde ha den över natten hemma hos henne,, så nu sitter jag fast i en katt :( och det är 3-4 gågnen den byter hem på 4 månader så sjuka människor man skaffar katt om man vet att man är allergisk.. :(men nu måste jag hitta ett hem till honnom annars måste vi ta bort han :( och det vil jag inte..

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Du har inget katthem i närheten där du bor, som kan ta in honom mot en omplaceringsavgift?

Hawknestgrove
0

Men Liinda, varför så bråttom? du kan väl ge den lille lite respit åtminstone?Provat Att sätta ut en seriös annons på Blocket, elelr som #15 säger här, kolla om det finns något kattehm, som tar emot honom mot omplaceringsavgift? Förlåt min personliga kommentar, men jag hade bytt sambo……

kattassen
0

Men gud stackars katt som bytt ägare 3-4 gånger, det är ju för sjutton en gång i månaden i en så ung katts liv. Vad är det för oansvariga människor den katten har hamnat hos.
Snälla Liinda försök att behålla katten. Det är väl inte så farligt att "sitta fast" i en katt som du uttrycker det.
För kattens skull borde den få vara kvar hos dig. Försök tänk från ett annat håll och ge honom en chans.

LiindaLarsson
0

#16 hahah  funderar på att ge katten till hans mamam som bor på landet drä finsn det redan en Katt :) skulle gärna behållt han men jag har 4 illrar och den 5 kommer om 2-3 månader,, katt hem har vi i luleå & pite det rä inte långt fårn mig,, men nä tack inge katt hem.. & jag var snäll mot katten som tog en så den fick bo hos mig för annars skulle dom typ döda den och en sån fin katt som capser förtjänar att leva :)

essut50
0

Stackars katt, undrar hur människor är funtade iblandGråter Om du ger honom till din killes mamma så kastrera, id och vaccinera  katten på en gång, så han inte springer bort på landet.

Mizzi
0

Det måste ju finnas något katthem som kan ta den under sina vingar och någon som kan vara tillfälligt jourhem åt den .

Har du mailat runt och kollar med katthemmen ?? annars tycker jag du ska göra det.

Mizzi
0

Ja skulle ställa upp själv som jourhem, om det inte vore så långt bort, sen har jag ju Teddy här nu som behöver mycket tid.

Mizzi
0

# 18 Menar du att du hellre avlivar katten än lämnar den till ett katthem ???

Ledin
0

Du kan säga till din kille att jag själv har haft lägenhet och sommarstuga å jag har haft med mig mina katter dit dom fick lära sig då att vara ute där å inne i lägenheten ju tidigare man lär sin katt detta ju snabbare lär dom sig detta å lider inget av detta. Jag tycker ni ska försöka ge grabben en chans till detta å få testa detta. Det är en söt katt så jag vet ju att han lär hitta ett hem men tycker det e lite synd att man skaffar en katt å sen "ångrar" sig efter bara några veckor. Jag hoppas du hittar ett bra hem till killen jag ger inte dig någon skuld men tycker att man ska testa innan men gör sig av mid sin nya vän det e bra ett gott råd jag vill dela med mig :)

LiindaLarsson
0

det är inte min katt.!!! tog den bara för att min kompis inte kunnde ha den över natten för att hon skaffade den emn fick asma-anfal.. så det är itne jag som skaffat den.. nä inte tar jag liver utavden om den hattar ett hem.. men jag vill ju veta vem det är som tar katten

Mizzi
0

# 24  Det får du om du säger att du vill ha kontakt med den katten hamnar hos, om du lämnar den till ett katthem.

Du får säker namn och telenr till den/dom som är jourhem/adopterar den till slut också om du ber om det.

Det är ju inte så att man lämnar in katten och sen får man aldrig mer veta något om den, men du får tala om att du vill veta var den hamnar .

kattassen
0

#24 Om det nu egentligen är din kompis katt så bör väl hon ta sitt fulla ansvar och leta hem till katten också. Det är ju för tusan ingen leksak man bara kastar ifrån sig när det skiter sig…

Hade det varit en hund hade det nog inte blivit så här… katter är såå utsatta, det är det jag reagerar mot.

Ursäkta mig Liinda, jag skäller inte på dig utan tycker din kompis borde tagit ett större ansvar.

Tag kontakt med katthemmen! Det är seriöst och katten får det bra, bättre än att behöva sluta sitt liv för tidigt.

Blocket-annons är väl redan ute hoppas jag.

Hawknestgrove
0

Du kan inte säga, att det inte är din katt. Eftersom du har tagit hand om den och den inte är märkt eller reggad på någon, så har du ansvaret för den. Ok, nu finns det inga katthem inom rimligt avstånd. Dessutom, så är avlivningshot här inne inget som egentligen är tillåtet. Men jag kan inet för mitt liv begripa, att du inte ger katten en chans. Förlåt, men i mitt tycke, så verkar det som om du tröttnat på den. OCh att få den till ett tillfälligt jourhem är inte dåligt. Då räddar du livet på den, plus att många jourhem här inne faktiskt brukar bli permanenta hem. Så ge kissen lite tid och så kanske det löser sig. HAr du provat på www.katter.nu eller www.katt.nu

De har också omplaceringsanonnser. Testa även hos Sofia 

http://www.vidjur.se

LiindaLarsson
0

jag har inte hotat att ta bort den..jjag säger bara hur det är.. 30 mil till det närmsta katt hem.. sen är jag jag inte heller miljonär som kan åka överallt.. jag vill ha kvar katten men min kille och jag kan inte ha 5 illrar och en katt i en 2a.. sen så har jag inte tröttnat på han alls.. jag kommer ha kvar katten tills jag hittar ett bra hem till han inte ger jag bara bort han till vem som hälst : om det är det ni tror.. jag tyvlker lika synd om katten som ni gör .

Hawknestgrove
0

liinda, transportfrågan är den minsta biten som du behöver bekymra dig för, om du väl får en chans att få in kissen på ett katthem. Det brukar vi lösa här inne.

Mizzi
0

En annan sak för att citera vad någon annan skrev  inne på Norsk Skogkatt i fokus.

Du tar 1500 för klätterställningen men skänker bort katten ?? varför inte göra som hon sa att "ta 1500 för katten och skicka med klätterställningen på köpet" ??

Hawknestgrove
0

Ja det vore bra mycket bättre…..

Hawknestgrove
0

Eftersom du har illrar, har du hört dig för på iller i fokus? Kanske någon där vill ha en kisse? MEn med risk för att låta som en papegoja… kastrera!

Mizzi
0

Ja kastrera är viktigt !!

Men katten är ju ung och jättefin så prova sätt ut annons som jag skrev i # 30  Tänk på alla seriösa därute som går och funderar på att skaffa katt , dom nappar nog ska du se.

Det är värt ett försök eller hur ??

Och hör dig för på andra djursajter också precis som # 32 skrev.

Sen skriver du en liten rad emellanåt så får vi höra hur det går.

Jenna-Gun
0

Ja i norrland växer inte katthem på träd precis.

Hawknestgrove
0

Nä tyvärr. Men skulle det finnas, mot all förmodan ett katthem som kan ta emot den lille, så kan vi nog hjälpa dig med respengar här inne.

LiindaLarsson
0

men kattställningen hadde jag före katten kom och för det första är inte katten gratis det står inte att jag ger bor den.. he bor betyder att jag måste får bort den att dne slker nyt them på norrlänksa jallafall där jag bor..

Mizzi
0

Ja det behöver ju inte vara ett katthem just i norrland Glad

Den förra ägaren kanske har råd att betala transporten annars eftersom du får leta nytt hem åt katten …..Oskyldig

Hawknestgrove
0

Precis som Mizzi säger. Nu jobbar vi på, att någon kanske här inne fattar tycke och kan ta hand om den lille fine pojken. OCh försök på de sidorna, där jag tipsat!

LiindaLarsson
0

men han akn vara här tills han hittar ett hem.. det stör inte mig,. försöker för fyll att övertala killen men nu ska vi gå ut med han i sele så han blir van vid det

solweig
0

hoppas det går bra.

Hawknestgrove
0

Jättebra. Är det första selpromenaden, så blir det nog mest att bara stå och titta på. Eller dra katten efter sig…Locka med godis så brukar det funka.

Alexej
0

Ta kontakt med Livlinan men där får du inte betalt för katten! Men de kan hjälpa dig att omplacera katter.

http://www.livlinan.be/Webbplats/V%C3%A4lkommen.html

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Ja jättebra tips1 De är fantastiska!

Ledin
0

aha missa det ang att du själv har tagit hand om honom. Men sätt ut en anonns och ta lite betalt vart finns katten folk som vill lägga en peng på katten (tänker på att han är en kattunge med) ta å testa på blocket lr eniro.se ta minst 500kr vill du inte känna att du känar pengar på att sälja honom så kan du skänka pengarna till en kattfond lr köpa kattmat till katthem :) Men ha som krav att det ska flytta till hus gärna på landet om det är ett måste.

Hawknestgrove
0

Se där! MAssa bra tips! Nu håller vi tummarna  såvida ingen här inne blir störtförälskad, förstås……

Lena
0

Vad bra att du fått så mångs tips. Om du följer dessa ska det här lösa sig. Det handlar ju dessutom om en mycket fin kisse som det inte är svårt att bli förälskad i. Långhåriga huskatter brukar alltid vara populära.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

LiindaLarsson
0

putt

inget ännu

Hawknestgrove
0

Puttar jag med!!!!! För lille Casper!!!!

LiindaLarsson
0

Tack har snackat med många och dom ska hänga ut lite kropkar åt mig :)

Lena
0

Den här tråden låses på trådskaparens begäran. Detta då det nu har löst sig för Casper.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Inlägget är låst för nya kommentarer