Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 407 ggr
Solstickan
0

Hjälp vad göra....

Kan man skriva länkar till eniro köp o sälj här??

Hemsk hemskt…  gå in på eniro köp och sälj, sök på katter och tillbehör i skåne….3:e katten som visas (just nu) katt hona till avel eller säljes…

Hur kan de skriva så?….vad kan man göra?

För det första skriver de att hon är liten (vilken kan ge komplikationer om hon får ungar)

För det andra skriver de att de antingen vill ha ungar på henne…eller inte behålla henne?? Varför ska de då ha flera katter om de inte ens vill behålla henne???? För att de vill ha kattungar??

BLIR SÅÅÅÅ ARG!!!

Mizzi
0

Jag mailade precis ett mycket ilsket mail och frågade bla vad fasiken dom har bakom pannbenet !!! Skrikandes

Uppmanar er andra att göra samma sak !!!

Solstickan
0

Jag mailade dem också o frågade vad fasen det var frågan om….

MorganP
0

Varför inte gå en omväg. Så många som möjligt lägg en intresseanmälan med uppgift att de ska ringa er (eller att de lämna r ett tfnnr där ni kan ringa). Om så många som möjligt kommer i direktkontakt och informerar med vikten av kastrering etc etc gör det nog så mkt mer än hätska mail med satan, jävla sjuka idiot typ…

MP

GosChippen
0

**Vilken annons är det? Hittar inte den!
**

MorganP
0

#4 Vi får inte länka till blocketannonser här, PM:a i s f #0 vid intresse.

Solstickan
0

Det med telefonen var en bra ide!

Jag var väldigt saklig i mitt mail…. om varför de ville ha kattungar och inte behålla henne…. att det redan finns MASSOR av kattungar som behöver hem och tipsade om några länkar osv….

Sen skrev jag kanske lite om små katter och att det kan vara farligt om hon får ungar osv…det kanske inte är så roligt att höra…

Det värsta är att det är säkert ett barn som skrivit…känns lite så på texten..hoppas bara att föräldrarna isf sätter stopp för det!

MorganP
0

Det värsta är att det är säkert ett barn som skrivit…känns lite så på texten..hoppas bara att föräldrarna isf sätter stopp för det!

De 20-30 kr lär ju i s f synas på deras abbonemang från Telia (om föräldrarna bryr sig samt reagerar en annan sak).

MP

MariannE11
0

kissen ser ju så ängslig ut…. hoppas hon kommer därifrån till ett vettigt hem….

liten för sin storlek?… vad betyder det?….å är hon 10 månader så kanske det ger sin förklaring… trodde våran Jullan skulle förbli lika liten som våran lilla för sin storlek  Lillan… men nu till 3 årsdagen i sommar så verkar hon bli normalstor… så när som på dubbelhakorna…..Hemlis

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

gulliver
0

Det står också att hon finns i Malmö och att hon kostar 750:- om de inte får tag på en hane att para henne med.

Förstår inte logiken i att priset är 500:- om man vill para henne och 750:- om man vill köpa henne???

Annonsen är inlagd 1 april, undrar om det är ett aprilskämt?

10 månader är alldeles för ungt för en hona att bli dräktig och dessutom så finns det redan katter/kattungar i överflöd vilket är den bistra verkligheten för oss som arbetar idéellt med att hjälpa hemlösa katter.

Kan vi starta en insamling för att köpa loss henne? Men då är ju problemet var ska hon bo efter det? 750:- är dessutom vad KKS tar i förmedlingsavgift för en kastrerad och vaccinerad katt så säljarens pris är högt i förhållande till det.

Hawknestgrove
0

Hm. men är inte Eniros annonser gratis?

För övrigt, så är Gullivers ide inte dum

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Casiopeia
0

Ja vad ska man säga… Helt otroligt! Man önskar ju att det inte är sant…

Någon som fått svar från annonsören? Tror iof att det i sånna här fall är lönlöst att bli upprörd och skriva arga meddelanden. Dom allra flesta tar ju inte till sig kritik från arga främmande människor utan sätter sig i försvarställning.  I värsta fall får det motsatt effekt och personen blir ännu mer fast i sin övertygelse "bara för att". Är personen i fråga inte så gammal så kan man ju förvänta sig att h*n blir lite motvalls.

Vänligt frågande och sedan undervisande är nog bästa taktiken… Om man öht kan påverka…

Stackars katt…

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

gulliver
0

Nå, ska jag maila annonsören och erbjuda 350:- för Selma?

350:- är förmedlingsavgiften hos KKS för en katt som vare sig är kastrerad eller vaccinerad.

Men måste i så fall veta var hon ska bo efter det.

Hawknestgrove
0

Ja under förutsättning, att hon hittar ett hem, så tycker jag att du kan göra det. Hör med Morgan, vi kör hårt på Tradera nu….Kanske kan denna omgångs pengar gå till det bl a?

gulliver
0

Puttar upp för lilla kissen.

Hawknestgrove
0

Ja har det komit fram något?