Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 986 ggr
majvi
0

Sveket mot Brumma

Jag är en riktig svikare.När Brumma kom till mig som jourkatt sommaren 2006 var tanken att hon skulle slippa flytta igen. Då var hon två år och hade flyttat c:a 10ggr.Hon hade magproblem och knottror på öronen när hon kom till mig, men hon hade fått medicin för det och det försvann när hon fick vara i lugn och ro ett tag. Så lugnt man nu kan ha det då jag har flera andra vuxna katter. Men hon vande sig vid dom och slapp träffa nya katter och människor ideligen.

Sen var det det här med kattungarna som fick komma till mig i somras. Det fanns ingen annan då som kunde ta in dom och det är ju svårt att bara lämna dom ute där flera av dom troligen hade dött. men det är inte alla gånger lätt att hitta hem till alla kattungar särskilt som det fanna massor med andra kattungar som annonserades ut på blocket och andra ställen.

Nu har jag har så många vuxna katter man får ha + att jag har flera ungkatter som fortfarande söker hem.  Efter  besök av djurskyddsinspektören där jag bl.a blev beskylld för att ha vägrat att lämna tillbaks Brumma fick jag ge upp henne. 

Jag satte henne i kattburen och såg hur rädd hon såg ut, sen kom en från katthemmet och hämtade henne.Det var inte idealiskt att bo hos mig med alla katter, men Brumma kom in fint i gänget och var helt tam med mig.Hon var tam i det första jourhemmet också dit hon kom med mamma och en bror vid 6 veckors ålder, men hon gick bakåt  efter alla flyttningar.Visst vore det bra om hon kom till ett hem med en kattälskande tant med en äldre hankatt som gärna vill ha sällskap.Men Brumma har till och från bajsat utanför lådan och de flesta väljer inte en sån katt.

jag tycker inte att det är nåt fel med katthemmet och skulle inte ha något emot att lämna in en annan katt där,det är bara det att Brumma måste lära känna nya människor och nya katter.Igen.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

annebeate
0

Stackars lilla katt. Är det längesedan du lämnade henne till katthemmet och vet du hur det gått för henne?Ledsen

Erika91
0

Stackars Brumma. Undrar som annebeate jag med.

Alexej
0

Men vem tvvingade dig att lämna Brumma till Katthemmet?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Wiizy
0

tvingades du, varför det?!

Ledin
0

ja sjukt man bör ju tänka lite på hur katten mår tror inget djur trivs med att flaxa runt som en trashank, hoppas att hon får det bra men kolla upp hur det har gått för henne och du kan inte köpa henne? tänkte då är hon ju garanterad din. därmed en katt som trivs återigen med sitt liv.

Erika91
0

Ja jag tyckte det var synd eftersom Brumma verkar trivas så bra hos dig!

annebeate
0

Det bästa tror jag också var om Brumma fick bli din. Hon trivdes ju hos dig. Så sorgligt att hon  flyttas runt på det viset som skett. Stackars lilla kattLedsen

emjon
0

Förstår inte heller varför du var tvungen att lämna ifrån dig Brumma. Hon verkade ju trivas och ha det bra hos dig och det betyder väl ändå mest.

Du berättar så kärleksfullt om henne och jag känner med dig i din saknad av lilla Brumma.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Lena
0

Hur går det nu för Brumma? Är hon på katthemmet nu?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tequila
0

Majvi, du har ju själv svikit ett antal katter genom att öppna din dörr och låta dem gå ut. Väl ute har du totalt struntat i dem. En av dem en okastrerad honkatt.Två av dem har jag tagit hand om, du har inte ens frågat mig hur de mår eller hur det går för dem. En tredje katt vet vi inte ens om den lever. Bamse kom tillbaka till dig i mycket dåligt skick men som tur var tog föreningen Samvetet in honom och gav honom den vård han så väl behövde. Att föreningen Samvetet skulle svika Brunna genom att ta tillbaka henne????? där förstår jag inte dig riktigt. Jag hoppas du nu tar ditt ansvar för dem katter du har så jag slipper plocka in fler efter dig.

Vad jag vet släppte du ut sex katter 2007. Tidigare år har du också släppt ut katter och totalt struntat i dem,där en del av dem bara försvunnit….. Att arbeta med skygga katter är inte enbart att plocka in dem, kastrera dem och sedan släppa ut dem för att fullständigt strunta i dem. Du kallar det TNR-metoden! Jag kallar det SVEK!

Tequila

Alexej
0

Tråkigt när allt blir fel.Ledsen

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

majvi
0

Den här gången var det jag som svek Brumma genom att ta in kattungar i somras och det finns en del kvar som jag ännu inte har hittat hem till.Några av dom  är inte riktigt tama så dom kommer att bli långvariga och då har jag fullt med vuxna katter även utan Brumma.  Jag var orolig att djurskyddsinsp. ska säga att de skygga ungkatterna måste avlivas för att det är svårt att omplacera dom. Brumma var den som det fanns ett annat hem till.

Jag tänkte hälsa på Brumma sen, men jag vet ju att den första tiden efter flytt brukar katterna gå tillbaka så jag väntar ett tag.

Nu jobbar jag för fullt med att försöka hitta hem till fler av mina ungkatter och några nya katter eller kattungar kommer inte att tas in.

Bamse var också Samvetets katt och där hade jag lov från styrelsen att släppa ut honom då han urinmarkerade då han inte fick gå ut. Men det kan vara farligt för katter som är ute

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

majvi
0

Brumma låg i en kattbädd och morrade åt mig när jag hälsade på henne.Några veckor tidigare låg hon i mitt knä och spann. Hon ville inte ha något godis som hon brukade älska innan. men hon blinkade åt mig och det hade hon börjat göra de sista dagarna mot de som kom till henne. De söker nu ett nytt jourhem till henne.

En annan av mina fd jourkatter hade varit på katthemmet när senaste jourmatte var borta några månader. Hon fångades in 2004 och var inte alls tam. När hon kom till katthemmet hade hon glömt att hon faktiskt brukade umgås med en del människor och tyckte att det var trevligt i.På katthemmet var hon en förvildad katt igen. men när hon fick komma hem till samma jourhemsmatte och lägenhet som förut då strosade hon lugnt omkring i lägenheten och allt var som förut.

Sidentass
0

Men så tråkigt att höra detta..när Brumma kände sig trygg hos dej..men du ska inte känna dej som en svikare…du hade väl egentligen inget val, förstår att det känns svårt, om du besöker Brumma regelbundet tror jag att hon kommer att så småningom uppskatta dina besök..

Tänker på er..