Sätt upp rivlappar och gör en enkel insats!
Lägger denna text på några av iFokus djursidor för att kanske fler personer kan hjälpa Kattkommando Syd (KKS, www.kks.nu) att sätta upp rivlappar där vi söker fler stödhem respektive permanenta hem.
(nedan text är lite inaktuell men ändå aktuell framöver)
Hej!
KKS får dagligen in en mängd samtal/mail om katter som behöver stödhem. Nu samt framöver kommer behoven av stödhem till upphittade kattungar, mammor med ungar samt dräktiga honor kraftigt öka. Ibland undrar man vart i från alla ungarna kommer ifrån…
Nåväl, KKS hade behövt din hjälp med att sprida information om att vi framöver har extremt många kattungar som söker nya hem så att de inte "blir kvar" till ungkattåldern/vuxen ålder då det då tyvärr blir svårare att finna hem till dem.
Skulle du kunna tänka dig att sätta upp rivlappar i din stad/region om att KKS söker stödhem och permanenta hem så skriv mer än gärna ut följande rivlappar och sätt upp dem där det är tillåtet:
http://www.kks.nu/downloads/riv_permanent_hem.pdf
http://www.kks.nu/downloads/riv_stodhem.pdf
Skicka gärna även länkadresserna ovan vidare till vänner och bekanta så kanske även de kan hjälpa till att rädda katters liv.
Har du ingen möjlighet att själv skriva ut rivlapparna men vill göra en insats för katterna så kontakta mig på morgan@kks.nu så skickas de till dig via vanlig postgång. Glöm då inte att i mailet även skriva med namn och adress materialet ska skickas.
Tack på förhand för din insats som räddar liv!
Putta gärna upp tråden vart eftersom.
Mvh
Morgan Pettersson
KKS
Puttar upp denna så att alla kan se. / Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Är det några särskilda orter där det behövs extra mycket? För ni håller väl mest till i södra Sverige, inte sant?
#2 Stockholm och nedåt, orter vet vi inte utan anmälningar kommer såväl från minsta ort till större ort.
Morgan

OK då vet jag!
puttar upp tråden någon månad.

Jag har satt upp en sån lapp i Björnhult, men ingen har nappat på det :/ Men ska sätta upp en till i Oskarshamn någonstans, då får vi hoppas på napp! :)

Hur är det med Linköping? Min skrivare krånglar, därför skulle jag kunna skriva ut från bibblan i mitt område.
Sidentass

puttar upp
#6 Tråkigt att det inte ger ngn respons, men bara fortsätt att tejpa upp rivlappar, alltid är det någon som får sig en tankeställare, går in på hemsida (har ju en enkel adress) etc, även om man inte tagit ngn rivlapp.
#7 Linköping går bra, har själv katt permanent placerade i denna stad. Sätt du gärna upp rivlappar :-)
Ska föröka skriva ut senare i veckan. Är på kurs utan dator denna vecka. Göteborgsområdet är vad jag förstår också intressant för KKS?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#10 Kan katter räddas absolut.

Hur är det i Lyckeby, har någon satt upp lappar här? Har ingen möjlighet att skriva ut. Min adress har du den? Du kan skicka lappar till mig MORGAN.
Jag har inte heller mölighet att skriva ut men har bett att ni skall sända mig lappar att sätta upp.
Du har min adress morgan eller ?
MVH Malin i Ytterby
#12 & 13. Skickar rivlappar till er.

jag fick en rivlapp medposten av er,den kommer jag sätta upp i vår affär:)

pust och svett - upp med tråden för hjälp till dräktiga honor!

Jag har fått mina rivlappar! ska sätta upp en på ÖB sen vet jag inte riktigt var man får sätta upp lappar här…Ska fråga i zoo affären på Amiralen.

Puttar upp

Karin: Frågar du om lov på ÖB innan du sätter upp? Smart idé att använda ÖB…
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Nej dom har ju en anslagstavla där på ÖB, Där har jag satt upp lappar förut…så det går nog bra

Okej, toppen. Då ska jag sätta upp några lappar där då.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

#17 Var på ÖB härrom dagen och då fanns där inga rivlappar uppsatta (hade inte heller några med mig :-( )

Puttar upp ifall någon missat denna tråd och vill sätta upp lappar!

Får jag sno din tråd Morgan? Ni som bor i Storstockholm och runt om kan väl sätta upp rivlappar för oss också? De hittar ni på startsidan www.djurhjalpen.nu på högra sidan. Det vore kanon med den hjälpen. Hoppas det gick bra Morgan. Annars får du skicka hemska pm till mig :-). /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Åh vad synd att jag inte bodde nära Stockholm eller i för då skulle jag mer än gärna göra det, men nu gör jag ju inte det :/

#24, vet var din brevlåda bor ;-) Lugnt, vi jobbar för samma sak, kommer inte den hemlösa katten till er så kommer den till oss, göteborgs katthjälp, örebro katthem etc etc. Bara glad om era lappar sätts upp så ni snor lite av "våra" katter, Hehe…
Men ni sätter dock inte upp lappar om Djurhjälpen i Blekinge, därmed basta ;-)

#22 Va inga rivlappar! knasigt. Ska traska till ÖB i morgon då och sätta upp fler!

Har lite smått börjat maila zoo-affärer och andra djur-ställen i Göteborgs-området med ett "personligt mail" och Göteborgs Katthjälps-rivlapp som bilaga och frågar där snällt om de kan tänka sig att skriva ut den själv och sätta upp den på ett bra ställe…vet inte hur väl det slagit igenom men det är svårt att täcka Göteborgs-området om man ska åka runt själv. De ställena som jag själv besöker sätter jag alltid upp nya lappar då det rivs rätt okey från dem….så jag hoppas iaf att någon som jag mailar printar ut och sätter upp…om jag inte mailar så lär det ju inte sättas upp några lappar..n'est pas?..
Hälsningar Efvis

Antar ngn ny missat tråden, Puttar upp!

Jag ska kopiera och sätta upp lappar här på Gärdet, där jag bor…det finns gott om anslagstavlor!!

Åh, Tack Buffy. Det är kanon. Vi brukar också få en hel del hem däromkring, så jag tror att intresset är rätt stort där :-). /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Har satt upp i en djuraffär i växjö, när jag kom tillbax en månad senare var sju lappar tagna!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#32, jättebra, hoppas någon av dem som tog rivlapp även blev stödhem och/eller tog katt permanent. Om inte ändå bra att de tas för senare tillfälle för lappen kanske ligger i ditos plånbok…
Mina stödlappar åkte bort med detsamma. Men jag vet, att de ine gillar mina lappar. Satte upp förra året de där lapparna om Vad är ett liv värt, etc… Borta på en gång.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Måste bort och kolla mina lappar om de sitter kvar! På ÖB och Amiralens Zoo. Annars blir det till att häfta upp nya.

#35 Skulle du även kunna åta dig att då och då kontrollera anslagstavlan på Netto i Vedeby. Brukar sätta upp rivlappar även där men ligger lite avsides. Skulle du kunna kolla den när du ändå kolla samt sätter upp på ÖB etc så vore det jättesnällt 

Ja Netto har jag inte tänkt på. Är så sällan där. Ska sätta upp där oxå. Var i Amiralens Zoo i Förgår där fanns inte lappen dom fick av mig. Hade oturligt nog inga med mig då. Dessutom var det sonen som stog där och han visste inget om rivlapp. Så ny rivlapp där!

#37, jo det finns en anslagstavla till vänster strax innanför entrén. Tass för hjälpen 

Attan också, var idag i Osby, Skåne där en katt kom till ett bra permanent hem. I samband med hemresan till Karlskrona så gick jag in i en ICA-butik där de hade en stor och synlig anslagstavla att sätta upp rivlapp på. Självklart hade jag ingen med mig…
Tydligen lär jag mig aldrig att alltid ha rivlappar med mig…
Ha dem i blien eller så
Nu har jag satt upp lappar på ett par ställen i Jönköping!!!
Själv har jag anmält mig till att vara akuthem till kattungar :O)
Hoppas jag kan hjälpa!!
putt för rivlapparna
Nu har jag skrivit ut lappar. Tänkte sätta på Netto, Ica, Coop och djuraffären här i Simrishamn.
Medarbetare på jack russel terrier