Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 641 ggr
Lena
0

Linda Skugge provocerar kattsverige

"Uppfinn en rumsren katt", så löd rubriken till Linda Skugges blogg i Expressen den 11/3 2006.  En blogg som skulle reta gallfeber på kattsverige.

Linda skriver här om sina nu döda katter som i  13 års tid inte gjort annat än kissat, bajsat och kräkts ner Lindas hem. Ätit upp hennes bredda smörgåsar och stört hennes nattsömn. Hennes råd till läsarna lyder "Skaffa inte djur om ni planerar barn"

Reaktionerna lät inte vänta på sig. Kattvänner runt om i Sverige vässade sin pennar och menade att det var dåligt gjort av Linda att skriva om sina katter på ett så nedvärderande sätt. Kommentarerna fyllde hela 10 sidor.

Här kan du läsa Lindas blogg:

Uppfin en rumsren katt, Linda Skugges blogg i Expressen

Vad tycker du?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

evangeline
0

Svårt att uttrycka i ord……..VARFÖR i hela fridens dagar försökte hon inte att få sina katter rumsrena istf att gnälla som en dåre??

Den dosen av protestkissande, illamåendkissande osv hon var med om borde ju rimligtvis fått en vettig kattägare att reagera och kolla upp vad som inte stämmer??

Suck alltså. Det duger att klaga men att göra nåt åt saken verkar vara besvärligare. Morr från mig.

Men på en rad eller två där skymtade jag ändå en viss saknad…eller?

Evangeline

Lena
0

Enligt vad jag hört älskade hon sin katter fast fick problem med dem när hon fick barn. Tyvärr verkade det inte som att hon kunde komma tillrätta med den där typen av protestbeteende som ibland uppkommer hos katter vid förändringar….

Sedan har ju Skugge en allt igenom provocerande skrivstil. Inte alltid så klädsam.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

ladykatt
0

Jag vet inte, jag läste artikeln redan då när den kom ut och tyckte att det var bara osmakligt… och tyvärr vatten på kranen för katthatarna som förstod inte ironi i hennes artikel utan tog den bokstavligt och började ännu mer förfölja katter…

kram/ Ladykatt

mantrats
0

För min del betyder den artikeln ingenting. Jag läste den redan när den först kom ut och reagerade egentligen inte. Linda Skugge har aldrig varit någon som jag tagit på alvar då hon alltid i allt hon skrivit varit ute för att provocera.

Engla
0

Verkar som att Linda har noll koll o ingen kunskap om katter!Skrikandes

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis