Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1444 ggr
johnnys girl
0

En ny familjemedlem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett år sedan fångades han in i samband med Husby-projektet. Då hade han gått hemlös i fyra-fem år. Somliga av er kanske minns bilderna på Flea, den ärrade killen med de infekterade ögonen och sitt knöggliga öra.

Nyinfångad

Själv föll jag som en fura för den charmige grabben trots hans något lustiga utseende. Flea fick efter en tid på katthemmet en ny familj och det var med blandade känslor jag körde honom dit när det var dags för flytten. Hade jag bara haft en möjlighet då så skulle jag så gärna velat ta hem honom själv och skämma bort honom.

I påskas avled tyvärr Fleas nya matte och plötsligt behövde han ett nytt hem igen. I dag åkte jag och hämtade grabben och nu har han fått flytta hem till mig och mina odjur på prov. Om allt fungerar mellan honom och mina katter så kommer han att få stanna här.
Hittills har allt fungerat över förväntan och de nosar mest lite försiktigt varandra. Det är bara Mina som tycker att han är lite läskig och fräser åt honom. Men Flea är en cool kille, så jag är övertygad om att han snart charmat henne.

Flea på Katthemmet

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Solstickan
0

Vilken sötnos!!

Hoppas att det går bra med hans introducering hemma hos dig så han kan få ett bra hem tillslut!

martdat
0

Grattis till nya familjemedlemmen!

Vilken förändring!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

hanna64
0

Vilken snygging Glad hoppas verkligen att han snart har charmat dina katter med Glad

brutt
0

Underbart att ni hjälpt den katten och underbart att du nu fortsätter att hjälpa honom när hans matte dog.Den katten har en skyddsängel.

Ankah
0

Vilken katt! En riktig värsting! Jag hoppas att det går bra med honom och dina andra kissar så att han kan stanna hos dig!

Puma77
0

Åh gu så söt han e.

//Pia

emjon
0

Önskar lycka till med grabben och hoppas att allt går bra med alla kissarna tillsammans.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Ledin
0

uj han såg inte alls frisk ut vilken ögoninfektion han har haft stor skillnad på då o nu hoppas att allt går bra med grabben mycket söt kisse :)

Misan
0

Vad underbart att han har fått komma till dig, du har ju samma förkärlek för dessa tilltufsade killar som jag har. Håller tummarna för att han kan charma tanten :-))

Lisa

evamojje
0

Underbart att Flea får komma och bo hos dig *L* han e ju ett riktigt charmtroll Skrattande

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

johnnys girl
0

Tack allihop. Visst är han är en riktgt tjusig, maffig värstinggrabb.

Första natten har gått bra. Ingen cat-fight vad jag hört. Ett tag låg t.om Flea och Mina och sov båda två uppe på matbordet. 

Han är så himla go och har en massa konstiga ljud för sig när man  klappar honom. Det låter som en liten gris som grymtar ungefär.Han är ingen kaxig kille. Närmar sig de andra katterna väldigt försiktigt och när de fräser åt honom stannar han upp och ser mest lessen ut en liten stund, sedan gör  han ett nytt försök på sitt lugna och vänliga sätt. Jag är ganska säker på att kommer att gå galant.

Har upptäckt att han är väldigt stel och verkar ha ont i lederna. Så det blir till att åka och köpa specialfoder och Glucosamin. Hills ska tydligen ha något foder som ska vara bra.  Hoppas att det hjälper honom.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Gullegubben nu kommer han få det kalasbra

Foto-Pelle
0

Helt klart dagens bästa nyhet! Va glad jag blir.. för er båda! :-)

Och va fin han är. Jag har inte sett honom sedan jag tog den där trista bilden på honom i Husby.

Klappa honom från mig och lycka till!

Tjing!

/Pelle

incan
0

Vad härligt att höra om gosegubben Flea, han är verkligen ett keligt och gosigt charmtroll! Hos dig kommer han att få det jättebra, skönt att det verkar funka med dina "gamla" kissar!

Pussa gubben från mig!!!

siberlina
0

han  är  så fin  lilla flea  , jag   kommer  väl ihåg  honom  från katthemmet

kbo3
0

Träffade också Flea på katthemmet. En stor katt i en liten kropp. Med det ärriga utseendet väntar man sig en maffig kille. Och så är han ganska liten.

Jag kan inte tänka mig någon som träffar lille Flea utan att bli kär. Han är älskvärd och älskansvärd.

MorganP
0

Vilken kille, kattnappning pågår Flört Glad

Lena
0

Det här var riktigt goda nyheter! Visst kommer jag ihåg Flea från när det begav sig i Husby! han var en av de där grabbarna som satte ett särskilt tassavtryck i hjärtetrakten. Tänk så fin han har blivit nu! :) Håller tummarna hårt att allt ska fortsätta att gå bra hemma hos er.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

maggan47
0

Flea, mitt hjärta smälte för dig redan när jag såg dig  i Husby, med dina inflammerade ögon, som du knappt såg med, och tovig päls, såg dig sedan på katthemmet, där du hade glömt bort att du var kastrerad, och förförde damer på löpande bandFlört Åh Eva, vilken hjärtekrossare du fått in, är också svag för dessa medfarna kissar  kram och lycka till Maggan47

siberlina
0

ja  det  är  något   speciellt    med  flea…

Engla
0

Vilken stjärna! Så bra att han får komma till dig.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Sidentass
0

Men vilken underbar nyhet…o så skönt också att det ser ut att gå så pass bra med dina andra katter..så gott att missen fick komma till dej! Man blir glad än i i hjärteroten:-O)

karins
0

En så snygg killeKyss Han ser ut att må gott nu..härligt!

Hawknestgrove
0

Solsken, som verkligen behövs!!!! Tack

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

johnnys girl
0

I natt var det cat-fight här så det hette duga. I går kväll försökte jag lätta upp stämningen med lite räk-partaj och det skulle jag inte gjort. Flea kaxade upp sig rejält och klappade till lilla Elvan några ggr. Bara för att han inte vill ha några räkor så skulle hon inte tro att hon skulle få några. Så i natt gaddade tjej-ligan ihop sig rejält och gjorde gemensam sak med Elvan i spetsen. stackasr Flea fick stryk av en liten mygga till katt-tjej som knappt väger en tredjedel av vad han gör. Slutligen flydde han in under soffan där han legat och surat under dagen. Nu i kväll är han framme igen och försöker återta sin sårade stolthet till Elvans förtret.

Elvan är här som akutkatt och i nästa vecka är det planerat med flytt till Katthemmet för hennes del. Vi får hoppas att det lugnar sig när argbiggan flyttat.

anebit
0

Underbart Eva att du tagit hand om Flea…………  men stackarn fått stryk av en liten tjej.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Lena
0

#25 Det var ena tuffa brudar du har därhemma Eva! :)  Det är likadant hos oss, de tuffaste katterna är våra honkatter. Tessie är värst, henne är det ingen som rår på utom mamma Saga. Saga är äldst men får kämpa mycket mera för att hålla rangen.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"