En lång resa
I helgen åkte vi hela långa vägen till Älvdalen från Ullared för att hälsa på pojkvännens föräldrar, för att sedan på måndag ta deras bil och åka till västerås åh hämta Basse och Linda. det var en lång resa från Älvdalen till örebro för att städa det sista i lägenheten sedan vidare till västerås.
mycket prat och mys gjorde att klockan blev sent. tisdagen gick vi upp klockan sju och började göra oss i ordning för resan, men saker tar tid och det tog längre tid än beräknat. klockan kvart över tolv lämnar vi Västerås för resan ner mot Ullared, Basse var jätte lugn och duktig hela resan, det var inte mycket klagande för hans del. Till denna historian tillhör det även att vi lämnade Älvdalen med sommardäck för att senare stöta på ett snöoväder som inte var av denna värld.
vi kom fram vi ungefär halv tio på kvällen då vi stannade hos min mamma och tog en kopp kaffe och hämtade täcken. Väl framme vid huset har vi kört ner med bilen för gården (där vi vet att vi inte kommer upp igen med tanke på sommardäcken och den höga snön) vi får in Linda med sina kryckor i huset och lilla Basse, sen skottar vi upp gången och packar in alla saker i huset. vi hade precis börjat göra oss hemma och plocka i ordning i huset då en propp går…
Nyinflyttade och inte informerade om vart proppskåpet sitter är det bara att grabba tag i en fick lampa och börja leta proppskåp.. då pannan inte fungerar och strömmen till värmeelementen inte funka så började snart kylan krypa på och klockan närmade sej tolv.. vi hittade proppskåpet intryckt i ett hörn lång in uppe på vinden (i sällskap med säker 10 påbörjade getingbon) men ingen lycka för det, vi hittade ej proppen som skulle ha gått.. och hyresvärden kunde vi inte ringa vid den här sena timmen.
det vara bara att inse att det var dags att ringa och väcka stackars mamma som fick komma och hämta oss, ut med linda på kryckor i den höga snön och in med Basse i transportburen igen. och alla täckena. så fick vi sova hemma hos mina föräldrar. klockan ett kom vi i säng och gud vad jag somnade.
Men till saken, Basse är här! och han är en ståtlig Tiger! En liten bild på honom för nu har jag hundra saker att fixa innan det blir mörkt ute så vi kan bo i huset i kvall/natt.
Men en sak ska jag säga jag är glad att vi alla kom hem helskinnade efter en sådan lång resa i mörker och snöstorm med sommardäck.
KRAM på er allihopa

Aaaah känns som att jag måste ge både Basse och Jenyas kille beröm, Basse för hans lugna sig hela resan samt Björn för hans super bra körning och tog oss ner oskada :) .
Jag är fortfarande chokad över all snö som är här nere, så mkt snö har jag inte sett på hela vintern hemma :) . Men när jag packa väskan så vart de kjol och grejjer :) hehe, så blir att köpa lite kläder snart. Jobbigast är nog kryckorna, men tacka vet jag Jenya ;) .

Vad roligt att höra att resan hem gick bra. Synd att proppen gick. Jag hoppas att problemet är löst nu och att Basse trivs, vilket jag självklart tror :)
Men vilken lyckad semester ;)
Skönt att allt gick bra tillslut :)
Mysigt… Vill höra lite om Darling också……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Skönt att allt blev bra för er. ;P
Ja nu är problemet löst som tur är :P
jo gunilla jag har ej hunnit upp till farmor i allt Kaos men jag skriver så fort jag har uppdatering om henne och när jag tagit nya bilder kommer dem upp så du behöver ej oroa dej.