Dödsguden har anlänt... ;)
Det lät ju hemskt det där, men jag menar bara att katten jag är akutmatte åt har kommit hit idag, för ungefär en timme sedan. =) Hon heter Anubis, vilket är namnet på en egyptisk dödsgud.
Läste idag om en katt på ett äldreboende, som kände på sig när någon skulle dö och då lade sig i dennes säng. En sådan katt skulle nog passa att heta Anubis…(??) Hmm…
Jag har lagt upp en bild på henne där hon försöker gömma sig så gott det går i mitt kök.

Å vad roligt!! Det kommer säkert att gå jättebra! Hon kommer snart fram och vill utforska lägenheten! :)

> Katter e mitt liv: Hej du! Ja, det känns häftigt att ha en katt i min lägenhet, liggandes i mitt kök just i detta nu… =) Just nu stirrar hon bara på mig och ser lite arg ut.

Åh en vacker svart Anubis! Den kommer snart att känna sig hemma hoss dig ;-)

> karin.s: hon är lite vit oxå, men hon ligger så att man bara ser det svarta nu… och tydligen har hon turkosa ögon enligt bilden *haha* hon har lagt sig på mage nu med tassarna framför sig =) jag har ställt fram både vatten, torrfoder och blötmat alldeles framför henne.. men hon har inte ätit nånting än =( hur lång tid kan det ta utan att de äter? =/

Om inte annat smyger hon fram på natten när du sover, och tuggar i sig ;-)

hoho.. nu har hon gått in i skåpet!! alltså.. skåpet där jag ställt lådan….. ska bli spännande att se om hon faktiskt har "gått på toaletten" eller om hon bara smög in dit för att det är ett bättre gömställe =/
upptäckte det när jag skulle slänga skräp… men… jag kan slänga det lite senare… ;)

Jag tror jag kom på varför hon smög in dit…. därifrån har hon superkoll på mig, och ser mig när jag sitter här vid datorn… hahahaha, söta lilla anubis =)

> karin.s: det har du nog rätt i… det blir nog säkert så! =)

Ja hon måste ju ha koll det lilla livet 
Bara så liten och söt.
Lilla kissen, du ska se att det blir så bra det kan bli.
Puss på dej.
Jenna

> Jenna Gun: Anubis pussar tillbaka, men lite blygt sådär och med en lite arg blick… =P

> karin.s: men vad man hajjar till när man tittar där man förväntar sig att hon ska va, och så är det tomt! =P undrar hur lång tid det tar innan jag hittar henne morgon bitti..

Haha… ja dom är kvicka…och bra på att hitta knepiga gömställen, Men oftast använder de samma gömställen, och då blir de inte så svåra att hitta sedan ;-)

Vilket fint namn. Skulle inte våga döpa någon till det dock, är en aningens skrockfull. Härligt att du är akutmatte. Det kommer att gå bra. Har du några funderingar så är det bara att pipa till här. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

> karin.s: va bra då… sen har jag ju inte SÅ stort här heller, så det går nog bra. jag hade nog fel angående skåpet… hon smög nog in dit för att det var ett bättre gömställe… nu ligger hon inklämd längst in bakom sandlådan…

Ja det är mysigt att va med katt!

> vanessa: ja, då finns det nog bättre gudar att låna namn av… frej eller nåt(?)
det känns bra att kunna fråga er om allt möjligt… bra att va medlem på ett sånt här ställe.

> karin.s: Nu blev det så att jag fick gå runt och leta efter henne när jag hade vaknat iallafall! =) Nu ligger hon på det bättre gömstället längst in bakom sänglådorna… =P har tagit en bild på det med som jag ska lägga upp.
Men jag måste säga att jag är lite orolig för att hon inte äter, utan bara ligger där =/ Nu på förmiddagen tog jag en tur till cats & dogs, så hon fick vara lite själv, var borta nästan 1½ h. Men när jag kom hem såg det fortfarande ut som att hon inte hade rört varken maten eller vattnet, utan bara legat där. Ikväll har det gått ett helt dygn! När ska man börja oroa sig?
Jag fick en liten förpackning blötmat igår kväll som jag serverade hälften av vid (sen) middagstid. Den fick stå kvar över natten utifallatt, men den gick inte hem heller. =/

Lägg lite mat på hennes gömställe och kolla om hon äter. Bara lite så du märker om det är borta. Sen är det ju viss mat som är godare än annan, beroende på vad katten gillar, du får väl prova dig fram. Ska bli roligt att se bilden :-) Ännu är det ingen fara, tror inte katter självsvälter sig, om det finns mat i närheten. i så fall måste dom vara rysligt skräck rädda!

> karin.s: Nu har jag äntligen lyckats få upp den nya bilden. På den ser du hur jag har ställt skålen med Friskies precis utanför och så att hon kan se den, men hon verkar inte a ätit därifrån heller, fast jg va ute. Nu släppte jag ner 3 st lovebites i springan mellan sängen och väggen. Hoppas hon vågar/vill äta av dom.

Du får ge henne lite tid. säkert kommer hon att äta snart. Fiffigt gömställe hon har hittat. så söt hon är
Har du provat cat-sticks mini från vitalkraft…..godis som de flesta katter inte kan motstå! Glöm inte vatten till henne!

> karin.s: Jag var ute i trekvart nu, och nu tycker jag det ser ut som en dammtuss som inte legat där förut, bakom sänglådan inte långt från matskålen.. så hon kanske har passat på lite(?)
Lådan är dock fortfarande oanvänd.
Hon får all tid i världen, jag låter henne vara, går och pratar med henne ibland bara.
Jag har inte provat några sticks, tack för tipset! =) Men det känns dumt att köpa massa olika sorter när hon inte ens har ätit minsta lilla bit av de andra sorterna. Samtidigt är jag ju medveten om att man måste prova sig fram, hon kanske inte gillar det första bästa man köper. Likadant när det gäller blötmaten, det känns "slösigt" att servera det bara för att slänga senare. Kanske borde jag vänta med det tills jag ser att hon äter av torrfodret…? Fast jag vill ju att det ska finnas OM hon skull vilja ha…. knepigt! =P
Givetvis har jag vatten till henne framme hela tiden! =) Och byter det oxå… fast det inte ser ut att ha minskat i mängd… ;)

> karin.s: Du! Jag kikade extra noga nu, och såg en till "ny" dammtuss alldeles bredvid matskålen… och även lite katthår både runtom matskålen och på skålens kant *hihi* Eftersom jag inte dammsuger SÅ ofta bakom sänglådorna, så är dammtussar en bra ledtråd…. *hrm* 
Det är bra att hon hjälper mig att städa ;) …men hon kommer va en grå katt istället för en svart när hon kommer ut därifrån. =P hehe

kanske då att hon varit framme vid maten. Jag håller med dumt att köpa massa olika sorter. Du ska se att det går bra med allt….man är ju som en hönsmamma i alla fall jag….oftast löser sig allt av sig själv…och då blir man så lycklig!

> karin.s: Jag ska göra så att jag torkar vissa ytor rena innan jag går och lägger mig… t ex underlägget under matskålarna… så ser jag var hon har varit under natten sen ;)
Det känns redan som att jag har ett överflöd av ätbarheter =P 7 olika sorters torrfoder, 4 påsar med blötmat och 2 sorters godis!
Det blir nog bra, hon är ju så nyinflyttad än… Men jag kommer bli glad över det första toabesöket ;)

Du har ju så bra ide´er! Ja mat har du ju :-D Lika spännande var dag, för varje framsteg kisen tar…kan tänka mig att du knappt kan sova på natten ;-)

> karin.s: Mhm, speciellt med tanke på den där 10 kg-påsen med foder från RC (se hela listan i dagboken)! Om hon inte börjar vräka i sig snart kommer ALLT bli för gammalt…. (en del/allt(?) foder som akuthemmet hade med sig hade gått ut i datum redan… det är visst bara sån mat de sponsras med… hygglo liksom)
Jag tror det kan bli ännu mer spännande inatt, eftersom hon antagligen känner sig liiite mer inbodd då =) Jag har skrivit lite om första natten i dagboken också.

Jag var nyss inne och läste i din dagbok ;-) Ingen liten påse till en katt! Jag har ju 6 katter, en 10 kg påse går åt på en månad här. Alltså skulle en katt äta upp en sån påse på 6 månader ungefär

hahha, jasså? ja jag har ju inget grepp om hur länge det räcker än…. 6 månader…. då hinner det bli ett halvår äldre till… =P men jag behöver kanske inte använda upp precis allt om det verkar ha blivit snuskigt =/
jag sa att jag gärna ville ha ett "startpaket" (de erbjöd mig sand, torrfoder och en lånelåda) eftersom det skulle bli så dyrt på en gång annars…. men jag tyckte det såg väldigt generöst ut när de kom släpandes med alla påsar =)

Ja mycke generöst må jag säga!
Ingen fara med datumet, bara bäst före datum.
Lycka till och vad jättebra att du ville vara akutmatte!!

> Anna77: Skönt att höra… gäller det även 10 kg-påsen, om vi "gissar" att den räcker i 6 månader, och redan nu är gammal (bäst före februari -06, öppnades igår)?

Torrfodret blir inte dåligt men näringsämnena förvinner allt mer efter att datumet gått ut..

> Katter e mitt liv: Så bra då.. (ironiskt), mättande men inte mycket mer alltså… =/ När borde jag byta då? Om man utgår ifrån de fakta jag skrev i förra inlägget… svårt att säga kanske, men ungefär…??

Tyvärr.. :/
Ja du det kan jag inte svara på..det får några av de som är experter här inne göra :) Men det är ju ´himla gammalt..

> Katter e mitt liv: Mjoo… 1½ år liksom.. De två mindre påsarna är bäst före april resp. augusti -06
Friskiesarna går däremot ut i december i år.

Oj alla är gamla :/ Inte så bra faktiskt.. :/

> Katter e mitt liv: Nää… tänk på katterna som bor på katthem.. de kanske nästan bara får gammal mat i så fall…?? Där är de väl mer eller mindre beroende av sponsorer som ger mat.

Jaa tyvärr :/ På katthemmet i Oskarshamn är en del mat gamal.. men dte är ingen fara har de sagt om inte påsen är öppen.. det är bara att näringsämnena blir mindre…

Inatt var hon på toa för första gången! Två gånger åtminstone, för jag var uppe vid halv 4 och städade lådan, och sen igen på morgonen. Den andra gången hade hon bajsat lite, men när jag städade efter det första besöket så hittade jag några bitar torrfoder nergrävda i sanden!?!?
Vad kan det betyda?? =/
Hon skrapade också med klorna mot golvet upprepade gånger, vid 2, 3 tillfällen under natten. Det lät högt. Vad betyder det?
(har skrivit dagbok ("nattbok") där allt står mer detaljerat) =)

Nej vad härligt att hon börjat gå på toaletten nu!
Torrfoder i lådan? Oj, vad betyder det ja?
Nu ska jag läsa din dagbok (det vart ett tag sen jag gjorde det, skärpning Erika!)

> Katter e mitt liv: Ja, visst är det skumt? Jag undrar om hon gjorde så hos förra akutmatten också? Eftersom det rörde sig om Friskiesfodret liksom… =/
Haha, läs bara om du vill, men jag blir glad om folk läser…. Fast nu har jag skrivit jättemycket! =/ Men det är dels för min egen skull.

Har hon svalt torrfodret helt tro….så att det kommit ut hela bitar. Duktig tjej som går på lådan nu! En av mina katter brukar krafsa vid matskälen ibland, som om han försöker gömma maten, kan det vara så hon gjort?! En försiktig katt som inte river ner saker…än;-) Vad roligt att läsa att hon varit framme i natt :-)

Jag tycker det är roligt att följa med på din och Anubis tid (eller hur man ska säga) och få läsa dina tankar och så! Det är jätteroligt faktiskt! :D

> karin.s: Jag vet inte, men jag tänker att det borde ha kommit ut lite annat också, om hon har svalt dom hela och bajsat ut det…? Nu såg dom helt vanliga ut, fast ganska gråa. =/
Jag tycker hon är jätteduktig! Hon har inte kissat eller bajsat eller nåt annat på golvet eller skräpat ner liksom. Och hon har inte klöst på nånting. På fönsterbrädet har jag två ljusstakar, som jag tänkte ta bort men inte gjorde. Jag var nästan säker på att hon hade vält en av dom, men så var det ju inte. =) Nu kanske jag kan ha kvar dom, om hon har sett dom och vet att dom är där. Fast hon kanske börjar leka med dom nästa natt… =P

> Katter e mitt liv: Kul att höra! =) Det är nog kul att gå tillbaka och läsa de gamla dagböckerna i framtiden.

Ja…hmm..har hon varit glupsk tro..så hon spytt upp dom?! Det händer här ibland.

> karin.s: Jag vet inte… Men då borde det väl vara mindre kvar i skålarna än det var nu(?) =/ Fast det kanske räker med lite, om hon inte har ätit mycket natten innan…?

Ja knivig fråga det där….du kanske snart märker om det händer fler gånger varför! Jag slår vad om att hon inom en snar framtid smyger upp till dej i sängen en natt ;-)

> karin.s: Hahaha, ja då lär jag väl hoppa högt så hon blir livrädd och flyr raka vägen in till gömstället =P Eller så vågar jag inte röra mig, och blir stel och får kramp…

Du blir nog stel och får kramp :-)

#50 haha det är nog inte så bra att hoppas högt, du får nog ligga alldelses stel och få kramp istället ;)
Nemen du får sörsöka bete dig lugnt annars kan katten tro att det är nått fel när du beter dig så stelt :)

Haha, lättare sagt än gjort! =P

Jaa du jag anade det :P
Men du får försöka :)
Krafs på golv betyder ju städa.. Dom städar ju efter toabesök och en del när dom ätit. Mina nuvarande städar inte efter maten, men två av deras föregångare städade nästan ihjäl sig efter dom ätit =) Jag skulle nog också tipsa på att hon kräkts upp ett par bitar i lådan. Snacka om renlig katt isf, i vanliga fall föredrar dom ju att kräkas på mattor, soffor och filtar ;) Företrädelsevis persiska mattor i 5000:-klassen ;)
Ska också gå och läsa din dagbok strax! =)
Men jag har missat din tråd här. Trodde på rubriken att det handlade om katten som det stog i tidningen om som kände på sig när någon skulle dö.
Tycker det verkar gå jättebra och att du gör ett toppen jobb!!

> Jossan: Men hej! =) Då får du mycket att läsa… jag har skrivit ganska mycket (speciellt om inatt), men det är ju bara för att mina kära läsare ska kunna leva sig in i det bättre… =P *host*
Städar säger du. Jag förstår städning efter toabesök.. man vill ju städa undan skiten =P Men vad städar man undan efter att man ätit? Nåja, jag ska väl inte klaga… bra med en renlig katt…. typiskt bara att hon valde det skitigaste stället i lägenheten (näst efter under badkaret) som gömställe =P haha!
Tror ni hon kan få magproblem med "dammbollar" efter att ha tvättat av sig allt damm….?
Tur att jag inte har några persiska mattor… Däremot låter det som att du har haft erfarenhet av det…? =P
Nu ska jag snart till stan, så jag har förberett en skål med tonfisk åt henne, och två små Lovebites. ;)

> Marieberg: Hehe, nä, det handlar bara om Anubis, min lilla dödsgudinna(?) ;) Tur att jag inte är vidskeplig… hm.
Jag har hört att det deras skrapande vid maten är för att försöka gömma maten från andra
så att de får ha den i fred.
#57 Min granne har en persisk matta som hon kallar för klösbräda..
Bortskämda katter? ;)
#59 Aha! Det låter inte helt ologiskt, för mina katter har varsin matskål och går bara på sin egen.. Då behöver dom ju inte "städa" eller gömma matenf ör den andre då..

Min Gustav brukar torka av framtassarna innan han dricker ur vattenskålen. och det är han som försöker krafsa över maten oxå!
#62 Torka av framtassarna? INNAN han dricker?? =) Vad gulligt =)

Håller med Jossan; Gulligt 

Ja Gustav är en väldigt renlig katt :-)

Kul och bra gjort att du blivit akuthem åt en nödställd kisse. Det är vanligt att katter matvägrar första dagen/dagerna i sitt nya hem. Vet du något om kissens historia? Har den varit på katthem innen den kommit till dig? Om katten kommer direkt utifrån kan det ta lite längre tid innan den kommer igång att äta som den ska. Den har då mycket nytt att vänja sig vid. Har den varit på katthem eller i något annat hem så är det bra att ge den samma mat som den fått där. Det är det bästa både för kissens matlust och för magen. Foderbyte kan annars ge matsmältningsrubbningar som diarre och kräkningar. Ett bra knep att få igång katter att äta är att ge rå nötfärs eller kokt torsk. Det brukar även magen klara av bra. Sedan går man över på vanligt torrfoder succesivt.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

> marieborg: en kompis till mig var här idag, och hon hade hört att de skrapar för att tala om för andra katter att det finns mat… och det är ju den motsatta innebörden av vad du hade hört =/ svårt att veta… skrapandet får helt enkelt vara tills vidare =P

> Jossan: "persisk klösmatta" =P höjden av bortskämdhet….
en kompis till mig, som ännu inte träffat anubis, har hela tiden pratat om att jag kommer att få en bortskämd snobbkatt… hon kommer säkert påstå att anubis är bortskämd eftersom hon knappt ens äter godisarna jag lägger fram =P
jag tror inte hon har provat klöspelaren än… kanske ser den inte tillräckligt persisk ut…? (jag skulle kanske tagit den rosa =P )

Jag har hört två olika saker om "matskrapande":
1.Att de försöker gömma maten
2.Att de protesterar mot att maten är för nära vattnet
Synd att vi inte kan fråga katterna!Jag tror mer på alternativ 1 eftersom det hänt att nån ny (hungrig) katt krafsat här och vattenskålar finns i andra rum alltså inte nära maten.

59 & 61: samtidigt låter det hyfsat vettigt… hon kanske är rädd att maten inte finns där jämt(?) katten i förra hemmet kanske gav henne lite mycket konkurrens om maten med…?
det var kanske därför hon överåt och kräktes upp mat… OM det nu var det hon gjorde(?) men jag är fortfarande inte helt säker på det =/

> karin.s: ojojoj… det låter renligt… och eftersom anubis oxå verkar renlig (inte spyr på persiska mattor..) måste det va samma sak som Gustav som hon gör…
men hur torkar han dom? tvättar genom att slicka på dom, eller torkar på nånting?

> Lena: Skönt att höra vad som är normalt! Hon har bott i ett annat akuthem innan hon kom hit. Där bodde hon i nästan ett halvår har jag för mig, tillsammans med en annan akutkatt. Den andra katten var en riktig knäkatt som ville va i centrum, och höll Anubis på plats. Nu skulle akutmatten resa bort, men hade bara ordnat så att en kompis kunde ta hand om den andra katten (den katten skulle hon behålla). Så Anubis behövde något annat hem, och de trodde att det skulle va bra för henne att vara ensamkatt, för att kunna utvecklas ordentligt.
Jag har försökt fråga om hennes matvanor just för att kunna ge det hon är van vid, och vid de tider hon är van, men jag fick bara reda på att hon hade fått Friskies hos förra akutmatten, och då tror jag de menar torrfodret. Jag fick en påse Friskies, och det har hon i en skål framme jämt. Hon har också en skål med Husses torrfoder med kycklingsmak.
Jag åt tacos med en kompis idag, och la undan lite köttfär som jag ska ge henne ikväll/inatt. Eftersom hon bara verkar krypa fram på natten lägger jag fram mat innan jag lägger mig.
Idag var jag ute i ungefär 4 h, och då hade jag ställt fram tonfisk innan jag gick. Men den var orörd när jag kom hem igen. =/

> storAnnette: haha, ni kanske måste bygga uttill ett ännu större hus =P
ja, då låter det ju som alternativ 1
ska lyssna efter skrapande inatt
eftersom hon antagligen åt både natt 1 och 2, men bara gick på toa natt 2 så booorde det kanske vara toa-relaterat…??

#72 Gustav torkar av framtassarna……ja som vi torkar av våra skor på en dörrmatta :-)

> karin.s: haha, jasså så! eller så kanske han "förbereder sig", som höjdhoppare.. när de står och småtrippar på stället =P gulligt hur som helst ;)

Anubis åt förresten inget av köttfärsen jag ställde fram inatt =/ Däremot käkade hon en del Husses =)
Mer foton nu!! =) Om hon inte blir dödens rädd för blixten?? 

> Jossan: Mårning, mårning… =P Hon verkar inte bli rädd alls… och ändå tog jag det första fotot (gömställe nr 1) ganska nära henne, med blixt eftersom jag inte tänkte på den då. =/
Men grejjen är den att det fortfarande ser ut som på "gömställe nr 3", hon ligger ju där hela dagarna. =/ Jag skulle kunna försöka fota ner genom springan, men det syns inte så bra. Ibland kikar hon upp på mig lite försiktigt när jag pratar med henne uppifrån sängen, men oftast ser man bara lite av hennes ena kind. =/
Lillstackaren.. Vad tragiskt det är när dom inte har förtroende för oss.. Hoppas hon kan bygga upp ett förtroende nu när hon bor hos dig.

Ja, verkligen! Nu har hon ju ändå varit hos ett annat akuthem innan, och inte kommit direkt =/
Jag tänkte om jag skulle försöka klappa henne lite genom springar.. för att försöka "ge förtroendeskapandet en knuff".. men jag vet inte om det bara är bra med det. Jag vill ju att hon ska känna att gömstället är tryggt, och att hon är "onåbar" där.
Trot eller ej, men hon har faktiskt inte varit uppe i fåtöljerna än! =)
#81 Alltid en fördel! ;) Fåtöljerna alltså.. Jag vet inte hur det funkar i fall med skyggisar.. Ska man låta dom komma i sin egen takt eller försöka att vänligt men bestämt visa katten att man är pålitlig? Har man ett matvrak kan man ju alltid träna dom med något ruggigt gott.. Men Anubis verkar ju inte direkt vara någon matglad dam..

Nä, hon äter godis med måtta så att säga…. ;) tänker på figuren… =P Jag vet inte riktigt heller.. jag har fått intrycket av att skygga katter ska få ta den tid de behöver. Men just nu avvaktar jag i alla fall… jag har ju ingen brådska. Får se vad som händer de närmaste dagarna. Hon har ju precis bara börjat våga upptäcka det som finns i lägenheten.

Tänkte bara berätta att dagboken har lite trevliga uppdateringar… för er som är nyfikna =)
Dock inga nya bilder tyvärr, men jag ska försöka sitta redo med kameran ikväll… ;)
Ouchie jag läste inte detta förrns nu! Stort grattis till att du har blivit akutmatte!
Låter som Anubis har det väldigt bra hemma hos dig även om hon är lite rädd.
När Trötter och Toker kom hem till mig så var båda två otrligt rädda, jag spenderade många timmar med att ligga på golvet och prata med mina kissar.
Toker han var den som var modigast, efter en eller två dagar vågade han faktiskt ta en tur runt mig om jag satt helt stilla. Trötter var lite mera kräsen han låg i flera dagar under soffan.
Trötter kunde jag locka med mat, ett större matfrak får man leta efter. Toker är inte lika "hungrig" men det funkade bra med att jag spenderade många timmar med att prata med honom. När vi fick ögonkontakt så låg och och blundade sakta mot honom. Han blundade tillbaka och sen blev vi bästisar. Fortfarande idag när han är extra tillgiven så brukar vi sitta och blunda till varandra. Det har lixom blivit våran grej :)
Allt du behöver ha med Anubis är tålamod. Hon kommer snart att förstå att du är en vänlig själ som inte vill henne något ont. Det kan ta en vecka och det kan ta en månad men när det väl händer finns det ingen större lycka i livet.
Nu ska jag kila in och läsa en massa dagboksinlägg ;)

Det är visst lite knas med dagboken… inläggen har inte kommit i ordning.. jag tror att ! augusti (kanske nåt mer?) har blivit inbakat bland äldre inlägg.
Tyvärr blev det inga bilder igår kväll, hon var inte framme nånting.

Ja jag läste din dagbok igår och tyckte nog att ordningen var lite mysko!

> Rulda: Tack för grattiset och att du tycker att hon verkar ha det bra här. =) Det är synd att jag inte kan ge henne mer av min tid, men det är svårt. Det låter som att Toker & Trötter har haft det bra hos dig med. Mat är en bra muta.. oftast… fast nu verkar inte Anubis särskilt svag för mutor. Hon reagerar inte när jag tar fram mat eller godis. På nätterna äter hon, men bara det hon tycker om… hon har dissat rå köttfärs, tonfisk, RC-foder och - konstigt nog - Friskies-foder, som jag fick veta var det hon åt hos förra akutmatten…(??) Hon har bara ätit en godisbit under hela tiden här, som jag vet om i alla fall. Jag slängde ner 2 bitar vid olika tillfällen, men de har jag inte kunnat kolla, för jag vill ju inte dra ut sänglådorna än, och förstöra hennes safe place… =)
Jag har lagt fram lite olika leksaker, men av dom har hon bara lekt (/flyttat?) på en. Jag försökte lite nu med en mus som jag knutit fast ett snöre i… ner i springan liksom… men hon reagerade inte.
Jag har också hört att långsamma blinkningar är bra, så jag har försökt köra med det. Men nu har jag lagt till mer utdragna blinkningar så det blir mer blund-stunder… ;) Ibland pratar jag med henne från fotändan av sängen, men ibland kikar jag ner i springan och pratar. Det borde ju onekligen va läskigare om man kommer uppifrån, men vi får bättre ögonkontakt då (inte alltid, men ibland tittar hon upp lite försiktigt).
Jag ska ha tålamod… jag förväntar mig inget av henne så att säga. Jag är bara osäker på om jag kan "hjälpa tryggheten på traven" genom att försöka klappa henne en gång ibland osv… men eftersom hon är så skygg känns det lite dumt…(??) Men jag vet inte. =/

> karin.s: haha, eller hur! har du också varit med om det själv? =) det vore ju synd om intresserade missar detaljer om Anubis framsteg… ;)

Har du provat att sticka ner handen försiktigt till henne så att hon kan lukta på dig?

> karin.s: ska jag göra det? jag var lite kluven… för att jag vill att hon ska uppfatta gömstället som en onåbar plats där hon är helt trygg… om jag kan ta dit handen vet hon att hon inte är onåbar =P haha

Just det hörrni! Jag har hittat tussar med katthår lite här och där… speciellt bakom och runt dataskärmen… har hon kliat sig mot den eller nåt…?

vad spännande att vara akutmatte. lycka till med katten!
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

> Hennum: Tack! Jopp, det är spännande… och kul… hon är så söt =)

Spännande detta med Anubis. Ja, långsamma blinkningar är ett vänskapsleende. Sedan när du gjort det ett par gånger, så vänder du bort blicken. För tittande bli hotfullt om det hålls för länge.
Låt henne få en stund till i oklappad på den trygga platsen. Så att den blir ingosad av henne. Sedan kan du börja pilla.
Ta inte handen direkt mot hennes ansikte, utan mer från sidan. Går du direkt på så blir det en aggressiv handling. Tänk på hur kissar är när de ska slåss, försvara sig.
Prova mutningstekniken med kokt skinka, strömmin, leverpastej m.m.. Klipp det i små bitar. Börja med att slänga dem mot henne, och om hon tycker om det så kan du börja lägga dem närmare dig. Tillslut kommer hon att äta ur din hand. Ta inte på henne vid dessa tillfällen. Med mutorna så lär kissarna att från händer kommer det bra saker. Gör detta i korta stunder vid oregelbunda tider. Då vet hon aldrig när det kommer, och har något att se fram emot. Skaffa dig gärna en laserpekare också. När hon börjar bli lite varm i pälsen så börjar du leka med henne och pekaren. I samma ordning där, först på avstånd sedan närmare. Mot slutet så sätter du pricken mot din kropp. Då kommer hon att slå till i lekyra. Stanna till förvånad över att ha tagit på dig. Rör dig inte då utan låt henne gå undan. Då vet hon att beröring inte gör dig arg.
När hon börjar bli hemmastadd så börjar du ta på henne, när hon är på sin trygga plats. Lycka till med pälsklingen. /Vanessa
#95 Vilka bra tips, Vanessa! Dessa ska jag ha i bakhuvudet om det skulle råka trilla in en skyggis hos mig framöver..

> vanessa: Ja, bra tips! =) Hon har varit här i en vecka nu utan att jag försökt klappa henne. Igår började jag dock ta ner handen i springan vid ett par tillfällen under em/kvällen, för att se om hon vågade nosa på den, och en gång gjorde hon det lite försiktigt inte för nära. Tyvärr är hennes gömställe lite knepigt eftersom det är en lång smal gång. Då är det svårt att hålla handen vid sidan, utan det blir framför.. om än en bit ifrån. =/ Nu i morse gjorde jag en fuling och drog ut sängen ett par cm från väggen. Annars är det svårt att få plats med armen. Men efter att jag dragit ut den fick hon va ifred ett tag.
I morse när jag hade brett leverpastej på en macka så tog jag lite leverpastej på kniven och stack ner i springan. Jag höll den där en stund och höll den sen lite närmare en stund, men till slut ryggade hon tillbaka lite, så då tog jag bort den. Hon verkar inte så lätt att muta med mat(?), hon har inte ätit köttfärs eller skinka och knappt leverpastej ens på natten när det är fritt fram. Och inte godis heller.

Hörrni! Anubis är framme i detta nu!!! =D Jag hörde plötsligt hur hon lapade i sig vatten… tittade försiktigt dit… och där satt hon! =) Hon sitter fortfarande kvar, fast jag skriver.. och "låter" med tangenterna. Nu tvättar hon sig… i en pose som skulle passa tråden "kissar som blottar sig" *haha* men jag vågar inte gå efter kameran. Nu äter hon torrfoder *smygkikar vilken skål det är* ooooh det är RC-fodret, coolt! =D Hahah!

Nu sitter hon vid fotändan av sängen (på golvet), dvs. "ingången" till hennes gömställe, och smygkikar på mig ibland.
Jag tog ett blad från pappersblocket jag har på skrivbordet, knycklade ihop det och kastade i riktning mot matskålarna… kom inte så långt dock. Än har hon inte reagerat. Jag har liksom inte så många leksaker inom räckhåll.

Vad glad jag blir att höra om Anubis framsteg! Så roligt!
Nu ska jag ta och läsa din dagbok också! :) Spännande!

> katter e mitt liv: nämen grattis, du är inlägg 100 ;)
vad roligt att du också tycker att det är spännande! jag måste bara varna dig lite om att dagboksinläggen inte riktigt är i tidsordning av någon anledning =/

haha tackar ;)
Det är ingen fara! Det förstör ju inte läsningen för det :)
Hurra för modiga Gurkan
Har märkt att det blir fel ordning på inläggen i dagboken om någon kommenterar ett inlägg och det inte är det senaste du skrivit i dagboken. Då flyttas det inlägget längst upp Dålig på att förklara…stämmer det i din dagbok?

#103 Gurkan?
Men # 104 har du inte läst dagboken ännu
Läste ett inlägg att Anubis betyder "liten gurka" på latin.

> marieborg: jag trooor jag förstår… du menar att det inlägg som kommenterats senast hamnar överst…? har inte tänkt på det(?) =/

> katter e mitt liv: haha… jo, du har nog missat ett inlägg i så fall ;) anubis betyder visst "liten gurka" på latin… fick jag höra av en kompis. så jag kallar henne lilla gurkan eller gurkisen ibland =P

Oj nu när jag kolla i din dagbok igen så såg jag att man kunde klicka på framåt och se fler dagboksinlägg och då såg jag det :)
Jag tänkte att det var konstigt att du har raderat det du skrev innan men nu hitta jag det :) Nu är jag med! Och nu är jag med på allt om lilla svarta söta Anubis :)

> katter e mitt liv: kul att du är en så trogen läsare ;)

Nu händer det mer här! Hon smög ju tillbaka till gömstället för en stund sen. Nu kom hon fram igen.. jag hörde ljudet från en boll med pingla som låg vid ingången till gömstället… hon satte sig fullt synlig för mig, närmare den här gången, och tittade på mig…. sen gick hon på toa… drack vatten… och nu är hon på toa igen (kan katter bli inkontinenta?) =P hihi, så söööt

Nu händer det mer här! Hon smög ju tillbaka till gömstället för en stund sen. Nu kom hon fram igen.. jag hörde ljudet från en boll med pingla som låg vid ingången till gömstället… hon satte sig fullt synlig för mig, närmare den här gången, och tittade på mig…. sen gick hon på toa… drack vatten… och nu är hon på toa igen (kan katter bli inkontinenta?) =P hihi, så söööt

Efter en sväng ut i hallen satte hon sig mitt i rummet och kikade på mig. Nu har hon lagt sig tillrätta under bordet, ungefär där buren stod… undrar om hon saknar den…?? Aja, nu tvättar hon sig i en obscen pose igen… =P

Spännande läsning det här om lilla Gurkan!!! Hälsa henne att hon är en så söt och duktig kise! ;-) Det går framåt för varje dag!

> karin.s: hon sitter på bordet just nu.. hon hälsar och tackar genom att slicka sig om nosen….
Jag försökte leka genom att försiktigt studsa (jag försökte rulla men den åkte ur hande från för hög höjd) en studsboll på golvet… hon tittade bara på den… bollen rullade tillbaka, nästan hela vägen… jag försökte resa mig sakta för att ta den igen… men det blev för läskigt, så hon hoppade ner på golvet. Jag satt kvar istället, och då hoppade hon upp på bordet igen.. och tittade ner på bollen och slickade sig om nosen. Nu har hon lagt sig på bordet och kikar på mig. =)
Det kommer inte dröjer länge tills hon sitter i dina knä…!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

tyvärr måste jag lägga mig jättesnart… jobbar 9 - 21 i morgon =( hon kommer alldeles säkert bli rädd och krypa in i gömstället när jag reser mig…. menmen.. jag måste i säng faktiskt. =/ hade jag inte jobbat hade jag kunnat sitta uppe i flera timmar =P
nåväl, godnatt på er! =)
va mysigt att hon vågar sig fram! Katter är skumma på det sättet ena sekunden är allt jätteläskigt nästa sekund så kan dom vara hur modiga som helst för att sedan komma på OJ allt var jätteläskigt.. Så va Trötter i början. Han kom fram och gosade med mig hur mycket som helst sen så stannade han upp tittade på mig och kom på att jag var läskigast i hela världen :S haha
Jag håller tummarna för att Anubis (eller gurkan) ska våga komma nära dig snart
(otroligt spännande att få läsa om hennes framsteg)

Jag tycker att det är riktigt lovande allt som du och Gurkan gör. Steg för steg. och snart kommer hon att vilja bli gosad med. Känner på mig det. Ett litet himmelrike för en skygging. /Vanessa
Å va kul att läsa om alla framsteg..bra jobbat!

Vilka framsteg! 

> rulda: Haahha, vad roligt det låter! Katter är lite knasiga ja… =P Du måste haft svårt att hålla dig för skratt… =)
Jag skulle precis bara sätta mig för att svara på inläggen och meddelandena jag fått här… när jag upptäcker att Anubis har smugit sig fram och sitter vid "ingången" och kikar på mig! Och jag har inte hört nånting! =D Nu har hon vågat börja gå runt lite.. hon kikade på den nyskrubbade "nybäddade" transportburen =P
Jag blinkade och blundade lite åt henne, och hon blundade tillbaka!

> vanessa: Så kul att höra… jag hoppas att du har rätt =) Nyss var hon framme igen… och hoppade upp på bordet. Jag hade kameran redo.. och tog kort… först reagerade hon inte, trots blixt! Men det andra kortet blev för läskigt… hon hoppade ner och började springa in till gömstället, men vände sig om precis vid ingången, och tvekade liksom… för att se hur jag reagerade.. om det var okej eller inte… Jag koncentrerade mig på datorn och försökte prata så lugnt jag bara kunde, men hon smet in där ändå. Men jag känner på mig att hon kommer ut snart igen. =) Jag har i alla fall ett par roliga bilder på när hon äter upp min döda krukväxt (en miniros, jag har inte hittat den i listan över "farliga växter") =)
vart är bilderna vill se!!! så underbart med blinkninga! vet hur det var första gången som mina och tokers evighetsblinkningar resulterade i gos jag grät glädjetårar kan jag säga :D mina två busar var visserligen bara skygga i en vecka eller så då de var omplaseringskatter som hade haft hem innan men det kändes som en evighet.
Jag kan säga att under dom fem månader som jag har haft trötter och toker här så har jag skrattar mig själv till tårar många gånger :D
men få se bilderna nu är så nyfiken!!!

*passar på att göra allt som behöver göras "i rörelse" när hon ändå är i gömstället* som att borsta tänderna.. slänga soporna (med den döda växten i..).. lägga upp mat åt henne… osv.

marieborg: Ja, visst är det kul? Tackar.. =)

> katter e mitt liv: Det är spännande tider nu! ;)

> rulda: Min j**la sk*tdator krånglar varje gång jag ska föra över bilder. Likadant nu… jag misstänker att jag måste starta om den och det vägrar jag nu. Har inte tid egentligen… måste lägga mig nu, men vill ju se om hon vågar sig fram nån mer gång. =( Får fixa bilderna i morgon kväll.. *grrr*
Men nu känner hon väl av min irritation och vågar sig inte fram =P *andas lugnt*
jag som trodde att jag var den enda med en sådan dator!
hehe jag ska också gå och sova nu men då förväntar jag mig att se bilder i morgon.
Sov så sött :D

Hihi, nu har hon hoppat upp på spisen, alldeles ljudlöst.. och nu spanar hon in diskbänken och det lilla köket…. har hon inte gjort det varje natt redan? Hmm… det kanske är mer spännande än jag tror… =P
Får se om jag vågar ta några fler kort… vill ju som sagt inte skrämma henne. Fast ett sista går nog. ;) Jag måste ju ändå "röra på mig" för att komma i säng och då blir hon skraj i vilket fall som helst.
Mina katter älskar att dricka från diskbänken. Brukar ofta ha nåt glas eller så med vatten i där.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Usch nu börjar det bli så sent.. jag måste upp kvart i 5 i morgon.. + att jag ska på restaurang med far + bror i morgon.. och då vill jag inte va för trött.. =/ Jobbigt att behöva skrämma undan Anubis när hon är ute och är modig och söt =/ =)
Ska fortsätta engagera mig lite i er andras trådar sen också… känner mig lite egocentrisk när jag bara skriver på i min egen…!
Hon hoppade förresten upp i min säng nu.. men stannade bara där lite kort =)

> Landfreak: Jasså? Duger det? Jag trodde det roliga var att försöka dricka från själva kranen(?) Hmm… kan ju testa med en skål och se vad som händer…. =)
För det mesta är det nog disk som står i blött…Tydligen jättegod för katter!
Vad kul det är att få följa Anubis små framsteg! =) Och jädra dator, ouchie.. Damn, ville ju se kort =)

#134 Men idag ska vi få se de 
Hihi svär du på engelska i svenska forum? ;) Fy skäms ;)
#135 Jopp, jag svär ;) Ofta och gärna =)

#136 Tur att du inte har en papegoja då ;)
Hahahaha!

> Landfreak: Aah… jo, men det låter ju faktiskt lite smarrigt… =P

Nu vill vi se bilderna Elin! 

Nu lyckades jag föra över bilderna i alla fall! Jag skrattade så mycket när jag såg dom…. speciellt "monstret under sängen"… hon får alltid så lysande ögon på varenda bild! Extra roligt också att hon på den ena krukväxtbilden har olika färger på lysögonen…! =P
Om möjligt så är jag ännu tröttare nu än igår, så jag är i princip bara inne för att lägga upp bilderna…
Nu - släng i säng! (ingen gurka framme idag)

Just det.. man ser hur stökigt jag har på bordet också…
Torrfodret jag fick gratis, massa tidningar jag inte hunnit läsa mm….. =/

Men du, bilderna är uppe på min fotosida nu! =) Inte så jättebra… mer roliga än bra.. men alltid nåt =P Godnatt på re!
är du säker på att det är en katt du har fått hem och inte en alien :P
Va fin lilla gurkan är! Längtar du möjligtvis efter att få gos med henne? ;)
Kan också tänka mig att du längtar efter lite gos! =) Hon är ju sååå fin! Och liten!
Väntar också på bilder…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
psst Gunilla titta i hennes fotoalbum :)
Å va kul att se lilla gurkan på utflykt
Hon är modig!
Så söt, så söt

Fina bilder på Anubis som verkar vara en riktigt modig katt!Hon har ju varit hos dig bara 10 dagar och har redan rört sig i alla rum.Jag jämför med Knyttet som nu dag 4 fortfarande ligger i ett hörn under sängen och trycker.Ska bli kul att följa dom båda!
Anubis har annars precis som Knyttet varit i ett annat hem ungefär ett halvår så det är nog annat som skiljer.Knyttet är född ute och har inte lärt sig lita på människor.Vet du mer om Anubis tidigare liv?
Vad söt hon är! Och muffins också…
Ja, dessa muffins.. Hon har frestat mig till vansinne med dom! Visst ser dom läckra ut?
Åh, tack för tipset1 Så fina bilder på en blyg tjej!
#152 Började direkt fundera vad som finns i köket här,,,

Ska titta på bilderna sedan. Du har hanterat den lilla damen precis som skyggisar ska hanteras. Min Spotty kom till mej den 21 april 2003. Då hade hon precis tillfrisknat efter att ha blivit påkörd. Hon fick krossat bäcken och amputerad svans, så hon fick börja sitt liv hos mej som innekatt. Hon var vansinnigt skygg och rädd när hon kom, så hon boddeunder sängen i 2 dagar med både mat och vatten där. Andra natten smög hon ut till lådan. Jag hade Findus då och han var helt underbar mot henne. Han öppnade en av garderoberna för henne, så då flyttade hon in där. Maten flyttade vi fram till garderobsdörren och sedan gick jag in då och då och såg att hon låg kvar och klappade henne lite. Men hon fick ligga kvar i garderoben, så länge hon ville. Efter ungefär en vecka hittade hon min gamla docksäng och började ligga i den vid min gamla dockas fötter. Efter några nätter flyttade jag docksängen till fotändan av min säng, men det tog ytterligare en månad innan hon kom och lade sig hos mej. Egentligen var det inte hos mej hon ville vara heller för det var Findus hon ville vara hos. Hon älskade honom över allt annat och när han var borta i en hel vecka i maj 2004 var hon orolig och försökte trösta mej, när jag var ledsen. Sedan kom Findus tillbaka och då blev hon överlycklig. När han sedan blev sjuk och dog i augusti samma år tröstade hon mej genom att tvätta bort tårarna. När sedan Ludde kom i oktober samma år, blev hon sur igen och det tog ett helt år innan hon accepterade honom. Just nu sover hon inte hos mej om nätterna, eftersom både Archie, Ludde och Semlan sover hos mej, så hon får inte ha "sin" högerarm ifred, för den har Semlan snott. Hon fräser inte åt varken Archie eller Semlan nu längre, men hon kommer nog inte och lägger sig hos mej igen, förrän Semlan har flyttat.
Jag vill med detta säga att vissa katter kan det ta väldigt lång tid med och Spotty är fortfarande rädd för händer, så hon får alltid komma och nosa själv.
Sedan vill jag tala om att jag har nyligen köpt en ny ampellilja. Det är rena delikatessen för en katt och den är absolut inte giftig heller. Den står i köksfönstret och alla katterna (utom Mimmi) hoppar dit och äter av den. Betydligt bättre än kattgräs, som antingen ruttnar eller blir visset och då vill inte katterna ha det. I och med att de har ampelliljan som "sin" så rör de inte andra blommor heller.
Om du tittar på bilden av Semlan i tekannan, så syns det att ampelliljan är lite tråkig, men det är ju 4 katter som äter av den.
Innan var det bara Spotty. Dessutom är ju ampelliljorna så lättskötta att t o m jag kan ha dem och jag brukar lyckas ta död på de flesta blommor. Till och med sidenblommorna!

> rulda: jaa… det vore underbart att få klappa henne.. och höra lite kurr.. =P

> Ja hon var faktiskt lite mindre än jag trodde…. (men sen kan jag inte katter sååå bra heller)… som en söt.. liten…. muffins =P

> marieborg: jag funderar på att börja ha kameran om halsen jämt och ständigt =P
fast numera kan jag nästan förutse när hon tänker komma fram, så jag kan vara lite förberedd… ibland…

> Jenna Gun: =)
då skulle du se henne "live"… ;)

> storAnnette: ja, det är väldigt spännande både med egna och andra katter! jag tycker det är himla kul att läsa när andra skriver om sin katt.
knyttet är nog lite segstartad, men kommer nog igång snart med… blir häftigt när han börjar röra på sig =)
jag vet inte så mycket tyvärr.. de hittade henne med ca 20 andra katter i ett vanvårdshem.. hon hade ingen/dålig erfarenhet av människor… hon har bott i ett akuthem innan det här (nästan ett halvår tror jag?) där det bodde en annan katt… den andra katten var också hittekatt, men helt annorlunda.. knäkatt som ville ha all uppmärksamhet och tryckte undan Anubis så att säga… ska försöka maila min kontaktperson och fråga lite mer.

> Landfreak: haha… ja.. joo… jag la upp muffinsbilderna för att visa Jossan förut… men snart behöver jag platsen för fler Anubisbilder och då ryker dom =P

> Gunilla.H: jaa… blyg, men modig… jag blev lite förvånad när hon började tugga på blomman, haha =P

> Mettan: Ååh, vad kul att läsa om Spotty och de andra katterna! Häftigt att du kunde klappa henne när hon fortfarande bodde inne i garderoben. Nu har jag inte försökt klappa Anubis, så jag vet inte hur hon skulle reagera…(?)
Så sorgligt med Findus! =( Är de andra katterna akutkatter eller är några dina egna?
Skönt att höra att jag inte gör helt fel. Det är bra att få veta om andra skygga katter för att få lite "perspektiv" på sin egen.
Vilken fantastiskt söt bild på Semlan! =) Ger ampelliljor samma effekt på kattmagar som kattgräs…? Är dom lättskötta säger du? Och du har dödat sidenblommor? Hmm… det kanske finns hopp för mig då också…. kanske…. =P

Åååh, nu upptäckte jag precis att Anubis har smugit fram igen! =) Jag hörde henne på toa… och nu dricker hon vatten.
Nej, jag måste tyvärr i säng… dvs skrämma henne.
Och tyvärr har jag knappt tid att sitta här. Det är därför jag inte engagerar mig i andras trådar, utan bara försöker hålla liv i min egen och dagboken. =//
Hoppas ni har det bra, godnatt!

Tänkte bara berätta att det finns massa nya bilder nu… inte så jättebra, men… sen blir jag så trött på att jag alltid alltid får lysande ögon på varenda bild! =( Det är bara nyansen på lyset som varierar… skitskoj liksom… =/ Har ni något tips på hur man kan ta kort så man ser ögonen?
Jag antar att nån vet, eftersom jag har sett bra bilder här. ;)
ta inte rakt framifrån. Mina kissar är väldigt duktiga på att blinka när blixten kommer så jag vet faktiskt inte…

Men det är något skumt… när jag tog vissa av bilderna låg hon och blundade.. och sen när man tittar på dom ser det ut som vidöppna uppspärrade ögon(?)
Sen är ju inte alla tagna framifrån.. på en bild ligger hon med huvudet åt sidan, men ögonen lyser turkosa ändå. =/
Men jag ska testa lite andra vinklar ändå. =)
hmm är nog en alien katt du har fått hem :P jag är usel på att fota så jag vet faktiskt inte…

Jag kom på nu att jag ändå hade tänkt be bror fota katten.. för han är rätt bra… och nu, med alien-ögonen, känns det ännu mer aktuellt =P

#165 Du kanske inte ska ha på blixten när du tar korten? :)

Det beror mycke på vad för kamera man har, det finns sådana som tar bort röda ögon, Katter har ju speciella ögon som reflekterar ljuset, alltså blixten. Vid inomhusfotografering måste man nog ha blixt på, om man inte tar kort så nära ett fönster att det blir tillräckligt med ljus. Tända mycke lampor om det är mörkt bör man göra. Bäst blir kort i dagsljus.

#171 Jag har en mobil som jag tar kort med och jag har aldrig på fotolampan. Det är säkert därför hans ögon blir helt kolsvarta ibland ;)

Jag provade att ta kort utan blixt ett par gånger, men då blir bilderna så mörka och trista. =(
Nu kanske det kommer gå bättre, eftersom gurkisen har börjat våga sig fram lite dagtid.. men det är ändå svårt att få bra ljus inomhus.
Jag fotar med en gammal digitalkamera… antagligen den första som såldes… =P Det finns inga finesser mot röda ögon eller nåt. Men jag undrade lite om den funktionen… om den fungerar på katter… just för att de har speciella ögon. Men det kanske funkar? =/

Jag tror att röda ögonfunktionen tar bort lite av reflektionen i kattens ögon, Jag är ingen expert på området. Bara mina egna erfarenheter.

Hur går det här då?
Ja, hur går det med Gurkan? =)
Puttar upp.
Frågar oxå hur det går
Lite finns att läsa på Ouchies dagbol, härlig läsning!

Måste genast uppdatera mig.

Det var verkligen roligt att läsa om framstegen! :D

Hur går det för er?Har undrat ett bra tag nu och skickat PM.Vet någon annan hur det går?
Vi hade ett tag pm-kontakt. Men ingen aning. Hon var inloggad för en månad sedan. Saknar också Dödsguden!

--Klart att det känns lite osäkert o skrämmande i den nya miljön..men med lite tid på sig kommer misse med all sannolikhet att våga sig fram..o ännu längre fram börja våga vara en riktig goskisse!!

Vart har ouchie tagit vägen?
Jag har oxå tänkt på Ouchie och Gurkan! Någon som vet?
Ingen aning, saknar dom bägge här på forumet..

Ja man skulle vilja veta hur det gick/går med Gurkan..
Kanske någon från Akutgruppen som vet?
puttar upp jag med

ouchie har inte varit inne sedan 21/10 2007…….. jag har också undrarat var hon är…………
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Ja Gurkan förmedlas via Akutgruppen va?
Japp hon förmedlas via Akutgruppen. Såg att det finns nya bilder och ett nytt dagboksinlägg på Akutgruppens hemsida.
Kolla in Påskhälsning