Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: kattsjukdomarkattens-beteende
Läst 393 ggr
Lena
0

Det årliga veterinärbesöket

Tog ledigt från jobbet idag eftersom det var dags för den årliga vaccinationen för 5 av våra katter. Vi har varit hos veterinären nu på morgonen. Allt gick bra. Veterinären var mycket nöjd med alla katternas tänder. Det var ingen tandsten alls. Inte ens Saga hade någon tandsten, vilket hon alltid haft tidigare. Hemligheten heter Hills Oral Care. Linus och Tessie som nu är 8 och 9 år har alltid ätit det. De har ännu inte behövt genomgå någon tandstensbehandling. Saga började äta det efter förra årets tandstenssanering. Hon har alltid haft mycket tandsten, men inte kunnat äta torrfoder under långa perioder pga uringrus. Nu är dessa besvär borta och hon har ätit Hills Oral Care sista året.

Nu är kissarna glada över att vara hemma igen. Hos veterinären träffade de några hästar och en vovve, samt såg en massa snö. (Det är på landet i en hästgård som veterinärpraktiken ligger).

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Ja, hos mig är det aktuellt om ca en månad, då alla tre ändå ska till vet för vaccinering. HAlden är det som gäller…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jenna-Gun
0

Vi har den årliga vaccineringen i slutet av april för tre av kissarna.

De andra ska ha sina sprutor i höst.

Sidentass
0

Vad skönt att allt gick så bra!

Hos oss är det dags att beställa tid för seniorkontroll hos våra tre äldsta, Josefin, Lassie och Bamse. Lassie verkar ha lite bekymmer med sina tänder, så den saken ska vi be att vetten kollar upp..

elena
0

Här är det på onsdag som gäller för Spader och Myran. Spader blir kvar en stund för att ta tandsten. Det gör vi i samband med vacineringen en gång om året på honom. Han har alltid haft mycket tandsten. Vi passar också på att ta prov på hans sköldkörtelvärden när han är sövd.

Ledin
0

ja jag har min årliga vetbesök om 2 månader hoppas det går lika smärtfritt för mina kissar som det gjorde med dina. :) Våran vetrinär har som din hemma hos sig i ett omgjort uthus det som våra katter gör att dom trivs så bra är att dom ahr olika rum för hundar o katter så en hundrädd katt känner inte av någon hundlukt å så tycker jag att hon är så himmla bra ger bra tips å råd till mig.