<U>Insamling till Mirandas kolonikatter! </U>
Miranda (Göteborgs katthjälp) har tillsammans med Djurens Samarittjänst tagit över en kattkoloni på en soptipp i Ales kommun.
Mer finns att läsa i tråden: http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=326a4020-856a-40cd-9bea-d6b42497f73c
Dessa katter blir nu infångade för att kastreras och förmedlas till nya hem. Miranda gör ett jättejobb med hemlösa katter och är den som har införd TNR-metoden med stor framgång i Sverige. Hon är kunnig med djurskyddslagar och låter varken myndigheter eller DV Göteborg kommer till ro:)
Men som på alla andra katthem finns en akut brist på pengar. Hennes TNR-projekter har räddat liv på många katter men kostar också mycket pengar.
Som alla har märkt har vi tagit en paus med månadens katthem men jag tycker att Göteborgs katthjälpen är värd en insamling nu.
Du kan bidra till hennes arbete på olika sätt:
- Sätt in pengar på postgiro: 37 62 03 - 6. Märk insättning med "Ale katter".
- Ännu bättre: Stödmedlemskap kostar 200 kronor per år. Du får då medlemstidning 4 gånger om året. Sätt in 200 kronor på PlusGirot 37 62 03 - 6 med meddelandet "Stödmedlem". Som medlem i föreningen är du automatiskt medlem i Djurskyddet Sverige. Självklart får du Djurskyddet Sveriges medlemstidning.
Eller du kanske kan ställa upp som akuthem? Mycket information finns på deras hemsidan:
http://www.goteborgskatthjalp.com/index.html
Informatiom om att vara stödhem, hur det fungerar och hur du kan anmäla dig finns under:
http://www.goteborgskatthjalp.com/jourhem.html
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Skickar pengar när min lön kommer den 27/2..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Ger mitt stöd och ett bidrag.
Puttar upp
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jag ska också sätta in en slant. Men jag gör det i morgon. Är alldeles för trött i huvudet för att tänka nu.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Det komer en slant från mig, när pengarna kommer in den 18:e…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Nu har också GT tagit upp katastrofen. Men det fattas pengar och stödhem!
http://www.gt.se/nyheter/1.1048939/huset-var-fullt-av-vanvardade-katter

Åhhh..det är så hemskt..så otäckt..orkade inte läsa igenom artikeln..nu är det totaltomt på mitt konto..men jag ber att få återkomma nästa vecka när det fyllts på med ett par kronor..

Jag har satt in en liten slant nu.
jag kanske kan lägga in ett par tradera auktioner för dessa kissar med? ska bara försöka hålla koll på vad som hör till kks och vad som blir mirandas katters kosing bara ;)
sagt och gjort, nu har jag lagt upp två bläckfisk auktioner åt dessa kissaar också tradera, under ittas_imasy.
tack Imasy! :)

putt
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Nu har iaf en del av oss fått pengar. Kanske ni kan sätta in lite till Miranda. Där behövs verkligen pengar!
Mottagare
Kontonummer
OCR/Referens
Betalningsdag
Belopp SEK
GÖTEBORGS KATTHJÄLP C/O O
PG 376203-6
Till Alekatterna
2008-02-22
100,00
Summa SEK: 100,00
*PUTT*
PuttR upp för Miranda! hon ska få en liten slant i morgon!

puttar!
Nu har Miranda fått lite från mig och fru Albertsson!
Puttar upp denna insamling så att den inte blir bortglömd!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Puttar upp för fler givmilda!

Skall också komma in med en slant nu i månadsskiftet, när lönen kommit in. Förresten hur går det för dessa katter. Någon som vet, Miranda rapporterar väl inte här längre eller?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Puttar upp!
Vad jag vet fångade katthjälpen in 8 katter förra veckan. Men det fattas stödhem. Ca. 8 katter är kvar där ute.
Även Djursamariten håller ju i detta. Stödhem behövs! Ni som kan, hjälp till om ni har möjlighet eller känner nån som kan!

Putteliputt,,,,Miranda, hur går det?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Det finns väl folk, som har kontakt med Miranda och kan höra….
Var håller calimero hus?

Tack vare denna tråd så ska jag bli stödmedlem, skickade på posten, fattar inte längre varför när jag kunde göra det via internet? Det är jag i ett nötskal.
Vore bra om någon med försänkningar i Göteborgs Katthjälp eller Djurens Samarittjänst ville rapportera lite om hur allting går vad gäller dessa stackars nödställda katter.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#27 Ska du bli stödhem åt någon av dessa katter?

#29 Nej, men sådan där stödmedlem, medlemskap. Önska att jag kunde vara stödhem till katter, men det får blivit äldre.

#30 Jag som läste för snabbt, hehe, men att vara medlem är ju bra det med!
Göteborgs KAtthjälps sida uppdateras i helgen. Nu är det 10 katter kvar i vanvårdshemmet, som behöver akuta stödhem!
Hemsidan uppdaterad nu. Här är en rivlapp som bifogad fil, att skriva ut och sätta upp!
Puttar upp för Alekatterna!
Jag har varit i mailkontakt med Miranda som är ordförande på Göteborgs Katthjälp. Jag hade bett henne att uppdatera lite vad som hänt med katterna. Hon svarar dock att hon valt att lämna Hittekatter i Fokus och istället hänvisar den som vill stödja arbetet med Alaforskatterna att göra det direkt via Göteborgs Katthjälps hemsida.
Här har ni länken direkt till deras hemsida
//Lena

vrf ha hon lämnat hittekatter i fokus för?
#35 Det är ett personligt ställningstagande som hon gjort och som jag inte vet så mycket om. Men jag tror bland annat att hon tycker det tar för mycket tid att vara aktiv på sajten. Tid som behövs för det praktiska arbetet med alla hemlösa katter i Göteborgsområdet.
//Lena
Puttar upp för katterna! Alltså, 10 st kissebarn, som behöver hem OCh skriv ut rivlappen, ni som bor i trakterna! OCh skänk en slant!
mera putt!
Puttar igen!
Insamling till Miranda hitills:
2008-02-18 Jenny L. 50 kr
2008-02-22 Jennie F. 100 kr
2008-02-25 Gunilla H. 100 kr
Och katter_e_mitt_liv blev stödmedlem med 200 Kronor.
Jag själv skickar dit 100 kronor/månad med autogiro. Smart sak och man slipper tänka på det:)
28 katter har hitills blivit infångade. De nästa ska fångas in nu på måndag.
Jag blev stödhem till Chantal. Hon har krage nu för att hennes kastringssår blev infekterad. Hon är jättesöt och har lite perseransikte. Men fler stödhem och pengar krävs.
Puttar upp

# 42 Ojdå, trodde inte att mitt namn skulle synas när jag betalde in. Tänk på att alla kanske inte vill att deras för och efternamn står med. Jag trodde man var anonym när man satte in pengar… 
Engla, det tänkte jag inte på. Sorry, jag kopierade bara Mirandas pm. Tog bort efternamn nu.

Puttas lite ,,,
Har fått uppdatering från Miranda vad gäller insamlingen:
28-02 L P 100 kr
29-02 K K 500 kr
03-03 B P 200 kr
03-03 E M 100 kr
Miranda hälsar även att Göteborgs Katthjälps hemsida är uppdaterad: länk till hemsidan
//Lena
Och jag sökte just efter tråden för en uppdatering:)
Kan tillägga att hittills har det fångats in 30 katter i Alafors (14 av djurens samarittjänst av 16 av oss) och det finns det minst 12 kvar….. :( det dyker upp nya katter hela tiden… Dom flesta har kattsnuva och magproblem, vissa har helt igenmurade ögon och öronen, idag fick vi in en hona som knappt hade några tänder kvar i underkäken och en väldigt svullen mage, vi trodde hon var dräktig med det var hon inte, hennes mage var så gasig av allt skit hon hade ätit…
Skriven av Miranda.
Ja lappar finns utsatta i GBG och jag har även satt upp lappar här i Strömstad, tre st, varav en på vetmottagningen.

Jag har också affischerat…fick min mamma att affischera också, på skolan där hon jobbar… Jag hade tänkt att ge pengar, men det var innan jag insåg hur sjukligt knapert jag skulle få det den här månaden…

Vad bra att det börjar rulla in lite pengar till katterna!
Det är ett intensivt arbete som bedrivs av Göteborgs Katthjälp för dessa katter. De behöver all hjälp de kan få både vad gäller praktisk hjälp och eknomisk. Vad bra att så många ger en hjälpande hand! Har man mager plånbok kan man ju göra det på andra sätt som att sätta upp lappar, vara jourhem eller på annat sätt erbjuda sin tjänster.
//Lena

Mina pengar verkar ha kommit bort i alla fall. Hoppas de kommit någon katt till nytta ändå.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Åsa, hör av dig till Miranda!

putt
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Uppdatering:
36 katter har blivit infångad hitills. Men 6-10 katter är kvar.
Katthjälpen har haft kostnader för över 20 000 kronor och behöver fortfarande pengar och stödhem…..
Kontonummer till katthjälpen: postgiro: 37 62 03 - 6. Märk insättning med "Ale katter".
Donna är en av de infångade katter:
Igår fick vi in en hona (Donna) som knappt hade några tänder kvar i underkäken och en väldigt svullen mage, vi trodde hon var dräktig med det var hon inte, hennes mage var så gasig av allt "skit" hon hade ätit…

Donna pustar ut efter gårdagens veterinärbesök. Nu kan hon äta och sova i lugn och ro för att återhämta sig från att ha levt i misär i flera år.
Stackars Donna men vilken tur hon har nu. så söt så.
Vill ni stödja Mirandas kolonikatter som lilla Donna här skänk en slant eller gå in i min tråd auktion mirandas kolonikatter och lägg ett bud på sakerna. Lovar att de är kanon.
//Pia
Puttar upp… funderar på att kanske sticka några små katter till förmån för Miranda…….
Har precis satt in en slant.
Sätter in en liten slant på tisdag
Uppdatering:
Zeb fångades in den 10 mars och var inte riktigt i toppkondition med ett hornhinnesår och ett sår bakom ena (halva) örat.
Hittills har vi fångat in 23 katter, tillsammans med de 14 katterna som fångades in av Djurens Samarittjänst blir det alltså 37 katter som har kommit in. Ca 6 st. finns kvar, som också ska fångas in så fort som möjligt.
Förra veckan avled en av dom omhändertagna katterna efter att hon varit inne i 2 dagar. Vid obduktion hos SVA (Statens Veterinärmedicinska Anstalt) konstaterades "höggradig, bakteriellt betingad inflammation i brösthinnan med ansamling av ca 1 dl varig vätska fritt i brösthålan (pyothorax)." Kompletterande mikroskopisk vävnadsundersökning pågår.
Några av de senast infångade katterna har hornhinnesår, vilket oftast uppstår i samband med herpesvirus som orsakar snuva hos katter.

Bröderna Gilbert och Jack. Lite snuvig, smutsig och med matta pälsar mellanlandade dom hos Göteborgs Katthjälp.
Oj, så trist för de små som gick bort… Men vilken tur, att de fick dö i lugn och ro! Då hejar vi på för de övriga 6!!!!!