Kanske ni vet?
Jag länkar till tråden på Katter så kanske jag kan få svar.
Här kan ni läsa om mitt problem
Hjälp! När ska han vakna?
Min systers katt blev nedsövd och ursköljd kl. 18.30 ikväll. Han har urinvägsinfektion men han har fortfarande inte vaknat och nu är klockan snart halv 12!
Är detta normalt? Snälla svara för vi är duktigt oroliga nu….
På bilden, Eddie medvetslös och min Skrutt är orolig för sin polare…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Kopierade hit…
Sorry, men lever han? Finns det andning, hjärtslag?
Han borde ha vaknat för länge sedan!!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Han lever och andas. Blinkade åt syster en stund sen
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

katterna brukar väl inte skickas hem innan de vaknat??????
Åtminstone inte hos min veterinär, var där idag, fick ena katten sövd för att rensa tårkanalerna. Han var vaken när jag körde hem, men har sedan sovit i omgångar under kvällen.
Det kan variera mycket hur länge det tar innan en katt vaknar upp ur narkosen. 6 - 8 timmar är inte helt ovanligt. Det beror på om katten fått uppvakningsmedel, dess allmäntillstånd, dosen av narkos etc. Kontrollra om han andas. En sövd katt ser ofta värre ut än vad den är. Har han visat något som helst vakenhetsgrad?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
när jag kastrerade min pyret var han vaken 5 min efter vi lämnat vet. När jag kastrerade kenneth kl 19 på kvällen hade han ragglat ur sin låda första gången kl 1 på natten, och strax därefter slocknade jag, orkade inte hålla mig vaken, hade nästab varit vaken i ett dygn då. jag trodde också att han var död, och var tvungen att kolla flera gånger om han faktiskt levde.
Veterinären gjorde hembesök för vi har ingen som har körkort i vår bekantskapskrets och taxi kör inte djur. Han blinkade till sin matte för en liten stund sedan.
Innan så hade han inte sovit någonting… bara försökt få kissa och mått skit.
Han andas och hjärtat slår (har stetoskop)
Tack Lena för att du skrev att det inte är helt ovanligt när dom inte fått uppvakningsmedel…. det betyder guld.
Blinkar han är det ingen fara på taket. Du behöver inte vara orolig. Jag har varit med om stora variationer när det gäller uppvakningstiden. Låt kisse ligga varmt och lungt, ha uppsikt på honom när han börja gå. De är vingliga första timmarna.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Hatar sånt. Jag var med min dotters katt för 2 veckor sedan hos veterinären för en spolning. Katten skulle sova ut sedan…När jag tog ut honom hemma ur transportburen var han död. Men har han klarad sig tills nu är det nog ingen fara.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Det var ju inte alls länge sedan han var hit och tog stygnen på mina tjejer… kastrering 11/2 tror jag.. dom var utslagna på pricken tre timmar och sen började dom vingla runt… Skrutt hade problem för hon ville inte spy på golvet… hon spyr i kattlådan… Mimic vet att jag plockar upp efter henne.
Eddie ligger bredvid elementet med filt och vi kollar till honom var tionde minut.

#9 - Håller tummarna här hemma att allt ska gå bra :) . men som dom andra säger, så äre nog ingen fara :) .

Hur har det gått? Är en lille vaken än?
Tidigare var det mycket vanligt att man fick med sig en sövd katt hem och uppvaknandet varierade mycket mellan olika katter. Nu vill jag alltid att veterinären ger uppvakning så jag vet att djuret är OK innan vi åker därifrån.
Hoppas att lilla kissen har vaknat och mår bra nu och hur har det gått?
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Han är vaken och har ätit lite grann + druckit. Inte jättepigg men det kan man inte förvänta sig heller… Han är ju trots allt inte frisk.
Vad bra!
Har du läst våra trådar om urinstenar? Urinvägsinfektioner är ofta ett tecken på urinstenar som allt fler yngre kastrerade hanar lider av.
http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=3d5a5de5-800f-4c12-8f79-6d458361f8bb
Sedan finns det många mer om du letar efter "urinstenar" under sökfunktionen.
Ja det där med djup sövning är något som jag hatar. Så därför så ska jag tyvärr inte anlita min favoritvet något mer, om det är sövning som gäller. Hon sövde Esther i mitt tycke alldeles för hårt. Vi hade tid 11.30 på dagen och Esther vaknade inte ordentligt förrän kl 5 förljande morgon
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Skönt att höra att kissen har piggnat till efter narkosen. :)
//Lena

De flesta veterinärer väcker väl katten om man ber om det?
#17 Det verkar som det har blivit mycket vanligare nu för tiden. jag som varit med ett tag minns många "sövningar" bakåt i tiden där katterna fick vakna upp av sig själva. De sov då bra länge. Men ny rön säger att det är bättre att de får uppvakningsspruta och kommer igång så snart som möjligt.
//Lena
Mina får sova tills de vaknar.
Min vet har inte ens erbjudit, uppvakningsspruta.
Men nu kommer jag att begära det framöver. Efter det Alexej berättat.

Får man hem en katt som fortfarande är sövd är risken att tungan kan glida ned i svalget om man inte passar den väldigt noga och då blir kisse kvävd. Det är bättre att de får uppvakningsspruta innan de åker hem.

pratade med min exxgranne häromveckan som berättade att hennes hund sovit i 4 dygn innan han vaknade.. låter läskigt tycker jag…. kanske vanligare med det hos hundar?.. denna hund tog bort stenar…
min Bruno sist när han sövdes o jag var med vaknade efter knappa 2 timmar….han var inne 2½ timme innan han hämtades hem…. han var ju rejält groggy men SKULLE bara hålla sej uppe…. inget fåneri med att ligga i lugn o ro o vakna upp utan antingen ockupera mattes mage eller vingla uppför/nerför trappan…. gissa vilket matte valde…
nu är det väl kanske olika beroende på ingreppet… på Bruno så gällde det att tömma hans blodöra så det var ju en mindre grej…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Ser att kisse vaknat till igen..så skönt att höra det! Tyckte att det verkade som en extremt långt tid som han sov..själv har jag tagit hem sovande katter efter kasteringar, allt har gott bra då och de har börjat vakna till liv efter en stund..men efter att ha läst här i tråden kommer jag antingen be om en uppvaknngsspruta eller låta katt få vara kvar hos vet tills den är helt vaken.