AKUT hem åt hittesköldpadda!!!!
En honkatt i 4-årsåldern med vacker sköldpaddsteckning blev idag inlämnad för avlivning på djursjukhuset där min kompis jobbar som veterinär. Hon kunde inte med att avliva henne, en helt frisk, underbart gosig och tillgiven katt och undrade om jag kan hjälpa henne hitta ett hem?
Katten var hemlös och dök upp hos en familj för ett halvår sedan, dräktig. De tog sig an katten och lyckades omplacera alla hennes ungar men har inte lyckats hitta hem åt mamman. Anledningen att de nu skulle avliva henne uppgav de var att hon är dominant och bråkar vid matdags. De har andra katter och hund om jag minns rätt och det var mycket pyssel med att ufodra i olika rum osv. Dock kommer hon jättebra överrens med de andra katterna resterande tid. Troligen har hon väl svält under en lång tid som hemlös och är därför så bråkig om maten. De var ledsna över att avliva katten men såg ingen annan lösning själva och nu är katten dräktig igen.
Min kompis har redan många djur och kan inte ta hand om henne, hon har frågat alla på djursjukhuset men de flesta har redan tagit hem katter och andra djur tills hemmen deras är fulla. Hon vet ingen som kan tänkas vilja ha henne men ville verkligen inte avliva en så härlig katt.
Känner DU någon som kan erbjuda denna katt en andra chans?
Kanske någon äldre person som bara vill ha en (urkelig) katt, eller någon med toleranta katter.
Hon kommer isåfall att kastreras och fostren att tas bort, vaccineras, ID-märkas och avmaskas och då vill ha djursjukhuset ha ca 300 kr för katten, de anser inte att djur ska skänkas bort.
Min kompis ska ta kort på henne imorgon och skicka till mig.
Jag vet att här finns många katter i nöd och att avlivningshot inte är okej, men detta är den bistra sanningen här och jag vet inte hur jag ska skriva annars… Får inte katten ett hem måste ju djursjukhuset avliva henne :(
Katten finns i Kalmar.
SNÄLLA, hör med alla du känner om någon kan tänkas vilja köpa denna fröken?