Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 1477 ggr
-Linnea-
0

Amma eller stödmatning i Värmland!?

Finns det någon i Karlstad med omnejd som har en kattmamma som kan ta emot fyra hungriga kattungar?

Ungarna föddes i tisdag/onsdags och är i stort behov av en amma som kan mata dem, då deras egna mamma inte gör det.
Jag söker även någon med vana av stödmatning med nappflaska, ifall vi inte kan hitta en amma.
Alla tips om hur katterna ska kunna klara sig är välkomna!

Ägaren till katterna är för närvarande inlagd på sjukhus. Därför befinner katterna sig hos en bekant till mig. Att kattmamman var dräktig kom som en chock för oss alla. Hon är väldigt skygg och har gömt sig hela tiden..

Hör av er!

Sidentass
0

åhhh…stackars missar…har du annonserat på raskattsidorna här på iFokus också? Har handmatat små kattungar tidigare, men jag bor nog för långt bort här i Linköping..håller tummarna o hoppas att man snart kan hitta en amma..

Naquita
0

Synd det inte var närmre:(( Har en kattmamma med 1veckorsbebbar här i Ronneby som hade kunnat ta 2, hon fick bara 3.

-Linnea-
0

Åh, vad synd att ni inte bor närmare! Men tack för svaren!

Jag har inte lärt mig hitta på det här forumet än, men jag har bara annonserat här än så länge. Var bör jag lägga upp en till annons?

Ledin
0

har du lagt ut det här över alla kattfokus? finns ju några kanske finns nån i värmland som har fått kissungar. Trist när mamma katten inte tar hand om dom ett himmla göra med stödmata dom små, fast det e det ju värt.

-Linnea-
0

Jag la upp det på katter iFokus nu också… Men gud vad krångligt det var att lära sig navigera på de här sidorna!

Någon i Värmland som har en kattmamma?

Sidentass
0

-Här finns säkert flera uppfödare där du kan annonsera..vi håller tummar  hårt för dom små..

http://norskskogkatt.ifokus.se/

Alexej
0

Går in umder "Fler sajter" här uppe då hittar du flera kattsidor.

Sedan finns det ju http://www.kattforum.se/viewforum.php?f=1&sid=d7079d06191d5e262d1f1bebcdc0f65e

Kollat med alla katthem/föreningar i närheten? Titta under "Länkar" här uppe!

Lycka till!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

-Linnea-
0

Tack för den hjälp jag fått!

Kattforum.se är jag redan medlem på, och jag har hört med djurskyddet i Karlstad.. Jag har inte fått napp ännu, men jag hoppas på att det snart dyker upp någon! 

Nu ska här letas uppfödare med nyfödda kullar!

Ledin
0

hur har det gått? har du fått napp ännu?

Erika91
0

Håller tummarna!

-Linnea-
0

Ingen kattmamma hittad ännu, men jag har hittat ett reservhem som kan ta över om det blir kris å vi verkligen inte hittar något annat. Reserv/krishemmet har tyvärr inte heller erfarenhet av stödmatning… Men hängivna kattmänniskor är ju inte dåligt det heller!

Men jag hoppas ändå på att det dyker upp en kattmamma snart! Jag letar förståss vidare, och hoppas att det leder nån vart…

Alexej
0

Pm´a Naquita som skrev under #2. Hon har mycket erfarenhet av stödmatning.

Klicka på hennes bild, då kommer hennes sidan upp. Kontakta….

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

PuttaR UPP!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

anebit
0

putt

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

-Linnea-
0

Putt putt, jag letar vidare….

Erika91
0

Puttar upp!

Hawknestgrove
0

PuttR UPP, HUR GÅR DET?

Erika91
0

Har du hittat någon Linnea?

-Linnea-
0

Nej. Och två av kattungarna har gått bort… =(

Nappningen av dom två andra har gått lite bättre på senaste, men läget är ju riktigt oroligt.

Finns det verkligen inte någon amma i Värmland?

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Går det inte att ordna transport till #2, finns ju Djurtransport siten här?

Hawknestgrove
0

Puttar upp detta!

-Linnea-
0

Det vore förståss ett alternativ. Men som katternas mellanhand vet jag inte om jag kan skicka iväg dom så långt medan ägaren är på sjukhus. =S

Vi väntar på ett beslut om ägaren ska få komma hem igen, eller ska in på vårdhem. Jag kan inte ta ett beslut på egen hand tyvärr, och just därför är det viktigt att amman finns i närheten….

Usch, det är så komplicerat, så mycket ansvar, och så krångligt att lösa på ett smidigt sätt.

Erika91
0

Nej vad synd att två dog.
Jag håller tummarna att ett stödhem hittas!