Ny auktion källarkatterna (#48)
De flesta har väl följt eller läst om Emmas källarkatter hos den gamla tanten i Kalmar. Bidrag är välkomna så de fyra katterna ska kunna kastreras, vaccineras och id-märkas så jag kommer här starta en auktion.
Snart är det ju påsk och vad vore det inte att buda på dessa söta påskgula bollar med riktigt häftig frilla och svans till sina katter. För självklart ska de ha en liten leksak till påsk. Det kommer innehålla 3 st bollar och kom igen nu alla. Om inte annat tänk på källarkatterna.
Bollarna innehåller kattmynta.
Auktionen går ut på torsdag kl 21.00

//Pia
Puttar upp!"!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
40:- bjudet!
50:- bjudet, dom är jättefina.
60 kronor, 3 kissar 3 bollar :-)
70:- bjudet också tre katter
putt
//Pia

Å sickna söta små rufsiga spermier! Typiskt att räkningarna var så höga den här månaden (ska "leva" på 700 spänn till slutet av mars…) att jag inte riktigt har möjlighet att bjuda. Kanske det kommer fler tillfällen?
Helhäftiga - vilken kreativitet! Här är tyvärr också lite knapert just nu. :(
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja chansen kanske kommer fler ggr. Jag vet hur det är att leva snålt. Samma för mig denna månad som tur är har min snälla mamma gjort ett antal mål mat till mig som jag frusit in och snart kommer även 4 påsar med bullar.
Ha ha rufsiga påsk spermier va;) fast det kan de ju inte heta
//Pia

Klart de kan! Påsken är ju pånyttfödelsens och fertilitetens högtid! Kan man ha ägg så kan man väl ha spermier!?
Den hjälp jag får från mina föräldrar är två säckar med hårdingar som deras katter ratade….de är finsmakare där, nämligen…det är samma mat som jag ger mina två nu, vilket passar perfekt, det sparar jag ju flera hundra på!
haha ser ju ut som sperma med hår :) hehe , tyvärr har vi väldigtknapert denna mådad lite för dyra räkningar. Men ta upp detta nästa mådad då är jag med på bjuda på leksaker :)
80 bjudet!
#12 wiiii..kom igen nu, lite mer kan ni;)

haha, vad fina dom är :D synd jag inte kan bjuda på dem. hoppas det är många som vill ha dem och bjuder ordentligt.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
90 kr bjudet

Inte för att vara otäck, kanske man ska kalla auktionen "Spermy Brother" Ser jag dem tänker jag tillbaka till 80-talet och råsyntarna, kraftwerk etc etc, bara en tanke…

100 kr bjudet!

#16 Nu var du rolig Morgan…
Jättegulliga Spermy Brothers!
Uppe i hundra kronor för spermy brothers *fniss*
Men om dessa kommer in i shopen senare ska de verkligen heta spermy brothers? *fniss*
//Pia

Kanske mer barnvänligt att kalla dem "yngel"?

#20 Näää, skulle inte tro det namnet i shopen
haha Yngel var väl sött..*ler* men är inte yngel typ…svarta?
Om jag hade gjort dem gröna med rosa/lila upptill hade de sett precis ut som tistelblomma.
//Pia

Första, andra… Ja just det, auktionen går inte ut förrän på torsdag …

Ja de ser verkligen ut som tistelblommor! Yngel Slyngel?! Vilka namn ni hittar på!! Sperm Brothers?? *fniss*
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Jag funderar på att skaffa rosa/lila pälsgarn sen till sommaren om jag hittar så det kan bl några tistelblommor.
Fler om vill buda?
//Pia

VILL vill jag ju, men min plånbok skäller på mig för att jag låter den svälta som det är, så…
Ankah- fler chanser kan ju dyka upp när plånboken inte kar längre:))
//Pia
ska jag komma undan med ynka 100 kronor för dessa fantastiska alster!?! ;)
Kom igen nu. Tänk vilken fräck påskpresent katterna får med dessa påsk spermier.
//Pia
ja, mina tjejer ser redan fram emot det *s*
Putt. Auktionen går ut på torsdag kl 2100
//Pia
Jag bjuder 125:- för dom..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
150.- kronor
putt!
Ikväll är det dags. Kl 2100 går den ut. Någon som vill buda över 150 kr? Det går till Källarkatterna.
//Pia

Du är fantastisk Pia!!
Hade lätt budat högt på dessa söta "yngel" om jag haft pengar, men jättebra initiativ ju! kom på att jag måste PMa dig om en sak….
Putt, några timmar kvar.
//Pia
jag budar 160! det ska väl ändå bli fajt in i det sista! ;)
putt! bara en timma kvar nu :)
Ja kuvertet ligger här och väntar på en adress.
//Pia
Auktionen är nu avslutad. Tussilago fick dem för 160 kr. Grattis Tussilago;)
//Pia
tackar tackar :)
pmar dig om adress mm
Kommer fler sånna tuffa bollar på auktion`?
Finns det intresse av det så kan det säkert gå att fixa:)
//Pia
Här finns iallfall intresse på snyggbollarna
O.B.S O.B.S O.B.S
3 st bollar med punkfrilla finns att buda på igen.
Finns det några sugna katter därute? Auktionen går ute onsdag den 12 mars kl 21.00 denna gång så passa på.
//Pia
Gäller denna länk? 100 kr
100 kr på de nya bollarna #49 menar du? 
//Pia
#50 Jajamänsan
100 kr bjudet;) Du går ut stort minsann
Onsdag 21.00 går auktionen ut.
//Pia
3 kräsna tjejer hemma 
125 kr bjuder jag..
Putt
//Pia
Vem bjuder högre än 125 Kr ..?Kom igen nu..
Putt

140.-
jag bjuder 150:-
Puma, var är din underbara rödmyra? Såld redan?
Nej den ligger här hemma;)
//Pia
Men alltså, den måste ju bara få flytta! ut med bild på den!
Kanske den kunde komma aLEKATTERNA TILLGODO?
160.-
Puma, myran!!!!!
En sak i taget Gunilla
//Pia
Ok… då väntar vi på din lilla myra som är så söt!

Vi vill se…Pisse-Lasse, Vi vill se…Pisse-Lasse *gör vågen*
Ja, han var ju så himla söt!
170:- säger jag..
9 min kvar
//Pia
Vi har en vinnare;) Grattis essut för spermy brothers:)
//Pia
Åh va kul, nu blir Bamse glad.
Ska Bamse få?
//Pia
Ja, han är en av mina favorit katter, han är så vacker..
Han kanske vill ha en grön med gult lurv istället då.
//Pia
Det tror jag passar Bamse bättre än den gula..
Fixat.
//Pia
Tack..
Lelle Bamse…….Tänk att du blev så kär i honom på resan….
Ja och just nu är en grön spermie på väg till essut för att sen komma till Bamse
Kan tillägga att pengarna har kommit in. Var inne på internetbanken för första gången precis och så det.
//Pia
Och essut50, dina grejer kommer till dig i morgon från mig!

#80 Välkommen till 2000-talet, Internetbank, cooolt alltså 
MM #82 ska bara lära mig skiten med utan att strula till allt. Jösses vad har jag gett mig in i
De e KKS fel minsann. Allt för katternas skull för att kunna göra så mycket som möjligt.
Ska nästa steg bli tradera nu då
Jösses hur ska mina två hjärnceller klara detta?
//Pia
#80 och 81 Spännande och se hur sakerna ser ut?
Vi har Milou här hemma som är så nyfiken när posten kommer, hon tror jämt att det är nån ny leksak med kattmynta i.
#83 Kul att du har internetbank oxå, har haft min i 4 år men vågar inte skaffa mig en sån där man betalar sina räkningar på. En vacker dag ska jag lära mig det oxå..Alltså jag är lite feg att använda nya saker.
Puma o Essut, jag har Swedbank och kan bara tala för dem och det finns telefonsupport, där de är JÄTTEVÄNLIGA! JAg brukar tala om för dem, att nu tar vi det lite lugnt här, jag är en medlelålders tant som är urdålig på datorer, så nu får ni vara så snälla och lotsa mig! Självklart så skall ni förhandla fram internetbetalningarna gratis. Ni ska inte betala för något som ni gör istället för bankpersonal.
Jag funderar på att skaffa ett konto till. Just fr såna saker som tradera och sånt så man inte använder sitt lönekonto och lämnar ut uppgifter till sen. Men en sak i taget.
Jag har ju nya idéer som ploppar upp hela tiden och jag fundrar på att kanske ta upp mitt målande igen.
//Pia

Har oxå internetbank..Men min äldste son betalar mina räkningar åt mig..tills jag lärt mig själv..och det lär ta tid
Det var knepigt från början men Swedbank är inte så svårt. bara man fyller i alla mottagare innan man börja göra inbetalningarna.. så man inte sitter och inte har alla mottagare, då kan det bli lite strul.
Jag har ju hand om min mans bankärenden på Handelsbanken..
Det är inte lika enkelt.
Jenna.

Ha ha! Det låter ju bekvämt om inte annat….jag ska nog också skaffa barn så att de kan ta hand om mig så!
#85 Jag har fått erbjudande från min bank SEB att komma in en dag så kunde dom lära mig hur det fungerar, men har inte vågat än..
Nu har jag skaffat mig "Payson" på Tradera.

Jo det är bekvämt
Kan logga in själv och kolla hur mycke pengar det finns kvar
Men det ser inte så svårt ut när sonen gör det..så det ska jag väl snart klara..
Hehe, Ankah, ha inte för stora förhoppningar! Rätt vad det är, så blir det du som kanske sitter och får ta hand om dina ungars internetbetalningar! Sitter här och väntar, det är bara en tidsfråga, tills styvsonen lessnar på vanligt privatgiro. Ofta kommer han med pengar i ena näven och räkning i den andra och ber mig betala hans räkning från mitt konto då han glömt…Risken är, att jag blir sittandes med HAns internetbetalningar också….Han är noll kunnig på datorer

Ha ha!!! Det är kanske såååååå man ska göra… Jag brukar inte ha med mig pengar till min mamma när jag ber om hjälp med räkningarna…
Hehe, men ha är 40 år, jobbar i Norge som snickare, så han har ingen penningbrist… Men han är superslarvig……
Vill bara tillägga att sammanlagt är det nu 520 kr som komit in på mitt konto som ska tillfalla Källarkatterna
så jag måste bl.a tacka tussilago, essut50 och Daisy_Moa_Elsa för deras generösa bidrag.
//Pia
#95 Det var en bra insamling till katterna tycker jag.
Här väntar vi med spänning på prillgula punkfrille…vad var det ..spermisar 
Ja de postade idag så snart är de på väg. Kommer i ett brunt kuvert med lite bubbelplast i;) Åh glömde bort att du ska kolla så det inte finns ngt mer än spermier i kuvertet;)
//Pia
aha….jag som är så nyfiken av mig
#85 Nu kan jag skicka räkningar via internet, har fixat det ikväll, ringde Maggan och frågade hur man gjorde. Känner mig lite stolt som vågade till slut.