Katter i garage på arbetsplats lämnade åt sitt öde
En tjej som skriver inne på sks, kattakuten om två katter som bor i garaget på hennes arbete. Jag hänvisade henne hit för det verkade som det var rätt komplicerat med att få hjälp till dessa katter. Nu skulle hon sluta med att mata dessa katter och ge de vatten för hon ansåg att det verkade rätt kört. Jag hoppas att hon skriver här, annars finns det någon som kan hjälpa henne, katterna finns i Kalix. Jag blir alldeles bedrövad, katter på väg att lämnas åt sitt öde är rubriken. Snälla om det är någon som vet något råd eller om någon kan hjälpa skriv där…. Stackars katter, de måste ju få mat av någon!!!
tyvärr bor dom lite väl långt bort för att jag kan ge dom mat men jag hoppas att någon där uppe kan hjälpa dessa katter. Låter väldigt Akut detta! Finns det inget katthem där uppe? Dom kanske kan hjälpa till med att ta in dom så dom inte utökas i antalet katter med.

Skrev nyss till henne att hon bör kolla upp så att det inte finns en ägare, katterna kan ju kommit bort, det bör anonseras om och sa oxå till henne att komma in hit,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

katterna finns i kalix,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

åhh..så långt härifrån..man blir lika bekymrad varje gång man hör nyheter av det här slaget…finns månne katthem i de trakterna..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#4 Tyvärr så finns det inget katthem i norrbotten. Eller det finns ett i Piteå men det ska stängas i november och får inte ta in några katter, tvärtom är de 20 katter som bor där avlivningshotade. En av de saker som kattinorr jobbar mot är att starta ett katthem, men något sådant finns inte än. hade gärna matat katterna men pendlar redan 12 mil om dagen för att ta mig till jobbet och att lägga på de 10 extra milen är helt enkelt inte möjligt. Men hoppas hoppas nån vänlig kalixbo ser dettta!!!
putt
Puttar upp! Som en nödutväg, fins det inte någon möjlihet att fixa en foderautomat så länge? Som håller i en vecka ca? Tänkte på en sån som man har till kycklingar……De rymmer ju mycket….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Puttar och håller tummarna!
Ja det är ju inte alls bra om tjejjen som börjat mata bara slutar helt plöstligt. Hon har ju faktiskt tagit på sig ett ansvar den dagen hon började mata dem. Tyvärr lyser katthemmen med sin frånvaro i Norra Sverige. Hittekatten i Piteå har ju intagningstopp sedan ett par år tillbaka och måste ha placerat ut alla sina katter innan november i år. Kattakuten i Norr har jobbat i motvind för att få igång en verksamhet. Tyvärr har de haft svårt att mobilisera Medarbetare och allt arbete vilade på ett fåtal personer.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Sofia, har du annonserat i tidningen och på Blocket?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Puttar!

#11 Nej, det är inte jag som har katterna. Vet ej vem det är och jag bor inte i närheten heller.
Hon har uppdaterat läget lite nu på SKS och det verkade inte som det gått bra. Den ena vita katten på 6 månader hade gått in i fällan igår och tjejen hade ringt till de som ägde gallerian och talat om att nu var katten inne i fällan. Ägarinnan hade då sagt att detta sköter de om nu. Hon förmodar att denna kisse har fått somna in, som igårkväll, skriver hon. Men hon vet ju inget säkert. Ni som kan gå in och läs. Det är en katt kvar och hon tror att de är syskon. ja, det är ju för sorgligt om det gått som hon tror. Hoppas nu att det går att rädda den andra men vi vet ju inte vad som har hänt den andra kissen heller.

Nej om så är fallet vad tråkigt :(
Vita katter brukar ju vara lätta att hitta hem åt!