OT Rädda Sveriges Tull!
Nedanstående text från Namninsamling.se, författad av Eva Olofsson. Skriv på du med! Länk till insamlingen
Rädda Sveriges tull!
Sverige behöver ett gränsskydd och en bevakning mot illegal införsel av främst narkotika och vapen. Var tredje uniformerad tulltjänsteman runt om i Sverige kommer att försvinna. Risken är att den organiserade brottsligheten kommer att blomstra om nuvarande regering inte tar sitt ansvar för Sveriges gränser.
Exempel på detta är att den näst största införsel flygplatsen i Sverige kommer att stå utan fast bemanning, 22 tulltjänstemän på Landvetter flygplats är just nu under uppsägningshot. Tullen kommer att försvinna vid hamnar med omfattande färjetrafik som Kapellskär och Trelleborg. Utmed gränserna mot Norge och Finland försvinner också tullverksamhet: Idre, Östersund, Karesuando och Haparanda. Tullverket har ett femtiotal narkotikahundar och enligt beräkningar från fackförbundet Tull-Kust kommer tolv av dessa att "pensioneras" genom Tullverkets besparingsförslag.
Jag kräver att den moderatledda borgerliga regeringen och Anders Borg tar sitt ansvar och ger Tullverket de ekonomiska resurser de behöver för att upprätthålla nödvändig bemanning.
Skriv på du också - skicka vidare!
Har skrivit på och skickat vidare.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Toppen essut!
Klart
//Pia

Självklart en underskrift!!
Nu är det 144 st…fortsätt skriva under!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
har skrivit på

Nu har jag också skrivit på och skickat visare det.
Det är svårt att stoppa den organiserade brottsligheten men man kan väl iaf försöka göra det svårare. Att ta bort tullkontroller är detsamma som att tillåta brottsligheter och hälsa kriminella välkommen.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Putt

Puttar upp jag med!