Färgglada flickor söker hem!!
Låt mig presentera två flickor som ligger mig mycket varmt om hjärtat.
**MAJA OCH SAGA
**
De bor på en bondgård där det tyvärr bor för många katter, så de kan inte vara kvar. De drömmer om ett hem där de får ligga på en skön soffa, äta riktigt god mat, spinna, kela och njuta och slippa fler kalla nätter i höet.
De ser och träffar människor varje dag och tycker om att studera oss, men är inte så vana vid att bli klappade. Mat är det bästa som finns, så om vi får god mat är det okej att bli struken över ryggen.
Maja kan verka blyg nära människor och jagas ofta bort från gården av en äldre katt, men de gånger jag fått stryka henne över ryggen när hon äter så händer något! Hon slutar tugga, sluter ögonen, sänker huvudet och NJUTER! Hon börjar spinna och glömmer bort att äta, men verkar inte riktigt förstå varifrån det där sköna kommer, men mysigt är det! När hon inser att det är människor som kan ge så där skönt kli i pälsen kommer hon bli en enormt kelig katt.
Dessa två fröknar fyller 2 år i vår och behöver få komma in och kastreras innan de får sina vårkänslor och blir kära i en snygg karl.
**SAGA
MAJA
**Se vilka läckra prickar hon har i sin teckning! Som en gepard :)
**Snälla fråga alla ni känner om någon vill ha en vacker, men lite blyg honkatt eller två. På landet eller i lägenhet, bara de får det bra!
**
De kan, men behöver inte flytta tillsammans.
Maja är blygare på håll, men gosigare på nära håll, låg i rang och underlägsen emot andra katter.
Saga är modigare på håll, men inte ännu så van vid klapp, men det går med lite muta, som bilden ovan visar. Hon är lite tuffare än syrran, men ingen ledarkatt.
De är dyrbara fina katter, värda det bästa!
Om du eller någon du känner kan erbjuda ett permanent hem, eller ett stödhem så de får komma in och kastreras, hör av dig till mig via PM här, eller på mailadress;
veronithe@yahoo.se
Mvh Veronica

Pssst.. ni som är färgkunniga, kallas Majas färg för sköldpaddsfärgad också? Hon är ju trefärgad.
Ni som är inne i svängen, får hemskt gärna tipsa mig om alla möjliga sidor, utom blocket och katter.nu där jag kan annonsera!
JAg tror, att det kallas sköldpadd och vit…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Saga är f 09 = svartsköldpadda med vitt
Maja är f 09 24 = svartsköldpaddspotted med vitt
Två vackra damer är det vilket som:))) /Sylvia
Båda två är svartsköldpaddor med vitt:)
vilka VACKRA KATTER. Jag tycker nästan Maja liknar Gucci lite:)
Men du, är inte Saga väldigt rund? är det mkt mat lr mask?

Jätte vackra båda två. Min sambo blev kär i Maja. Skulle gärna ta in dom om jag hade råd.
Hoppas du hittar bra hem till dom

Mat, mask eller kattungar menar du? ;)
Nej alltså jag blev lite chockad av korten, jag måste fotat henne ur en taskig vinkel för så där tjock tyckte jag inte hon såg ut IRL idag ;) men hon är lite blyg och snabb i rörelserna, plus jättetjock vinterpäls =svårt att se. Eller vänta, Saga sa du juh, haha jag tycker Maja ser tjockare ut ;)
Jag tror att de avmaskades i höstas.
Ja, hon påminner absolut om Gucci! Samma gröngula ögon, jättevackert!
Ja, handen på hjärtat blev jag kär i Maja första gången jag la blicken på henne, hon är den vackraste katt jag träffat, i mina ögon alltså. Hon fascinerar mig totalt. Hennes mjuka, vackra ansiktsdrag, hennes läckra prickar, hennes mjuka fina päls, hennes sätt att njuta när jag tog på henne…
Önskar så förtvivlat att jag kunde ta hem henne själv, vilket jag hade tänkt göra innan Robbi kom, men det går bara inte med 4 katter. Det kostar ju också att ha katt.
oj nej jag menade Maja..jättetjock ju! snälla kolla igenom magen på henne. hihi

du kan inte skriva sånt, då faller man ju för henne ännu mer :)
Nej, hade jag inte haft hunden som kostar multum varje månad så hade jag gärna tagit henne och gärna hjälpt andra katter
MAja, jättetjock? Hm… Då skulle du se Esther…..
#9 hehe jo, men tänk på att maja är en fritt springande okastrerad ung hona. de brukar inte bli sådär jätterunda=/

"Kolla igenom magen" tss behöver jag sprätta och sy då?
*dålig kvällshumor*
Ska verkligen försöka, men damen är inte där jämt. Mycket därför jag ville ta in henne, en av de kastrerade honorna, primadonnan på gården, AVSKYR Maja och om hon är vid maten när Maja kommer så jagar hon bort henne från gården :( Hon är så snäll och försynt lilla Maja så hon kommer bara smygandes till gården någon gång om dagen för att äta, sen vet jag inte vart hon håller hus :( Idag fick jag gå och leta och ropa, efter en halvtimme kom hon som tur var. Men då hade hon synts till bakom ladan innan jag kom, fick jag veta.
Som sagt, ska försöka, men idag vart jag så läskig att hon inte vågade fram till matskålen. Men om alla andra katterna äter där och hon käkar så får jag klappa henne, har tom provat att lyfta henne men det var läskigt så jag fick släppa henne ganska direkt. Men kommer hon igång med goset, kan jag känna. Tänkte på p-piller åt dem, har flera kartor över hemma, men när alla andra katterna är där och äter samtidigt är det svårt att styra vem som äter vad…. Tex deras urtjusige bror som inte heller går att klappa, tar gärna för sig av maten!!
Spana in snyggbrorsan Måns! ;)

Nu blir jag orolig…. ser hon tjock ut??
**MAJA
**ursäkta den hemska överexponeringen.

kneckehexan84 -det är meningen ;) bli käääär, bli kääär! ;)
nej men jag hoppas någon som kan, också blir kär. För jag önskar henne det bästa, verkligen det bästa. Hon har stulit lite av mitt hjärta….
Saga är också go för den delen!

Jag tycker hon ser ut som en normalhullig katt med tät päls.
#12nej, inte på den bilden faktiskt. Men åk gärna ut dit någon dag snart o försök känn på tuttarna om de är stora, samt hur magen känns. Kan ju vara som hon har mask.
På den här bilden tycke rjag hon ser misstänksamt rund ut om magen.

Åh jag är helt kär i hennes prickar, så här tre kort i rad på hennes helkropp och oooh alla prickar *fniss* gör mig nästan yr!
Naquita -jag ska ha koll på henne. Skulle verkligen vilja kastrera dem snarast :( För är hon inte dräktig så blir hon ju snart, det är inte länge kvar innan det sätter igång nu. Ska försöka med p-piller med det är mkt svårt med så här vildspringande kissar.

Skulle de kunna lösas med hjälp av folk här med transport och pengar till kastrering och allt som behöver göras så kan vi ta henne så får hon iaf komma in och bo någonstans tills vi kan hitta något permanent.
Förmodligen blir vi ändå en katt mindre i huset nästa vecka så då kommer de bli jätte tomt

Kneckehexan -du kan väl PMa mig och berätta lite mer!
Jag ska annonsera lite på blocket osv också, allra helst vill jag ju ha permanent hem åt dem, men annars vore det guld att ha ett stödhem!

Tar gärna emot tips på bra ställen att annonsera!

Åhhhh…vilka skönheter..o paddor som bara är sååå vackra!! Puttar upp..o önskar missarna ett stöd-eller permanent hem som inte är lika fullt på katter som vårt!

puttar upp

Ja hoppas någon känner någon som känner någon….
*håller tummarna stenhårt*

putteliteputt…

Snyggisarna vill upp lite igen :)

Sikka sötnötter! :D
Hur stod det till med magen?:)

Har ingen aning än, har varit bortrest hela helgen :) Skönt med lite "semester" faktiskt, även från katter och häst, även om det inneburit hjälpa till och måla en lgh hela helgen. Visst saknar man djuren, men då är det desto roligare att komma hem sen igen.
Ska se om hon är vid gården imorgon så ska jag försöka känna.
Hoppas de kan få komma in snart, snart.

MÅSTE kolla Maja imån. Varken kunnat idag eller igår pga att jag varit dålig i min nacke :( Men imån borde jag varit bättre, varit hos osteopat idag…
Nervös att de ska bli dräktiga snart :(

Får försöka lura dem med burkmat idag, igår hade de redan käkat när jag var där och busade runt bland stenar och buskar bakom ladan och ville inte bli klämda på eller kelade med…
Åh hoppas det kan lösa sig för dessa flickor :(
Hur går det?

Det går trögare än sirap :(
Jag har lagt ut massa annonser på nätet, skapat en egen blogg åt dem, frågat alla jag känner, tom skrivit om dem på hästforum om ngn där nappar, men ingen är intresserad ännu
Kneckehexan här har snällt erbjudit stödhem åt Maja, men då jag gör detta privat funkar det inte med stödhem, jag kan inte finnas där som ekonomiskt stöd likt en kattförening gör, tyvärr. Jag vill hitta permanenta hem åt dem.
Men tiden går, snart 2 veckor sedan jag började leta hem. Maja är inte vid gården alla dagar, har sett henne ett par ggr men inte fått klappa henne. Så rädd att de ska börja löpa snart… Då sticker nog Maja från gården, det brukar hon visst göra. Ja usch…
Men skam den som ger sig.
Det måste lösa sig. På nåt sätt.

Men kan du inte kontakta något katthem och be dem stå bakom då?

Katthemmet här i stan har fullt, de har hundratals katter på kö och de har inte stödhems-verksamhet.
KKS har tyvärr enormt mkt utgifter nu och eftersom dessa katter kan ses som att de har ägare, måste man betala ca 500 kr per katt för att få hjälp av kks och de pengarna finns inte.
:(

Jaha….ja, men isåfall får man väl tyvärr säga att det inte är mer än rätt….
Jag hoppas att du hittar någon med en ledig plats i sitt hem att ta hand om dessa små gosolinor!

Givetvis. De som är helt hemlösa ska förstås gå först hos katthem och kattföreningar, det tycker jag med. Det är ju därför jag sköter detta själv, kämpar ensam för dessa katter, för även om de inte är hemlösa förtjänar de också att få leva vidare i många år till. Å jag vill inte belasta dem som redan har fullt upp med hemlösa katter.
Men det gör bra ont i hjärtat, jag hoppas verkligen dessa katter också får hem.
Tack ska du ha!

Just det, om ni känner någon djurvän som kanske ska skaffa katt, får ni gärna skicka en länk till Maja och Sagas annons på bloggen jag lagt upp….
http://kattchansen.bloggagratis.se/
Tack och bock :)
Ps. Vad tycks??
Lägger länken till din blogg med bilder på katterna på mina bloggar
Kan ju alltid blir någon som är nyfikna.
Jenna

Åh vad gulligt av dig!!
TACK :)
Ja jag tänkte att en blogg kanske kan ge mer än vanlig annonser kan, man kan ju länka till den lite här och var också.
Tänkte att det är några som läser i den.
Här är länken

Oj nu har jag gjort nåt tokigt :p
Jag ringde runt till veterinärkliniker för att jämföra priser på kastrering och en klinik hade så bra kampanjpris som 620 kr inkl ID-märkn !! för honkatt så jag bokade EN tid, för hon hade lång väntetid. 25 februari fick jag tid. Får väl avboka den om nåt händer…. Jag tänker som så att katterna måste ju ändå in och kastreras, jag får väl fånga in dem en och en, ha i karantän i mitt badrum innan och efter kastrationen, hoppas att någon nappar under tiden, annars får det lösa sig då…. Kan inte ta in båda på en gång, det bli knepigt. Jag kanske borde bokat två tider direkt??
Hm..
/spontan-onikan
som har en kattpott på 1300 kr och inte trott det skulle täcka två honors kastration men på den kliniken, med det erbjudandet gör det ju det!!!

#42 Billigt!!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Visst är det?!! blev så glad att jag spontan-bokade tiden utan att egentligen veta hur jag ska lösa allt ;) börjar få lite ångest att jag inte bokade 2 tider direkt…….
ghaaaa?
Kan du inte boka en tid till då.
Det går ju avboka om det skulle komma hinder ivägen

Vill gärna putta igen för dessa flickor som trots många veckors annonserande inte fått en enda intressent ännu :( Jag blir så ledsen och orolig…
Känner ingen någon som känner någon som ska köpa katt?

Å vad tråkigt att höra att ingen har nappat :/
Bra att du ska kastrera en av dem! Men trivs dem inte ihop eftersom du inte kan ta in båda samtidigt eller är det på grund av platsen?
Det var billig kastrering du fick, jag tycker att du ska boka en till. Är dem andra katterna på bondgården kastrerade?

Ja, jag förstår inte att inte en enda nappat, på alla annonser jag skrivit… :( Men ska skriva nya om att de kommer veterinärundersökas, kastreras och id-märkas före flytt, kanske lockar fler?
Jo jag har bokat 2 tider nu, på samma dag.
Nej då de två kommer bra överrens, bara det att det endast finns mitt badrum att tillgå innan och efter kastrationen och jag tänkte att de blir tamare om de inte tas in samtidigt, men har ändrat mig. Kan bara inte ha dem i mitt badrum mer än max 2 veckor tror jag, så i början på mars hade jag hoppats få leverera dem i nytt hem…
Snälla fråga alla ni känner, de går jättebra att klappa vid matdags och är snälla katter med bra psyke, ingen inavel tack och lov.

Vad bra att du bokat en till tid :)
Behöver dem flytta tillsammans? Eller en och en?
(Ursäkt alla frågor.. men tänkte att det är lättare om man vet mer:) )
Jag håller tummarna att ett hem hittas!!

Det är bara snällt att du frågar!!
Katterna behöver inte alls säljas tillsammans, men helst inte som ensamkatter. De är vana vid många kompisar och kan säkert passa bra in hos någon som redan har en eller ett par katter.
Maja är nog den som är lägst i rang, muckar inte med någon, mkt snäll och försynt. Saga är mer "med i gänget" och kompis med alla men noga åthutad av de äldre honorna, så hon bestämmer absolut inte.
Gör så ont i mig varje dag som går, oro, ska detta inte gå att lösa?? Vad gör jag med katterna efter de kastrerats om ingen vill köpa dem? Jag KAN inte ha dem hos mig mer än högst tillfälligt, det går varken praktiskt eller ekonomiskt.
Några tips på vad mer jag kan göra?

#50 Kan de inte vara på bondgården tills hem hittas? är de kastrerade blir de ju inte fler, elr blir de inte skötta alls där?

Problemet är att egentligen vill de minska kattantalet, det är dyrt och kostsamt med många katter, samtidigt som de inte vill ha okastrerade katter. Kanske, kanske, om jag bad, att tjejerna kan få bo där igen ett tag, men tänk om inget hem hittas? Jag kan ju inte lova gårdsägarna någonting? De hade ju egentligen tänkt avliva katterna..
Dessutom känns det som ett enormt nederlag att först ta in dem 1-2 veckor runt kastrationen och kanske börja få dem mer tama i mitt badrum, för att sedan släppa ut dem igen där de kan springa vilt och undvika människor bäst de vill. Ena tjejen jagas ju också bort från gården av en kastrerad hona.. Tänk om jag inte får in dem igen då?
De får mat och vatten på gården och har sovplatser i höet på loftet, men som sagt, de har för mycket katter.
Hej Onikan
Jag såg en annons på eniro härom dagen där någon letar efter en hankatt som ska vara både inne och ute och jobba som mössjägare och få bra omsorg.
Dem ville visserligen ha en hankatt men det går kanske att övertala dem? Bodde i Kalmar tror jag…
Ska se om jag hittar annonsen igen…. Det var för några dagar sedan…

Tror inte jag hittade den annonsen du menar… vissa där var ju skrämmande, uss.
Men suck vad jag är trög, jag kollade blocket och inte eniro ;)
Menar du den där de har hund?
De söker en katt som kan sätta sig upp emot en 7-årig schäferhane..
Dessa flickor har ingen direkt hundvana och brukar springa och gömma sig om hundar kommer på besök…
Jag försöker ta ditt initiativ och fråga alla jag möter om de ska köpa katt ;) Sambon har frågat alla på jobbet, jag frågade flera stycken igår på stor fest, men inget, inget napp :( Du har inga fler chaffisar däruppe som vill ha en katt? ;)
Jag hittade den, men såg nu att den ska helst vara röd och hundvan… men här kommer det iaf

Vad synd att katten skulle vara hundvan :/
Det där att det ska vara en hane det är nog för att dem tror att de jagar möss bättre, men det orsar ju på hur katten är. Farmor har tre hannar och en hona och det är honan som tar alla möss och så… Så det går säkert att övertala… Men sedan skulle ju katterna gärna komma med andra katter och dem verkar ju inte ha någon katt. Pris 0 kronor, vad menas med det? Vill de ha katten för 0 kronor?! :O
Men att kolla alla som söker katt på eniro och Blocket, det var ju smart, det har jag aldrig tänkt på.

Nu är det inte så långt kvar, bara 1,5 vecka tills flickorna ska kastreras!
Jag har idag pratat ordentligt med gårdsägarna och tack och lov kan flickorna få komma tillbaka till gården igen efter kastrationen, tills vi hittar hem åt dem. Jag kan ju inte ha dem hos mig en längre tid tyvärr. Så det känns skönt! Nu är tidspressen inte så hård, nu kan jag leta seriösa hem i lugn och ro. Var man nu hittar sådana, eftersom inte en enda hört av sig än… inte ens fått svar från dem blocket och eniro-annonsörer jag mailat. Men det löser sig nog. Huvudsaken är att de slipper bli dräktiga nu! Så nu tar jag väl in dem ca en vecka innan kastrationen och låter dem stanna i mitt badrum en vecka efteråt för läkning, sen får de åka tillbaka till gården och släppas ut igen om inget hem dykt upp.
Hoppas inte tjejerna blir rädda av hela kastrationsupplevelsen och inte låter sig fångas igen sen, men jag tror inte det, hoppas på tvärtom! Att 2 veckor inne gör dem mer tama ute sen igen också.
Eller vad tror ni?
Tror jag börjar med att plocka in Maja till helgen och Saga några dagar senare.. Så ska jag försöka hinna avmaska dem innan kastrationen också. Hoppas de behagar låta sig fångas ;)
Håll tummarna snälla…
Japp det gör jag

Jag håller tummarna stenhårt!!
Hem måste kunna hittas till dessa söta damer. Det finns väl någon som vill ha en katt på eniro/blocket som faller för dessa? Eller någon?
HAr du testat på Sks och Spinns forum?

Gunilla, menar du katt.nu och katter.nu? Ja jag har annonserat på dem båda :)
Men ska lägga ut nya annonser efter kastreringen med "inomhusbilder" och där det står att katterna är veterinärundersökta, kastrerade och id-märkta, så det blir en lite annan vinkling på annonserna. Kanske nappar bättre.
katter_e_mitt_liv -tack!! ja vi får hoppas någon smälter för en eller två av katterna =) Jag kanske borde lägga ut nya annonser sen med en katt i varsin annons, så folk inte tror att de måste säljas tillsammans?
Ska bli tokskönt att få dem kastrerade iaf!!
JAPP Onikan, just det…. JA bara det att få dem kastrerade är ju en lättnad bara det!
De är ju så vackra

#61 Ja det får vi hoppas nappar bättre :)
Ja kanske kan du ju göra det. Men annars kan du ju ha dem i samma annons och skriva att de inte behöver säljas tillsammans? :)

Nu har jag precis talat i telefon med en kvinna som är intresserad utav båda katterna! Jag vill gärna att de ska komma hit och hälsa på katterna när jag har dem inne hos mig, så att de är säkra på att de vill ha katterna och jag får en bild utav de nya ägarna också innan det blir helt bestämt. De kan ju vara det perfekta hemmet, men det vet ju inte jag förrän jag lärt känna dem lite :)
Så jag ska plocka in katterna snart, kastrera dem den 25:e och efter det ringa tillbaka till paret som ville köpa dem och berätta hur allt går och bestämma en dag de kan komma hit och hälsa på. De bor 7 mil bort ungefär.
Spännande!
Hoppas detta kan bli bra…
Åh jag hoppas verkligen att du får belöning för ditt oerhört varma hjärta att vilja hjälpa dessa två katter.
Det vore väl underbart om det "klickar" och att det känns bra för alla inblandade och att de får egna hem direkt istället för stallet. Vi håller både tummar och tassar för att allt går din väg.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Å vad jag blir lycklig, nu håller jag bara mina tummar och hoppas på att det är den perfekta ägaren!
Åh hoppas att det går vägen nu för dessa två sötnosar. Det är de värda. Du är en ängel Veronica som gör detta ska jag säga. Så dagen efter alla hjärtans dag så ger jag dig denna;)

//Pia
Åh, nuhoppas jag så mycket för din och kissarnas skull!
Jippi..
Vad glad jag blir av att läsa det Veronika. Jag ligger här superförkyld och ditt inlägg fick upp mig ur sängen. Jag fick extra energi av det :)
Och Du ska veta att jag tänker på dem varje dag och frågar alla jag känner om de skulle vilja ta dessa två tjejer. Senast idag mailade jag till en tjej och väntar nu på hennes svar.
Men nu får Du berätta. Hur ska dem bo? Var? Är paret äldre eller yngre? Har de barn? Har de katter sedan innan? Inne eller utekatter? mm. mm mm……
Jag tror att jag smäller av av glädje snart. Eller svimmar snarare sagt, så matt och sjuk som jag är… Så om Du vill min och min hunds bästa så får Du berätta.. Annars svimmar jag och hunden pinkar på sig. (Det är inte roligt att vara sjuk och ha en aktiv hundras hemma, det är bara att samla krafterna och ge sig ut med hoppet att man kommer hem igen…)
Hoppas hoppas så på att detta kommer att gå vägen nu….

Hm…
Nu vill de bara ha en katt plötsligt.
Den som är mest lik deras gamla i utseende.
Men hon är så enormt flockpäglad, är alltid med sin bror och några av de andra katterna, sätta henne helt ensam utan annan katt tycker jag inte är lämpligt faktiskt. Dessutom den skyggaste.
=/

Ni är så himla gulliga och godhjärtade som håller tummar, hejar på och peppar!! Synd att alla ni redan har katter till bredden hemma ;)
Jag får en taskig magkänsla utav denna spekulanten nu.
När man plötsligt ändrar sig så, trots att jag igår i telefon talade om att katterna bara säljs ensamma om det redan finns katt i hemmet, med motiveringen att Saga ser exakt ut som deras avlidna katt, då drar jag öronen åt mig. Antingen ska de få det jättebra, annars kan det vara. Då får de ju faktiskt bo kvar på gården tills bättre dyker upp.
Besviken.
Hur ska man på telefon kunna avgöra om en människa är seriös och rätt??
Hon menar säkert väl, men ser inte "the big picture" riktigt och känns mest som hon vill ersätta den avlidna katten… men det kan man ju aldrig göra.
Det är bra att du är noga med vem kissarna ska bo.

Tack för de orden Jenna! Man blir ju lite nojig, är jag för petig? Men jag vill vara petig! Varför ska man nöja sig,jag vill inte bara lämpa bort dem för att bli av med dem, eller en av dem då..
Nä, magkänslan ska man lita på.

#75 Jag hade inte sålt henne till dem då, ingen katt alls faktiskt om du talat om att de inte trivs som ensamkatter men de ändå bara vill ha en, då tänker de ju bara på sig själva och inte katten,,,
Jaaa gå på din magkänsla för hyser du minsta misstro så avstå hellre du känner nog säkert när det blir rätt.
Kan på sätt och vis förstå när de säger att katten är lik deras tidigare katt och att det gör dem intresserade. Som du säger får inte det vara enda anledningen utan de måste tänka på kattens behov först. Om jag utgår från mina erfarenheter så bör en katt ha sällskap av minst en katt. Har själv varit i den sitsen när jag förlorade Knodden och Sessan och vi hade då flera katter.
Du har har gjort så mycket redan för dessa kissar så jag tvivlar inte ett ögonblick på att du ser till deras bästa. Hoppas att rätt hem dyker upp och jag gillar skarpt att du är petig.

Håller med de andra om att du ska lita på magkänslan. Rätt var det är så dyker det rätta hemmet upp. Ni gör helt rätt som frågar precis alla ni känner (och de ni inte känner så väl också). Säg gärna till dem att tänka på dessa katter om någon de känner vill skaffa katt. Jag har i vinter privat hittat hem till två hemlösa honor, en till min hyresvärd och en till en kvinna som jobbar i en butik där jag handlar ibland. Så det lönar sig verkligen att lägga ut lite trådar på alla möjliga och omöjliga ställen! Lycka till, jag håller verkligen tummarna!!!

Vad händer förresten med gårdsägaren? Kommer han att kastrera katterna i fortsättningen? Annars kommer det ju att bli likadant varje år…

Jodå de har kastrerat 3 hitills och 1 eller 2 till ska in snart. De vill ha enbart kastrerade katter på gården.
Ja jag ska ha lite mer is i magen och så tror jag också det Rätta hemmet dyker upp sen. Det ska kännas bra i magen! Vad bra jobbat av dig att själv hitta nya hem åt två hemlösa katter i vinter, kanon!!
#76 -jag kanske kunde varit tydligare. Jag sa att de kunde få köpa en katt om de redan har en, men inte ensam. Sen pratade vi inte mer om det, eftersom de aldrig nämnde att de bara ville ha en katt på telefon. Då var det inga problem att ta båda, då VILLE de ha två katter, det var tanken från början.
Men jag hoppas de hittar vad de söker, jag söker nog vidare. Ska få ändan ur vagnen nu och åka och försöka fånga Maja. Har städat badrummet noga nu med Virkon och allt, phu!

Bra, har inte läst tråden så noga så jag har missat det. Men det är ju verkligen jättebra att de kastrerar!
Visst känns det bra när man hittar hem till hemlösa katter. Det är ju inte så lätt att hitta stödhem heller till odräktiga honkatter även om man hade haft en förening i ryggen. Dessa katter hade dessutom några år på nacken… Jämfört med hur många andra här inne hittar hem åt så är det ju verkligen småpotatis, men för de katterna man hjälper så är det ju guld värt. Det enda jag ville ha sagt var egentligen att det verkligen lönar sig att fråga alla möjliga och omöjliga människor! Bäst var det är dyker det perfekta hemmet upp!
Det rätta hemmet,
dyker nog upp.

Synd att det inte är det rätta hemmet :/
Men det kommer att dyka upp snart!

Jag hoppas verkligen det!!
Säg till om ni känner någon som söker kisse ;)
Idag var då ingen bra dag. Saga var och smakade burkmat av mig, ingen skymt av Maja och Saga lät sig inte fångas tyvärr.
Det blev ingen katt hem till mitt nystädade badrum men jag får försöka igen imån. Mår blä ikväll, hoppas inte jag håller på att bli sjuk nu bara! jag som ska bort ikväll.. :( usch, skitdag.
Måste nog ha en ny plan för att fånga Saga, hon litar inte på mig och får inte klappa henne nu när hon äter, känslig emot ljud och rörelser ifrån mig. Dumma söta kisse :)

Jag håller tummarna imorgon för sig!
Hoppas du inte kommer att bli sjuk!

Tack vad gullig du är!!
Försökte lura in Saga i transportburen idag med att lägga mat därinne och sitta en bit ifrån men ändå så jag nådde dörren, men hon såg misstänksamt på mig, var inne en liten bit i buren men sprang sedan iväg. De verkade inte så hungriga tyvärr.
Vetisjutton hur man bäst fångar henne, så reaktionssnabb och spänd kisse…
Tack :)
Laserpekare?
//Pia

Snöre på dörren, som går bakom korgen. Sedan ingen mat på minst 20 timmar innan. Se till att ingen matar. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Gårdsägaren ska göra ett försök utan mig imån bitti.
fick klappa Saga senast igår morse vid matdags och nu har de inte fått mat sedan i förrgår stackarna, så jag håller tummarna för att jag blir väckt imån av ett glatt telefonsamtal. Hoppas hon kan fånga båda, eller åtminstone en av dem imån.
Laserpekare! Måste jag köpa när jag får in lite pengar. Vad ligger de på ungefär i pris?
Det är olika. Min kostade nog någonstans mellan 40-60 kr på biltema.
//Pia

#89 Min kostade 20 kr, en nyckelringsvariant jag hittade i 10 kr affär i Malmö.
Då får vi putta upp för bra hem till dessa vackra tjejer!

SATAN.
2 ggr var Saga inne i transportburen å åt burkmat idag men båda gångerna var jag inte tillräckligt snabb med att stänga dörren. Det går inte, måste försöka ragga en fälla tror jag. Eller snabbt sätta nåt annat för, tar för lång tid att stänga dörren trots att hon var längst in i transportburen. Nu är hon hungrig lillan. Inte fått mer än enstaka bitar burkmat senaste 3 dagarna. Men hon måste vara hungrig för att våga.
Lyckades få med mig sambon idag efter mycket tjat och lite hot. Han fick tag i henne med händerna men hon fräste och högg efter honom och han hade fel grepp och släppte tyvärr. Hon skräms så lätt, måste använda hungern och lock i buren istället.
Maja däremot.
Hon har gjort mig rejält orolig i helgen. Har inte ens sett skymten av henne på hela helgen, inte ens på mornarna har hon synts till. Däremot såg jag traktens parningsherre nr 1 i deras lada igår kväll :( i sällskap med ännu en ny hankatt..
Var jätteorolig att Maja stuckit för en lång period.
Men så ikväll bara satt hon där vid matskålen när vi kom. Väntade, skålen var ju tom och de är vana vid nästan fri tillgång på torrfoder. Så jag bara la handen på henne, klappade lite och lyfte henne och satte in henne i transportburen. Hur lätt som helst! Inte ett fräs inte ett försök att slingra sig.
Så nu sitter en ursöt liten Maja på mitt badrum. Hon och Saga är så olika. Saga fräser och hugger i en hotfull situation, Maja blir helt underlägsen och skakar. Men båda är lättskrämda.
Så nu sitter stackars söta Maja på fönsterbrädan i badrummet och skakar och andas häftigt. Jag får klappa henne försiktigt, men säkert bara för att hon är så underlägsen i sitt sätt. Lilla, fina, urvackra kissen. Vad jag är glad att ha henne inne!!!
Sagas "saga" fortsätter… skam den som ger sig. Jag SKA överlista katten. Hon är alltid på gården, alltid inom räckhåll men inte fångbar. Hmf! Det SKA gå.
Snart kommer 2 nya kort på Maja!

Å vad härligt att Maja är inne! Synd att du inte fick tag i Saga..Men jag håller tummarna och väntar på kort på Maja :)
Lycka till vi håller tummarna!

MAJA
Visst är hon vacker?!
Hon trollbinder mig…
Se så vackra färger hon har, tom på svansen.

Jättesöt är hon!! :D

#97 Tack, jag håller absolut med dig ;)
Jättesynd att hennes syster inte behagade låta sig fångas idag, då hade hon sluppit sitta därinne ensam och skaka :( men jag hoppas hon lugnar ned sig lillstumpan. Hon är visserligen inte van vid att vara inomhus men har ju ändå växt upp kring människor.
Nu ska jag gå och ge stumpan lite nykokt fisk, borde vara en festmåltid värd att njuta av :)
Så fin!!!! Puttar upp för henne!
Hon är ju så söt
Lyca till i motgon eller nåsta dag! JAg vet hur jobbigt det är med pressade scheman, nu med två placeringar på tre dagar! Pust, den pärsen gör jag inte om……
Har Du försökt att binda ett snöre i grinden till buren?
Man drar ett snöre genom hålet i sidan på buren och sedan binder det i dörren. Andra änden har man i handen där man sitter några meter bort, framför buren.
När katten gått i buren drar man i snöret och grinden stängs. Sedan är det bara att springa dit och stänga den ordetligt.
Det är lite svårt att förklara, det ska bilda ett V (fast omvänd ), där änden på ena armen är Du med snöre i handen, botten på V-et är burens sida, genom vilken Du drar snöre och änden på andra armen är burens grind.
Fungerar varje gång för oss :)
Lycka till med Saga

#102 - tack för tipset men det är lönlöst på denna dam :)
Jag har suttit precis precis bredvid buren, haft handen uppe redan, fått smyga dit handen till dörren och DÅ börjat stänga. Kissen har då varit inne i buren helt men hinner ändå backa ut, kasta sig hårt emot dörren och komma ut, jag hade inte en chans… Hade jag snabbt släppt ner en skiva för dörrhålet istället t.ex hade det kanske gått men jag undran om rädda lilla missan vågar gå in i en transportbur själv igen.
Tricket med snöret hade således varken gått kvickt nog eller haft tillräckligt kraft att stå emot tyvärr.
Hon kan vara nära dig, men reagerar blixtsnabbt om du rör dig emot henne. Sambon fick ju tag om henne, men då högg hon ju efter honom och han höll för långt bak.
Men vi överlistar nog henne! ;)
Eller får jag väl ragga fatt på en riktig fälla.
Löjligt bara, eftersom hon alltid är så nära och runt oss, och i vanliga fall låter hon sig klappas utav gårsdägaren vid frukosten, men nu är hon på spänn.
Tack!

Tack Gunilla och Jenna!
Jag har en vecka på mig, de kastreras nästa måndag ;) så jag kämpar på! tappar tålamodet så bara, kissen är ju så nääääära men ändå så svårfångad, satan! Hon gillar inte mig ;)
Hoppas Maja vågar sig ned från fönsterbrädan och äter lite fisk nu, eller inatt. Klappade henne förut, hon är snäll men verkligen underlägsen och rädd. Men ändå sansad. Sötis.
Så vacker hon är.
//Pia

Har du varit hos Saga idag Onikan?
Hur går det med Maja?

Hej!
Jodå jag träffade Saga idag, men hade tyvärr inte så mycket tid och damen höll sitt säkerhetsavstånd som vanligt. Ska ta med burkmat imån (var slut idag och att locka med torrisar ger inte samma effekt) och försöka lura in henne och polarna i ett mindre rum… eller låna en fälla. Vill inte behöva jaga henne med stora handskar och tvinga henne under slagsmål, bättre att lura in henne då.
De är som natt och dag, Saga och Maja. Saga håller sig alltid nära människorna, med kattgänget, studerar dig men släpper dig absolut inte nära, alltid på helspänn. Maja höll sig inte ofta på gården (kanske för att ena honan där avskyr henne iofs) och sticker iväg långa rundor, är kompis med en del av katterna men inte riktigt med i gänget så att säga. Men SÅ mjuk i psyket, så underlägsen, så snäll, försvarar sig inte, tycker OM beröring och kel…
Jag tror absolut att båda två kommer bli underbara familjekatter med tid, Saga kräver nog mest tid, men båda behöver bara lite mer förtroende för oss tvåbeningar och mer egen trygghet.
Maja… *ler stort*
Ja du katter_e_mitt_liv -vilken katt hon är! Jag är faktiskt käär. Idaghar både sambon och jag lyft henne, hon är ängslig men går med på det mesta så man får vårda förtroendet man får, alltså ta det försiktigt med henne.
I eftermiddags satte jag mig på toastolen med benen upplagda på tvättkorgen och tog upp Maja i mitt knä. Hon är inte lika rädd som igår kväll men ropar på mina katter, tycker inte om att vara ensam och låg så fint kvar i mitt knä. Efter en stund slappnade hon av lite mer och nosade försiktigt på mina läppar och tryckte in sitt lilla huvud under min haka emot mitt bröst…
Så där satt vi en bra stund. Jag hade liksom "kasat ner" med rumpan så att jag nästan ligg-satt på toan med benen högt upp, så Maja låg på mitt bröst, högt upp nära mitt hjärta. MYS!
Hon är nog lite paralyserad av flytten, men verkar märkbart lugnad av min närhet, våra klappar och när vi tar på henne. Men visst är hon rädd, hon sitter mest stilla, äter inte så mycket, har gått på lådan och flyttat runt lite i badrummet men chocken sitter nog i ännu.
Hon är så jäkla fin!! När hon tryckte sig emot mig blev hela hjärtat varmt i mig. Det här kommer bli en otrolig vän för den som köper henne. En vän att vårda ömt, den som köper henne måste förstå att vara rädd om henne… Åh önskar att jag hade mer plats och pengar, då hade jag velat ha henne själv! Om de andra katter godkänt henne förstås, men så underlägsen och sällskapssjuk som hon är hade det nog gått bra. Men nej, det går inte, smärtsamt nog.
Hon har en otrolig päls! Mjukare än mina katters och med en massa läckra färger i. Magen är stor och spänd men över ryggen är hon mager, så jag tror magen är full med mask :( Ska försöka avmaska henne imorgon. Det känns inte som om hon är dräktig, magen ör för hård och "uppblåst" och jämnrund.
Ska försöka lägga upp dagens bilder, hon är så vacker men ögonen lyser osäkerhet ännu och därför gör inte bilderna henne rättvisa riktigt.
Vilken katt!

Maja inpå livet
Söta Maja dej vill säkert alla ha.

Synd att du inte fått in Saga idag heller. Jag håller tummarna på att du får in henne i morgon.
Hon verkar vara en go katt Maja! Den som får henne kommer bli lyckligt lottad. Och så söt hon är också såklart!

Ghaaa. Maja är urmysig men nåt är galet. Hon jamar heeeeela tiden och högt som sjutton. Kanske känner sig ensam för så fort vi håller henne lugnar hon sig. Äter jättedåligt, har inte ro att äta mer än när vi är med henne. Hon har jamat hela natten! snart blir vi väl vräkta..
Så ikväll SKA Saga in. Jag hoppas hon kan lugna Maja. Ska också avmaska Maja idag, buken är mindre stor och mindre spänd idag än igår men det är lika bra. Ja, jag avmaskar båda om Saga behagar fångas.
Jag har fått låna en kattfälla så nu jäklar ska väl katten fångas!
Måste bara hålla undan de andra missarna så att inte fel katt går i fällan..
Håll tummarna hårt nu, ni tappra som ännu orkar läsa?!
Håller en tumme stenhårt Onikan! Hoppas hoppas! Maja kanske bara protesterar över att vara ensam därinne så nu får Saga banne mig inse sin plikt som medkatt och göra henne sällskap! =)
Håller oxå tummarna.
håller tummarna här.

Jag har tyvärr tvingats göra precis så man aldrig ska göra så här snabbt. Släppt ut henne med våra katter, eller rättare sagt, hon trängde sig ut genom dörren när jag kom med mat och spraaang fram till mina 3 och strök sig emot dem. Sen stängde jag in henne igen men jag är rädd grannarna blir tokiga, så nu är hon ute med dem igen. MEN DET HJÄLPER INTE! hon jamar hela tiden ändå! ghaaaaaaaaaaaa.
Provar att ge henne p-piller ett par dar nu, om det är ett löp som satt igång. Hon jamar hela tiden! Nu med, när hon har polare!!
Men jag måste stänga in henne igen. Har hon mask kan ju det smitta mina. Har hon andra smittor är det redan försent :( Så här ska man ju INTE göra, jag som lärt mig så mkt om smittskydd på senaste… Dessutom tror jag inte hon är rumsren ännu. Nej Saga måste hit och så måste jag avmaska henne idag. Sen hoppas jag verkligen hon är tyst inatt för hon jamar så jäkla högt att vi inte kan sova och jag vill INTE få grannarna på mig :(
Ja stackars dig och kissar… Nä, om det inte går, så får det bli No more MR Niceguy….. Det kan inte hjälpas. Trösta dig med, att basra du inte gör katten illa, så glömmer de snabbt….

Vad rolig hon är.
Tvärtom hur hon borde vara. Otrygg när hon är utan oss, tyst och lugn när jag har henne i famnen. Som ett kärleksfattigt litet barn! Älskar att bli hållen, nära intill kroppen, nyss tryckte hon hela kinden sin emot min haka. Låter sig lätt tas upp om hon sitter på golvet, blir inte rädd alls.
Igår kväll när vi kelade började hon slicka mig på halsen och upp i ansiktet, länge, länge slickade hon mig. Så söt! Jag fattar ingenting, hon har ju bott ute hela sitt liv!?! Knappt gått att klappa utomhus om hon inte suttit vid matskålen och varit hungrig. Nu beter hon sig som vilken tamkatt som helst, förutom allt jamandet.
Hon är fantastisk! Så tillgiven, så kelig, så tolerant. Jag är helt förstummad. Får vi bara bukt på varför hon jamar så mkt blir hon supermysig. Kanske har hon ont i magen pga mask??
Hon bara stryker sig emot mina katter och ger dem massa kärlek, de stirrar på henne storögt men accepterade henne jättesnabbt. Mina surkatter?!
Ja, det här är ju inget skolexempel på bra karantän, men vad gör man? Katten är iaf lite lugnare med sällskap och tryggast är hon i ens famn.

Vad skönt att ni iallafall inte har fräskalas! Då kanske du kan behålla henne inne hos dig tills ni hittar ett stödhem? 
Hm låter som någon komer ha jätte jätte jätte sårt att slita sig från denna oslipna diamnat sen;)
Hon är bara för söt.
//Pia

TACK Jossan, Jenna och Solweig! Tummar behövs!!!
Gunilla, nej nu är det verkligen no more Mr Nice Guy ;) ska Saga slippa avlivning eller massa kattungar jämt så är det kastrering på måndag som gäller, vad jag än måste göra för att fånga henne!!! Traktens på-sättar-kung (nån grannes okastrerade, stooora röda hane) har börjat komma dit och "leka" med damerna på loftet, Saga kan nog redan vara "påsatt och klar" mao, så hon bara måste in på måndag.
Ankah - mja, vi får se. egentligen har jag inte råd eller plats för fler katter och sambon är lagom glad på Maja efter en natt helt utan sömn pga hennes jamande hehe. Men ja, jätteskönt att de inte blev arga på henne! Nu är hon instängd på badrummet igen efter att ha suttit och ätit med de andra vid deras matskålar och druckit säkert en halv skål vatten -med andra ord nog snart dags för toabesök så hon får sitta inne där ensam nu. Är faktiskt tyst. Eller jamar hon mkt tyst..
Nu ska jag åka och fånga odågan Saga!

Hoppas ni får fatt i henne nu, så att Maja har någon att gnugga sig emot inne i badrummet!
Lycka till.
//Pia

Puma77- haha
Vet du att det var henne jag tänkt ta hem redan innan vi tog in Robbi?? Han tog hennes plats. Första gången jag såg henne utbrast jag "Det var den vackraste katt jag sett"! Att hon nu kryper upp i knäet och gärna in under tröjan och slickar en i hela ansiktet gör ju inte henne mindre attraktiv ;) Usch det känns som att det var Meningen att hon skulle vara hos mig, men herregud jag kan ju inte behålla alla katter ;)
Men nej. Det går inte. *intalar mig själv*
Det är dyrt nog i sand och mat med 3 katter. De behöver mycket plats också, min tvåa känns för liten för 4 katter, dessa katter behöver sina egna platser och privatliv.
Men mellan mina 3 går det för övrigt toppenbra nu!! i skrivande stund LEKER Robbi och Laika med varann! Den ene gömmer sig under sängen och den andra lurar uppe på sängen, sen byter de plats då och då och busar emot varandra. Tilde har också setts ligga intill Robbi och sova. Det trodde jag aldrig aldrig aldrig skulle ske!! Halleluja!
Så man ska nog vara nöjd nu ;)

HA!!
Envisast vinner.
Nu sitter en liten Saga bakom vår tvättmaskin tillsammans med sin syster. Fällan överlistade henne! De verkade glada att se varann.
Innan jag kom hem med Saga berättade min sambo att Maja hade hoppat upp till min hona Laika i en fåtölj och gosat in sig "i knäet" på henne, de låg så en liten stund sen surnade Laika lite och hoppade ner. Sen låg lilla Maja och sov i fåtöljen ända tills jag kom hem. Vadå TA en plats i familjen??! hihi. Hon låg där som om hon aldrig gjort annat… ja jösses vilken katt.
Fick klappa Saga lite lätt på ryggen nyss, men hon är rädd, letade med blicken efter flyktvägar. Men hon slog inte, fräste inte, var inte arg. Ett mycket gott tecken. Hon ska nog bli gos-katt hon med!! med lite tid.
SKÖNT! Båda två är inne!

Gud vad skönt och så glad jag blir att Saga är inne nu! Bra jobbat!
Men det kanske var så att Maja skrek så mycket pga. att hon sakna sällskap av dig?
Åh grattis, vilken lättnad för er;)
Undrar hur det blir med Maja jag
//Pia

Haha här är en till som undrar samma sak som Puma 
Grattis! i kväll är det du som förtjänar lite rödtjut!
Men oj så glad man blir.
Nu slipper de nya kattungekullar.Du är fantastisk.
Kram och hoppas ni får sova i natt.
Jenna

#125 TACK! haha kanske, eller var hon bara allmänt orolig. Ett tag pep hon faktiskt även i mitt knä… men i eftermiddag var hon tyst trots att jag inte var hemma, men då var hon ju med mina katter. Nu är hon tyst, trygg med syrran :) och lite mer hemma här nu. Det släppte i eftermiddags när hon satte sig bredvid Robbi (största idolen!!) och åt torrfoder och drack en halv skål vatten, äntligen.
" 126 -Tackar, tackar! jaaa en stor lättnad! jäkla katt till att vara svår ;) tog "bara" 5 dagar och då ska hon föreställa vara icke hemlös…
Haha Maja, ja Maja. Märks det att jag är kär? Hon är så…förbliuffande tam. Men nu är hon ju med syrran i badrummet, då ska jag väl lyckas sluta vara lika kär i henne ;)

GUNILLA -vilken bra idé! ;) haha! Har tyvärr inget hemma, jag har firat med vatten och raggmunkar istället *skratt* och nu blir det lugn TV-kväll.

Jenna - ja där slår du huvudet på spiken, det är precis det som känns bäst!!
Inga fler kattungar, inga fler dräktigheter. Underbart! Jag är så glad! Sen ska jag hjälpa gårdsägaren fånga in en lite blyg hankatt nu som ska kastreras. Sen blir det ordning bland katterna!
Sen kommer ju grannars okastrerade katter dit då och då men det kan man ju inte rå över… då har de iaf ingen hona att sätta på, eller okastrerad hane att klå upp!
Känns toppen att få hjälpa Saga och Maja.

Vad roligt att höra att båda töserna är inne!
grattis att du fått in saga. hoppas det går bra o maja slutar att skrika.

Alltså, **vad är det här?!
**Har katten gjort en lobotomi?
På gården -försiktig, lättskrämd, du kunde inte bara gå fram till henne och få klappa, enda gångerna jag fått klappa henne var de fåtal ggr hon satt vid matskålen tillsammans med andra katter och ville ha mat. Annars höll hon sig längst bort, gärna bakom maskiner på många meters avstånd.
I mitt hem -orädd, beter sig som om hon var född inne, lätt att plocka upp även om du kommer gående emot henne på golvet, älskar att vara i famnen, trycker sig emot dig, lägger kanske tassarna på var sida om halsen din och liksom kramar dig, lägger upp magen för att bli klappad, slickar dig i ansiktet, pussas, spinner, kan ligga på min mage i 45 min och gosa när jag ser på TV.
Jag fattar ingenting.
När Maja legat 45 min på min mage och sett på Greys Anatomy med mig (JA, hon tittade på TVn!) hoppade Robbi upp på sängen och la sig i fotändan en liten bit ifrån Tilde som redan sov där. De två är fina vänner nu, så hon rörde inte en min. Maja har en tonårsförälskelse i Robbi och skulle inte längre ligga i min famn utan mellan mina ben och studera Robbi, en halvmeter bort. Då kommer Laika, min 3:e katt och hoppar upp mittemellan Robbi och Tilde därnere i fotänden varpå Maja rusar fram till Laika och trycker skallen emot Laika kärleksfullt (allas vår mamma Laika?) varpå hon börjar TVÄTTA maja!!?! Länge och noga i ansiktet. Där låg alla 4 katterna i en hög.
Jag tog kort JA, men kan inte lägga upp dem förrän imån, då den datorn är upptagen nu.
Men jösses. Mina surisar och en ny katt i en enda hög I SÄNGEN. den är helig. Jag är mållös.
Nej, nej, nej, jag ska inte ha en till katt *upprepar för mig själv*
Grymma öde! Dumma hjärta. Dumma, goa katt ;)
Nu är hon inne i badrummet med Saga igen. Pust, tur. Måste bygga upp lite resistans igen.
Hur kan INGEN spekulant finnas på denna katt???
Visst är det galet?

Jag tycker att det verkar som att din vilja sitter i riset när det kommer till det här - hon har flyttat in. Det kanske blit LÄTTARE med dessa fyra än med tre, om de andra håller sams bättre när hon är där?

Haha i riset? har jag aldrig hört förr!
Ja vi får se hur det här slutar… jag ska inte bestämma nåt nu, Maja ska ju vara hos oss tills månd då de ska kastreras och sen uppåt en vecka till, tills de har läkt bra.
Får ångest bara jag tänker på 4 katter, man kan ju inte smälta för alla! Då blir jag indeed en crazy cat lady ;)
Men kanske stödhem tills hon hittar rätt hem iaf… vi får se.
Man ska ju ha råd att fodra, sköta, försäkra och ta hand om alla djuren med. Hästen kostar mycket nog nu, tyvärr.
oh no, nu har Maja börjat jama i badrummet igen. Trots Sagas sällskap??! ghaaaaaaaaa :( måste sova nu.

….du skuuuuuulle ju kunna lösa det med att lgga henne i sängen med dig?

haha nädu! vet inte ens om damen är rumsren än ;) och ska nån sova i sängen med mig så är det Laika!! mattes gryn. Will always be. Hon har dock en paus i sitt sova-hos-matte-om-natten för jag rör så mkt på mig i sömnen, men så fort hon märker att jag är vaken på morgonen kommer hon upp till mig, inget "snooza" där inte..
Den som får ha Maja hos sig får en otrolig vän!
Men jag tror nog Saga bli mysig också med lite tid, går att klappa henne iaf och fick lyfta rumpan lite förut för att lägga under en handduk där hon låg.
GLAD att jag trodde på dessa två katter och inte lät dem avliva :(

Halleluja! Grattis att båda töserna är inne……….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Har hon fått p-piller.
Hon är ju en marskatt nu eller.
det ska räcka med ett
piller i veckan.
Så var det då med mina honor.

Jag petade faktiskt i Maja ett p-piller idag, är det ett löp som gör att hon jamar så vill jag få stopp på det nu.
Men tack snälla för tipset :)
Ja du Onikan man skall aldrig sluta upp med att bli förvånad när det gäller katter. Det har hänt här flera gånger att jag tagit direkt fel i mina antaganden.
T.ex när vi flyttade från landet till lägenheten och Lili och Sussie varit vana att vara ute på dagarna. Då var jag orolig att de inte skulle trivas som innekatter och det blev precis tvärtom. Har också sett flera gånger hur kattterna ändrat sitt beteende när en ny katt kommit in. Deras personlighet är mycket av charmen när man gång på gång blir förvånad.
När du beskriver Maja tänkte jag direkt på när Tervmatte räddade lilla Smulan som också var full av överraskningar och gos.
Jag tycker det är helt underbart att du hjälpt båda dessa kissar och hade jag inte haft kvoten fylld så skulle jag mer än gärna ha gett dem ett hem.
ofta är det så med katter som kommer inomhus och levt ute nära oss människor- de blir fort trygga och tama. Det är därför man aldrig kan avgöra om det är en "skygg vildkatt" eller tamkatt innan man fått in dom och haft dom inne några dagar. Och så finns det de som dömer katterna enbart för hur de är utomhus:((( helt fel..
Men alla våra katter är mer eller mindre skygga ute. De kommer inte nära oss alls. Tycker det är bra. För det finns så mcket galna människor, man vet inte vart eller vem som kan vara stygga mot dem.
Jenna
Supergrattis att du fick in de två! :)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#146 Där sa du en bra sak! Det är bara bra om katter är smått skygga ute så dom inte springer med vem som helst. Finns många barn och ungdomar som tycker det är roligt att se hur katter reagerar på viss stygg behandling.. Morr..

Underbart att läsa om Majas förändring :)
Gattis! Då hoppas vi på goa hem åt flicorna…. eller?????

Absolut gör vi det!

Sen är det ju skillnad på katt och katt också.
Så här snabbt som Maja blivit knäkatt är ovanligt anser jag, efter hennes omständigheter.
Saga som växt upp under exakt samma omständigheter och är jämnårig syster till henne, är inte alls lika snabb i utvecklingen. Hon har mkt räddare blick, hon låter mig klappa henne men är spänd och klöste sambon förut när han försökte lyfta henne. Det är ju mer en normal reaktion -att människan inte är livsfarlig och kan få klappa mig men jag litar inte helt på henne och tycker det är läskigt när hon lyfter mig, något jag aldrig varit med om förr…
Men potential har de ju båda två!
Ja, hoppas verkligen på fina hem åt dem, helst snart så jag slipper släppa ut dem igen efter de läkt sina kastreringssår.

Ja det är det ju förstås. Jag hoppas att det rätta hemmet hittas innan de behöver släppas ut igen.

Förtydligande: Saga klöste visst sambon när han skulle lyfta ner henne från fönsterbrädan, efter att han råkat skrämma henne med att sätta på tvättmaskinen. Jag har fått lyfta lite på bakdelen på henne, men låter henne mest komma till ro någon dag till. Hon är helt enkelt bara lite mer ängslig i själen än syrran och det är ju klokt att vara rädd för stora människor, innan de visat att de är bra till mer än bidra med mat ;) Jag får klappa och stryka henne, hon lyssnar och tittar mycket, tänker nog så det knakar.
OTROLIGT vackert tecknad! En riktigt snygg svartsköldpadda.
Nu är det ta mej tusan snart måndag, så fort det går!
Hoppas veterinären inte hittar några fel på dem och att operationerna går bra, lite pirrigt är det ju alltid.
Hörni hur funkar det här med ID-märkningen? om jag tex skriver dem på mig nu, men de säljs, hur ändrar man namn i registret? Helst skulle jag vilja vänta med att skicka in papprena tills ev nya ägare finns, men man kanske lätt kan ändra det senare?
:)
Jag vet inte men jag har för mig om att man får ett papper som man får skriva i vid ägarbyte sen. Rätta mig om jag har fel. Jo jag har ett grönt sånt papper som det står ägarbyte och sen Thindras uppgifter.
//Pia

Nej, Puma, det har du nog alldeles rätt i. Sitter här med ett sådant papper i min hand - och jag har definitivt inte beställt det. 
Det kan man göra på olika sätt ibland skickar veterinären in pappret och då skrivs du som ägare och får inbetalningskortet till dig. Det går att ändra i registret när ny ägare dyker upp.
Eller också får du med pappret hem och den nya ägaren fyller i uppgifterna och sedan skickar in det. Så långt är allt bra men sedan gäller det också att ägaren betalar in avgiften när avin kommer. Det är oftast där det inte fungerar så bra.

Hur går det för Maja och Saga?
Ja, undrar jag med….

Hur det har gått?
Se min nya tråd "Ett kattväns värsta mardröm"…..