Skulle behöva lite hjälp
Jag fångade in en svart-vit hane (tror jag) hos mig. Hade sett honom 2 gånger de senaste veckorna. Han är livrädd men jag tror nog att han hade ett hem nångång. Ska hänga upp lappar här på stan men om ni ser honom på en efterlysningsidan nånstans….:) Jag kollade Blocket och KKS. Tror han var ute länge. Bor i Skara. Han har en svart-rosa näsa.
Sedan såg jag en annons på DV Skara. Vet att de inte ha resurser att leta ägare men ifall någon ser honom på en efterlysningssida.

Hane 6 månader. Har åkt under en lastbil från Hallsberg till Götene, men trots skräckfärden så är han jättekelig!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Oj stackars kattherrar! Tur att de kommit inomhus nu i alla fall. Det allra roligaste vore ju om deras tidigare ägare gick att hitta.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Kollade den svart-vita katten nu, en okastrerad hane…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Står om den lilla hanen som åkt med en lastbil i gästboken på Spinnhuset hemsida att han ska troligen komma från Brändåsen utanför Örebro? Undrar om någon saknar honom och är ute och letar?
Ja, det är han. Kollade nu på eran hemsidan och saknade katter. Tycker han liknar:
060803 Musse från Hallsberg
Har någon tagit hand om eller sett vår Musse? Han är ett år, kastrerad och öronmärkt, T2409. Musse försvann från sitt hem under vecka 24. Vi bor i området Samsala i Hallsberg. Musse är social och "pratig". Älskar att bli kliad över öronen. Musse har vita tassar och vit hakklapp annars är han mest brun/svart randig. Hör av dig om du sett eller tagit hand om honom vi saknar honom mycket! 0582-10636, Vikenfalk@hotmail.com
http://www.orebrokatthem.com/annons/
Men DV`n borde har sett öronmärkningen….
#4 Alla kan missa saker. Glömma att skriva ut att han är öronmärkt, kommunikationsmiss osv.
Medarbetare på jack russel terrier

Åh, är det Musse? Spännande!
De är onekligen mycket lika! fast örommärkningen borde ju gjort att DV hittat ägarna kan man tycka, om han blivit registrerad vill säga.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Hoppas det är rätt katt nu. Hört något?
Nej, jag skickade ett mail till DV men inte fått ett svar än. Men de kan inte missa en id-märkning.

Han har iofs inte lika lång strumpa på höger framtass som på bilden. :(
Fast det kan ju vara en synvilla då katten står upp på första bilden och tassen är vikt. Svårt att se på den andra var det slutar när den står upp.
//Pia

Jag tycker de är synnerligen lika - inte bara i teckningen, utan även i "den själsliga utstrålningen", så att säga…
Hur har det gått med insamlingen då? är tråden borta?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....