Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 766 ggr
JosephineF
0

Mitt liv som jourhem :D

Dammsuga kattsand i badrummet. Dammsuga kattsand i vardagsrummet. Fylla på kattmat. Aktivera katt.  Dammsuga kattsand i resten av lägenheten. Mocka kattlåda.  Dammsuga soffan. Dammsuga sängen. Fylla på kattmat. Gosa med mätt katt. Torka bort kattnosar från vardagsrumsfönstret. Mocka kattlåda. Gosa med katt.. Plocka ner katt från diskbänken. Mocka kattlåda. Skura diskbänken. Dammsuga kattsand i badrummet. Plocka fram alla bollar under soffan eftersom katt sitter och skriker efter dom. Mocka kattlåda. Fylla på kattmat. Byta kattvatten. Plocka ner katt från bokhyllan. Plocka upp alla böcker katten rev ner på väg upp. Mocka kattlåda. Dammsuga kattsand i vardagsrummet. Plocka isär dammsugaren i jakt på KKS-leksaken som "låg ivägen". Mocka kattlåda. Fylla på kattmat.

osv osv osv.. Det är härligt att vara jourhem :D

Gos med "Jour-Nadja"

Hawknestgrove
0

Då är väl min kissar snälla då. Jag behöver bara rensa lådan två ggr/dag. Sopa runt lådan gör jag varje dag en gång. OCh märkena på fönstren, dem sk****r jag i. Fönster putsas här i huset två gr/år

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

JosephineF
0

Jag mockar bort varje gång dom varit i lådan. Grynet lägger ner sin själ i att krafsa sig ner till grannen under när hon varit så det är kattsand 3 meter åt alla håll =)

Hawknestgrove
0

Ja, mina är så snälla, så de gör sitt i stort sett på kö varje morgon och kväll. Arne trampar förstås vid fönstret, han vill helst morgonkissa ute i rastgården i mossan. Han har låda, men mossan är kuligare…..OCh så kackar inte mina varje dag. Det går ca 36 timmar emellan

Kittekatten
0

Skrattande Tja, men de är ju söta de små liven… Kan du inte skaffa en annan låda förresten? Många har plastbackar, typ förvaringslåda a la Ikea, som har höga kanter och då får de krafsa på rätt bra för att få över sanden. Lite sand fastnar ju alltid på tassarna och lossnar när de går ut, men det blir ju inga högar och har man dessutom en luddig matta framför så lossnar det mesta där.

martdat
0

Har lika väluppfostrade kissar som Gunilla, de skiter alla på en gång, smidigt som sjutton, mina fönster har jag gett upp för längesen,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

GosChippen
0

**Hoppas att dammsugaren håller!
**

Ciiviic
0

hehe, ja snacka om att ens katter har det bra :]

tänk om vi också har nån som gör allt sådant åt oss ;D

Iofs har jag nästan den nu ;D men de håller väl inte i sig så länge

tervmatte
0

Ha ha ha… Exakt så ser det ut hos oss med. Dammsugning flera gånger per dag, påfyllning av kattmat flera gånger per dag, aktivering, gos, letande efter flera hundra försvunna möss, bollar och annat, osv… Fast fönster bryr vi oss inte längre om, både hunden och katterna får vara där och rita med nosarna så mycket dem vill.. Skrattande

Kul att vara stödhem :-)

Puma77
0

Åh vad jag känner igen mig. Imorse fick jag jaga bort Thindra där hon satt och smög bakom platt tv:n vilket hon vet att hon inte får vara. Sen var hon på bokhyllan, på dörrkanten och tillbaka ja precis som du säger Jossan.

//Pia

Hawknestgrove
0

Tydligt är, att mina är väldigt snälla……

JosephineF
0

Haha =) En av lådorna har höga kanter och hon brukar föredra den eftersom jag har klumpande sand i den. Sedan har vi ju Hamlet Tjockboll som alltid tar ett jätteskutt ur lådan (ser inte riktigt klokt ut) vilket medför att det sprutar sand åt alla håll. Men vad attans, vem har sagt att det ska vara smärtfritt att ha djur? Lite får man allt tåla =)

Gunilla - kan man låna Lelle Arne som guvernant eller så? Skulle vara fint om han kunde lära mina katter det där med 36-timmarsregeln ;)

Sidentass
0

Hi,hiiii..här ser jag en som är flitigare med dammsugaren än vad jag är! Uppe hos Lucia..har jag nöjt mej med att sopa..tror hon skulle bli förskräckt om jag dammsög inne hos henne..däremot reagerar hon inte speciellt om vi dammsuger utanför..

Härlig berättelse du delar med dej av..man känner liksom igen sig;-)

Erika91
0

Skrattande 
Haha en låda med högre kanter behövs nog skaffas här, men frågan är om Sverker vågar gå i den?

GosChippen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har köpt en NY dammsugare, den gamla lade av, fattar inte varför, gör ni?

Flört

JosephineF
0

#14 Du dammsög kanske upp för många KKS-möss? ;)

hanna64
0

Konstigt att jag också känner igen det där Förvånad

Tre egna katter och två kattungar som jag är akuthem åt och dessa små älskar att krafsa för kung o fosterland och gör nr två flera gånger varje dag Förvånad

Sidentass
0

Apropå dammsugare..lär det finnas speciella maskiner som lär vara suveräna på att rensa bort katt o hundhår..fast det passar inte min tunna plånbok!

Hawknestgrove
0

Jossan, No way, lelle Arne lånas inte ut……Skrattande Jag fattar inte heller den där 36-timmarsregeln…. Han äter ju Hill´s K/D och flickorna äter hemlagat käk. Men alla tre kör på samma tidsshema. Dessutom så luktar faktiskt tjejernas korvar ingenting! Hårda och fina, dessutom, vilket Lelle Arnes också är,men inte lika luktfria…. Sen ärhan så snäll, att när jag ska gå och lägga mig vid 12tiden, då kan jag sätta honom pålådan, så kissar han …..På det viset,såslipper jag gå upp och hålla honom sällskap ochtända mitt i natten. Han är ju mörkrädd och vågari inte gå på lådan själv på natten….

Ankah
0

Ha ha! Vill han inte kissa i mörkret, den lille…er…den store jägaren, är det väl? Kerstins bajs STINKER verkligen - kan det ha med maten att göra..? Hon är ju pigg och glad…

Hawknestgrove
0

Ankah, nä, Arne den grymme jägaren är sååååå mörkrädd….När vi hade strömavbrott förra året, så fick jag gå och lysa åt honom med stearinljus…..

Ja du, visst är det knepigt….Alltså med min hemlagade slafsköttrisotto med rivna morötter, så luktar det inte alls. Ändå ser den URRRRK ut…. Men med dyra fina  100kr/kg maten från Hills så luktar det.  Men tror inte att det har med kattens hälsa att göra. MAn ska nog inte oroa sig för mycket….