Naiv kattägare....
Städade lite i min dator och hittade en annons som jag hade sparat:
"När mina 2 kattor fick ungar så kunde jag bara hitta hem till 2 st tog därför kontakt med katthemmet och ville lämna in övriga, fick då till svar att dom skulle vara vaccinerade och inlämningskostnaden är 500 kronor styck.
Jag hade 6 stycken kattungar vaccinationerna skulle kosta 350 kronor per spruta och dom skulle ha 2 st samanlagt skulle det kosta mig 7200 kronor att få lämna in kattungarna till katthemmet.
Varför ska jag behöva betala så mycket pengar när katthemmet sen säljer mina katter.
Om katthemmet tog emot kattungar utan att man ska behöva betala dom samt vaccinera katterna då skulle det inte bli så många övergivna kattungar.
Nyköpingskommun ta bort era regler och tänk på katterna och deras ägare.
Kattägare"
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
*suck* på annonsskrivaren.
Medarbetare på jack russel terrier

HaHa!! sisste idden är inte född, känner ijen den, har den varit i nån tråd inan tros. 500 kr tycker jag var billigt för att dumpa över ansvaret,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Den kommer jag ihåg! Skrev visst en kommentar till den också! Suck på sådana ägare!!! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Oh suckar gör även jag.
Kunde dom inte tänkt på att kastrera honan i stället det hade blivit betydligt billigare.

Jaa suck.
Så det är inte för att ägaren inte tagit på sig att kastrerat katterna? Är det inte så övergivna katter kommer till? Och katthemmen har ju hur mycket pengar som helst så dem kan ju ta på sig sådant. Nja, det är ju ingen där som missat fakta där. *ironi*
Men tänk på vad de skulle tjänat på att kastrera kattstackaren då. Ja endel slutar aldrig förvåna en.
//Pia
Var det nån som svarade Miffot?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Det är för sjutton sådant här man vill slänga i ansiktet på idioter som tycker att kastrering är för dyrt… Sedan är frågan om inte kommunen skulle tjäna på att sponsra en del av kastreringskostnaden för kattägare…
om hon hade kastrerat dom hade hon ju ffs inte hamnat i den sitsen korkad sak. Och tror hon att köpare till kattungaran bara ploppar fram antagligen har hon inte satt ut någon annons för det e hon väll både får snål å för lat för.

hm, först började jag skratta, sen suckade jag och sedan blev jag ganska trött. vad ska man säja, vad ska man säja…
undrar hur det gick för katterna? blev väl antagligen utslängda eller avlivade… :(
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan