Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 440 ggr
Ledin
0

Nån som har bra tips om förkyldning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag vart kass i en vecka och jag mår inte ett dugg bättre hostar-snorar-halsont-lite feber :-/ Är det någon som har en bra huskur för att få bort förkylningen? Även mina döttrar är drabbade så vi ligger å tävlar på natten med att hosta, min kära man fick i natt gå upp å hämnta iprem å lite mera papper och så extra filt för jag frös som en tok. Det löjliga är att jag har nästan ingen feber men eftersom jag är undertempad så är jag däckad vid 38 grader :S helfjantit å ringa läkaren :P så det gör jag inte. Har fått en huskur det va vitlök-honung-vatten bra men det har inte hjälpt denna gång. Så snälla bra tips på huskur är välkommet :) //Mvh Snorig sak ;)

martdat
0

Låter som det jag hade förra veckan, var helt förstörd, har tyvärr inga jättebra tipps., sova sova sova,, lite frisklufft emellanåt, honungsvatten, köpte några sugtabletter på apoteket med smärtstillande i för halsont, funkade lite faktiskt, glömt namnet dock, Bra filmer är ju ett måsste med!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ledin
0

jag som inte bara kan vara hemma utan har ju 2 russ som måste ut o in mocka mat å sen har jag 4 ungkor dom kan jag skippa om jag vill men eftersom jag ändå är petig hur stallet ska vara sopat å sånt så gör jag det själv. Då ska jag ta å skicka gubben min till apoteket för sugtabb för halsen :) Hur läge va du sjuk Martdat? Antar mitt kommer hålla i sig lite längre eftersom jag inte kan sova så mycket. (min ena russ är svår för andra därför måste jag ta det iaf in o ut släpp han tål bara mig tyvärr andra anfaller han bra vakthäst :D satt up varnig skylt gå in på egen risk mm )

Alexej
0

Läste just om det:)

Guteillern
2008-02-26
15:15

Hantera inlägg

Min dotter har en liten kur hon använder ibland,

ta ett halvt glas whisky (valfri sort), rör ner 1 tesked honung och en tesked socker, rör tills sockret ser ut att ha smält, fyll upp glaset med drickvarmt vatten.

Ett tips är att man sätter sig på sängen innan man dricker upp det här, sedan så lägger man sig och för det mesta så är man frisk på morgonen. Det beror lite på hur förkyld man är, men de gånger min dotter har testat den är kuren så ar den fungerat.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ledin
0

åh tack då blire whisky å allt annat :S mumma whisky som är så gott med :C jaja låter faktis som det kan funka så det ska jag ta imorrn har ju ingen whiský men vet vilka som dricker det :P så jag får ta å säga till om detta tipps å att jag kan testa det åt dom ;)

Puma77
0

Jaaaaaaaaaaaaaaaaa Whiskey e inte fel. Kul att höra en till som gillar det. Jag är sällan sjuk så jag har tyvärr inga bra tipsFundersam

//Pia

martdat
0

Var dålig ca en vecka med dyngförkylning, nästäppa, riktigt halsont, feber bara ca tre dagar,kallsvettades o frös om vartannat hela veckan,,, men jag hade hafft halsont ca tre veckor innan det bröt ut,

MelindaS
0

Stackare som är så förkyld. Har förkylningen redan brutit ut ordentligt är det mest att dricka och sova som är det bästa. Tänk på att saltbalansen hålls bra. Svettas man vid feber förbrukas salt. Försök att inte ta något febernedsättande läkemedel om det inte är riktigt hög feber. Feber är kroppens försvar för att ta död på viruset eller bakterien. Viruset eller bakterien trivs i kroppstemperaturen men inte i högre temeperaturer därför reagerar kroppens försvar med att höja kroppstemperaturen för att ta död på viruset eller bakterien. Så om man tar febernedsättande så motverkar man bara kroppens jobb med att bli av med förkylningen. Och det tar bara längre tid att bli frisk. Men får man riktigt hög feber så ska man självklart ta febernedsättande.

Vitlök är bra vid förkylning. Har du någon echinacea hemma? Är mycket bra. Finns i hälsokost att köpa annars. Men det verkar allra bäst om man kan ta det när man känner en förkylning är på gång och inte hunnit bryta ut ännu. Fläder är också bra för feber. Lakris, anis och honung bra vid hosta. Alpenkraft som också finns i hälsokost är mycket bra vid hosta. Många örter i den.

Var några av mina tips vid förkylning! =) Krya på er!

Kramar Melinda

Hawknestgrove
0

Ta tvåhattskuren.

detta behövs:

En säng

En flaska konjak/whisky

En hatt

Lägg dig i sängen på rygg och lägg hatten på fötterna. Drick konjak/whisky tills du ser två hattar. Sov. När du vaknar är förkylningen en baggis mot det du har då…….Skrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

Arbetsförmedlingen sa att jag skulle ta en whisky när jag ringde dom att jag var dålig,,,,

Imasy
0

vilken bra kur Gunilla ;)

Hawknestgrove
0

Ja, den funkar… Men jag svarar inte för den lille gubben Ågren, som sätter sig på axeln…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....