Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettannonsdiskussioner
Läst 880 ggr
supermoccine
0

14 katter söker nytt hem

Såg precis en annons på Blocket Stockholm om en person som blivit sjuk och behöver omplacera sina 14(!) katter, varav flera är f.d. hemlösa kissar som hon tagit in. Varken vaccinerade eller kastrerade… Håhå, jaja. Därför de blivit 14 kanske?

Nåväl, tänkte jag skulle lägga in det här om någon har möjlighet att hjälpa.

Ledin
0

ja du det e inget ovanligt men gullit av henen att vilja hitta nya hem :) så det får man väl lge beröm för det går snabbt från 2 till 14 kan jag lova 2 kullar sen är man ju där.

Issa
0

Tycker jag känner igen det där. Tror jag pratat vid personen för något år sedan. Hon berättade att flera skygga honor kommit till henne och lagt ungar. Hon försökte då hitta hem till dom på egen hand. Rådde henne försöka få kontakt med katthemmen i Stockholm. Även några tama hittekatter hade kommit till henne. Undrar om hon begipit att kolla om dom varit öronmärkta? Kanske finns det där någon katt som kanske är saknad? Kan någon ta kontakt med henne och höra med henne hur det ligger till och om hon fått kontakt med något katthem? Hjärtat fanns iallafall på rätta stället men inte pengarna till åtgärder.

Erika91
0

Synd att de inte är kastrerade, men om det är samma person som Issa pratar om så kanske det inte bara är kullar av ungar. Synd att hon bara inte har kastrerat dem. Håller iaf tummarna för katterna!

Hawknestgrove
0

puttar upp jag med!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

supermoccine
0

#2 Jo, det stod i annonsen att det var en del hemlösingar hon tagit in. Så det var skygga honor som kom dit alltså. Vad rart. Jag bara tänkte att har man så många okastrerade och könsmogna katter borde det ju bli ungar, men vad vet jag, det kanske bara var honkatter hela bunten. Jag kan ju slänga iväg ett mail och kolla läget.

Erika91
0

Har du hört nått mer supermoccine?

Issa
0

Jag undrar också om det kommit något svar?

supermoccine
0

Nej, inget svar dessvärre.

Issa
0

Såg tre nya katter på Djurhälpens hemsida som kanske kunde vara från denna dam? Hoppas hon fått hjälp.