Hemtjänsten tvingas mata katt
Skönt att se att det finns mänskliga känslor även högre upp i herakin,
http://www.smp.se/nyheter/Sverige/hemtjansten-tvingas-mata-katt(499090).gm
En enda katt, undrar vad hemtjänsten hade för ursäkt,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Men jösses hur jobbigt är det att ge en katt mat när de ändå är hos honom? Skönt att de fick bakläxa.
//Pia

Herregud. Så jobbigt kan det väl inte vara? Tur att de sa ifrån!

jag jobbar själv som hemvårdare o jag fattar inte vad den hemtjänstgruppen tänkte på.. i min grupp så matade vi i flera år en bondes utekatter för att de skulle överleva.. visst vi vårdar de gamla men allt som e viktigt för dem ska ju vara viktigt för oss osså …det handlar ju om deras livskvalite.. och jag personligen skulle aldrig vägra mata deras djur..
Det här får mig bara att bli ännu mer rädd för att bli gammal
Medarbetare på jack russel terrier
Än är det hopp om mänskligheten.
Hurra för den Länsrätten.
Förstår inte mig på hemtjänsten i den frågan. Själv har jag jobbat inom hemtjänsten där vi fick mata och fixa lådan åt en katt, det var ingen som sa nått om det, det var ju våra uppgifter åt den damen.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Kan för mitt liv inte förstå hur man kan ställa sig avig till att mata den gamles misse som betyder så mycket för honom..heder åt Länsrätten som har de rätta takterna!!
Jättebra! Smisk åt de lata hemvårdarna, som inte ens orkar fylla på en liten matskål!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det är nog inte hemtjänsten som bestämmer och är lata. Det är nog kommunen (Arbetsgivaren)
Ja, smisk åt kommunen då!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#9 men samtidigt så måste ju de anställda ha gnällt eftersom arbetsgivaren tog upp det, eller?
Vad hemskt det måste vara att se sina katter svälta för att en människa inte orkar med att fylla på skålarna som tar en minut extra.
Skönt att de blir "tvugna" att fortsätta ta hand om ens djur.
så fjantit av hemtjänsten.