Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: djurskyddsfrågor
Läst 1272 ggr
martdat
0

Kvinna i Alvesta förbjuds ha katter!

http://www.smp.se/nyheter/alvesta/kvinna-forbjuds-att-ha-katter(485789).gm Detta är samma kvinna i Vislanda som Missy Matboll kommer ifrån, Artiklen nämner inte hur många det är men det borde ju vara minst 11 st, någon som är sugen? Matboll var med sjövilld men blev tam fort,Blir så ledsen . både för katterna och kvinnans skull, hon älskar ju sina katter,,,de käkade kvalitetsfoder och var vacinerade,,, uppenbarligen okastrerade, 

Här är en annan tråd från i höstas. http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=90ad7f30-0524-4574-aff0-0c3ec5fc931c

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

martdat
0

Har mailat Birgitta på kks om de har möjlighet att hjälpa, hon hade kontakt med kvinnan tidigare och kks har även ordnat stödhem till endel av dem i vintras,

martdat
0

Har försökt att ringa kvinnan i dag på fm och i eftermiddag för att få klarhet i hur många det egentligen är och be henne ringa tidningen och ragga hjälp, flera fick ju hjälp sisst. men hon svarade inte i dag, hon har numr presentatör så får se om hon ringer upp, men vore synd om kommunen avlivade dem ..Gråter

Lena
0

Tänk om folk kunde kastrera sina katter så vi slapp den här typen av rubriker och kris-situationer. Undrar när den dagen ska komma?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ledin
0

Tycker oxå synd om henne kanske skulle vara bra om hon fick behålla 2-3 st då kastrerade så dom itne ökar i antalet och att hon inte fick skaffa fler katter utan hålla maxantalet då till 3st och kravet ska vara kastrerade katter.

martdat
0

#4 Ungefär så är mina tankar, Jag har ju varit på plats och sett allt på gott och ont, och hon älskar ju sina katter, kan tänka mig att hon är helt knäckt, , ,

Jag prövade att ringa ijen strax innan nio men inget svar, Birgitta på kks  skulle ev försöka ringa henne senare i veckan men det är ju för många katter på för kort tid att rädda, därför jag hoppas att hon orkar än en gång be tidningen om hjälp.

För att klargöra så att ingen missuppfattat mig, Jag känner altså inte den här kvinnan, Jag läste första tidningartiklen och reagerade då hon bor nära mig, jag frågade folk jag känner om de ville hjälpa någon katt, och hittade en som mer än gjärna ville, hittade hennes nr på hitta,se och på den vägen är det,

Jag försvarar altså INTE att det har urartat  med uteblivna kastreringar.Flört

martdat
0

Har talat med djurskyddsinspektören nu, ärendet ligger på länsstyrelsen, Det fanns vid hennes senaste besök 22 katter, kvinnan får inte behålla de redan kastrerade heller.När månaden har gått gör länsstyrelsen ett omhändertagande, här finns dåligt med katthem så utsikterna om omplacering är dåliga även om det vore det bässta, Stackars kissar det är ju inte deras fel..blir så leddsen, ville bara skriva av mig lite…

martdat
0

I morgon åker jag och min granne till Vislanda, en katt följer med oss hem och ska bo hoss min underbara granne som brukar vara stödhem, Digitalkameror tar vi med och ska fota kissarna, sen kommer de på bild på KKS hemsida, Fodertunna ska sättas upp på en djuraffär här, så det händer lite i allafall. Vilken tur att jag valde att tanka bilen för de sissta pengarna , var nog ödet,, lampan börgade lysa i går och jag stod i valet o kvalet om jag ska lägga sissta slantarna på bensin elr mat o godis i helgen, valde bensin, tack och lov!

en snart räddad, bara 21 kvar,,,

Ledin
0

men ska dom avliva katterna om dom inte får hem? låter ju knäppt som tusan, jaså hon fick inte behålla änds en katt hmm lite illa om hon är kattkär fast samla på sig 22st katter e ju lite väl mycket :O, hoppas att dom får hjälp iaf.

martdat
0

#8 Ja här brukar kommunen vara blixtesnabb med att avliva, ja hjälp ska de få av mig och min vänninna och kks men vi kan ju inte trolla, men gör så gott vi kan, Ska höra i morgon om exakta datumet då det är kört men det är ju snart,,, 14 av dem är både kastrerade och vacinerade så jag hoppas att det underlättar jakten på stödhem lite, ev har hon ordnat ett permanet hem själv så då är det 20 katter kvar då,,,

Hawknestgrove
0

Sen gäller det att få kommunen så pass intresserade, så de inte bara sk****er i det, som här. Tanten som hade hand om MR Maffig, har ju fått förbud på att ha mer än tre kastrerade katter. Ändå så har hon mellan 12-15 st, som hon trots förbud matar med fiskrens. Kommunen skiter i det, för tanten är ju så gammal… Vilka lider av det? jo katterna…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

JosephineF
0

Gunilla - vad händer med katterna om/när tanten vandrar vidare? Kan man inte försöka placera om dom en efter en så hon blir kattfri? Annars kommer det att bli ett akutärende när tanten inte finns längre, då har vi 15 katter att omplacera i rödaste rappet..

Hawknestgrove
0

Ja just det. Vad händer??? Jag har själv pratat med tanten om det, men hon tror att hon kommer att leva för evigt. Jag har anmält anonymt, Cuyo har anmält, Miranda har anmält, inget händer.Varför jag vill vara anonym, är ju för att jag tappar kollen annars. OCh katterna mår BRA! Inget annat kan sägas, tyvärr! Feta och fina och glänsande i pälsen och väldigt snälla de flesta…..Tanten är inte dujm i huvet annars och är en j***a krutkärring. Kör bil och far runt som ett torrt skinn, badar i havet vaerje dag från mitten av juni….

JosephineF
0

Jaha.. Ja, vad gör man då?? Vilken sits.. Är katterna gamla? Hon kan ju överleva några av dom förhoppningsvis. Annars står vi väl med hot om avskjutning innan det är klart ändå..

Hawknestgrove
0

Ja, ni som känner mig sedan länge, känner till problemet. De flesta katterna kommer att överleva henne, ja. Och att få henne att lämna över dem i sin livstid, dek kan ni glömma. detsamma kastrering. Det är ju SÅÅÅÅÅÅÅÅjobbigt….Ni såg ju, hur jobbigt jag fick det med Maffig, när jag skulle hämta honom. Hon fattar inte allvaret, liksom…..detta var faktiskt 4:e katten, som jag placerade om för henne.Ok, den här kunde hon inte hjälpa, att han kom, men de andra…. Nä, usch jag blir bara så matt, orkar inte berätta igen……

martdat
0

Har kommit därifrån nu, min vännina har bra bilder i sin kamera, får förhoppningsvis dem i kväll. min är kass så det gick inte att fota så bra med, men tror jag gör en ny tråd om de då denna rubriken inte känns bra,

Ankah
0

Får man hjälpa henne att kastrera dem då, om det nu är för att det är JOBBIGT som hon låter bli, tanten?

martdat
0

#16 Vet faktiskt inte varför hon inte kastrerat alla,men hon får inte behålla dem alls nu. nu är det som det är och det är synd om kissarna ska avlivas,,,, http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=06fc9ada-4a52-427c-bb9d-9bdccdf9844c

Hawknestgrove
0

JAg tror, att det är mest i plånboken, som det svider…..I båda fallen…..