OT hos läkaren :)

En kvinna är till läkaren för sitt
årliga besök
Sjuksystern frågar om grundläggande frågor.
- Hur mycket väger du?
- 65 kg svarar kvinnan
Hon ställer sig på vågen och
systern antecknar 74 kg.
Sjuksköterskan frågar:
- Vad är din längd?
- 1,73 svarar kvinnan
Sjuksystern mäter och
antecknar 1,66
Så tar systern blodtrycket
och säjer till kvinnan
att det är mycket högt.
- Ja, vad fan förväntar du dig!
När jag gick hit var jag lång
och slank!
Nu är jag liten och fet!
Jenna som gått ner 3½kg på 3 veckor
oj, vad duktig du är. har gått ner från 75 kg till 65 kilo. på 4 månader. är stolt över mig själv.
Ha ha den var bra och grattis till de 3 ½ kg;) Snygg animation också:))
//Pia

Vad roligt! Hur har du gjort då? jag vill med gå ned,,,helst 15 kg, orkar inte köra 13 dagars dieten ijen,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

grattis till att du har gått ner 3 kilo ,hur lyckades du
Jag har bara slopat stekfett o socker. Lagar mycket i micron och ugnen. Lägger det mesta på stekgaller i ugnen så rinner det ut en massa.
Tycker inte jag saknar det heller.
Fick diagnosen diabetes och då måste jag ju ta tag i det med vikten.
Mat är kul att laga nu, det har det inte varit förut.

#1 väger du 65 kg??? 
duktigt jenna!
#1 Det var ju jättebra.
Det är många kg tills jag nått mitt mål .

Mormor, plussa på 20 kg så tror jag dig..;-)
Kanske 10 kilo Solweig. Har gått ner 10 kilo med tabletter som jag fick av doktorn, men har gått upp 5 kilo. Skall börja banta igen när jag känner för det. Är alldeles för stressad just nu.
vägde mig nyss. väger 65,5 kg. pippi, omdu inte tror mig så fråga din mamma. 33333333333333333333333333333333339. har verkligen gått ner förstår du.
min våg säger annat när du ställer dig på den mamma 

jag har också gått ner! från 72 till 53 på ca 6 veckor! 
nej, nu får vi be om ursäkt till jenna_gun att vi "tagit" hennes tråd, förlåt!
Jag har gått ner 5 kg på en månad genom att sluta äta socker! =)
Nej det gör inget. kul att höra om era lyckade viktminskningar.

mormor, ta ett kort på dig o skicka till mig!! du väger ju ca 10 kg mer än mig bara!
Familjefejd
#15. att du gick ner så mycke beror ju på att du var gravid. när du fick vendela så gick du ner i vikt. vi kommer o hälsar på, så får du se själv. jenna. therese mopsar upp sig tror jag.ska ta ner henne på jorden. haha.

Jenna - berättade din läkare för dig att du i princip kan bota din diabetes med enbart motion? Det lär vi oss på utbildningen, men de flesta läkare väljer att fokusera på kost, vilket är mer av en behandling (och viktigt, visst) men struntar i motionsbiten, som faktiskt kan BOTA (det ökar känsligheten i insulinreceptorerna) Diabetes typ II (som är det jag antar att du blivit diagnosticerad med…?) Det handlar inte om särskilt hård motion heller, en trekvarts-timmas promenad om dagen, typ!

OCH, naturligtvis - Grattis till viktminskningarna! (Jag har haft lika rund bakdel nu i flera år…den växer i alla fall inte, ska väl vara glad för det kanske…) Treåthalvt - det är ju nästan en hel storlek!
Vad duktiga ni är tjejjer! Jag skulle också behöva göra något radikalt åt min vikt. Motion är en bra fettförbrännare som sagt och det handlar mera om regelbundenhet än maratonlopp.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Grattis tjejer till viktminskningen……………
Här bestämmer jag varje kväll att i morgon börjar jag promenera en halv timme på morgonen till att börja med 3 ggr/vecka och sen utöka………………. Vad tror ni? Jag kommer aldrig igång.. Fattar inte varför jag ej kan ta tag i det……….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Tyvärr får jag inte anstränga mej det alla minsta för då kan jag missta synen helt.
Det är trist att inte kunna göra det.
Så det blir gröna ärtor för hela slanten.

#21 förstår hur du känner dig. själv är jag ett choklad-monster..
#25. tror du nu på min vikt. efter jag kollat hos din mamma. har hon skickat bilden?

Grattis till viktminskningen! En annan har ju gått upp 5 kg.. till 55..men har gått ner ett kg i flytten..vet inte vilken låda det kg ligger i
Jag har alltid varit en liten speta. Så jag är glad att jag gått upp några kg
Jösses vad lite ni väger. Sen jag slutade träna för över ett år sedan försvann ju alla mina muskler givetvis och blev något helt annat och så gick jag säkert upp en 6-7 kg med:( De vill jag givetvis bli av med igen suck men jag kommer aldrig träna lika mycket som jag gjorde då så vi får se hur det går. Tänker absolut inte skriva ut min vikt här när jag ser eran.
//Pia

# 26, ne du ser fortfarande fet ut!
hihi

#30 Mormor (solweig) vet att jag bara skojjar med henne ..
eller hur mormor?? Min gamla , runda mormor! 
#31. du menar väl gammla smala mormor eller ska det vara mormorsmor. kram. jenna, grejen som snurrar är häftig.
Tycker det ska snurra här inne

# 32 exakt!