Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 774 ggr
Linda-Lou
0

Nu är snart dagen D här!

Jaha,  nu sitter jag och är "lite" nervös inför kastreringen av Puck som närmar sig sakta men säkert, även min andra hane ska med och få sin första vaccination. Jag är så stolt över mina pojkar som har vuxit och blommat. Dom fungerar bra ihop nu men Puck är lite lynnig mot Pikachu och det tror jag att det beror på att han är okastrerad. Han är dock inte elak alls bara lite busig. Som katter ska vara=) Puck ska även vaccineras och märkas. Jag undrar bara om det kommer gå vägen. Men är bägge med så går det nog bra.

Ankie
0

Mina tjejer ska oxå in imorgon och jag är oxå skitnervös. Jag förstår dig helt och fullt… Inte roligt då man inte kan göra något om det skulle bli fel..

Ledin
0

Det går  ju bra han är ju i säkra händer :) Ska du vara med under ingreppet? Då kan det kännas lite tryggare om man klarar av å se sånt så sitter man inte å väntar utan är med.

Linda-Lou
0

Får man vara med?

Jasså det visste inte jag. Jag ska till djurkliniken.

Erika91
0

Det kommer att gå bra!

#3 Det orsar på vilken vet du ska till. För en del går det bra, men dem flesta tror jag inte vill det.

Sidentass
0

Önskar allt lycka till hos vet. kommer säkert att gå hur bra som helst..detta är rutinbehandlingar för veterinärerna…så det kommer säkert att gå smärtfritt tillväga..!

Ankie
0

Ja, jag skulle då inte klara av att vara med. Men fy vad hemskt, jag skulle grina jag… Det är ju på två vis, man ser ju vad de gör och om något blir fel, du kan ju ändå inget göra om något skulle gå fel. Nä stanna hemma du och lita på att vetten gör sitt jobb bra, det tänker jag göra.

Linda-Lou
0

Jag kommer att stanna tills jag vet att allt har gått bra…behöver han stanna så åker jag hem…det är min bebis.

Linda-Lou
0

Nu är Puck på kastrering,vaccinering och märkning. Jag grät när jag lämnade honom, jag fick ej vara kvar. Varför? Han är inte så van med andra människor, det känns som om att jag svek honom. Han var jätteledsen verkade det som. Han gnydde efter mig….*Snyft* Jättejobbigt. Han är min lilla bebis. Nu sitter jag här och har telefonen brevid…ifall dom ringer.

tussilago
0

jag tycker också alltid att det är skitjobbigt att lämna kvar katten där när den ska kastreras/steriliseras. men när de väl har kommit hem så har de sett lite trumpna ut några timmar och sedan är allt bra igen, det ska nog gå så här med ska du se.

Linda-Lou
0

Tack=) Det värmer…

marieborg
0

Jag tycker oxå det är jättejobbigt att lämna dem hos veterinären. Särskilt om de måste stanna kvar i några dagar.

Håller tummarna att allt ska gå bra och att du snart har en halvgroggy kille hemma utan kulor Glad

solweig
0

det kommer säkert att gå bra. lycka till

Linda-Lou
0

Det har gått toppenbra och han är så kelen. Han bryr sig inte om att det ömmar=) Men keligare är han i vilket fall…han har fått lite godis och massor med kel.

Kram

Linda-Lou
0

Hm…nu är det dags att göra ett nytt försök med Pika…att få in han i buren och ta hans första vaccination.

Puma77
0

Det löser sig Är han lika lugn som Tudor var så är det inga problem.

//Pia

Linda-Lou
0

Nu är det  avklarat och han var en riktig sweetheart. Han charmade en honkatt bland annat. Han brydde sig inte ens om sprutan och han blev så glad när vi kom hem…borta bra men hemma bäst eller är det inte så=) Hihi…mina älskade pojkar!

P.s kan tillägga att jag köpte goda tuggpinnar åt min lilla älskling D.s

Sidentass
0

Vad skönt att allt gått så bra..så brukar dom vara så glada o tacksamma över att få komma hem igen:-)

marieborg
0

Va skönt att det gick bra! Pussa de duktiga killarna från migGlad

Linda-Lou
0

Det ska jag göra…gör du detsamma på dina pälsklingar=)

Kram