Min urinstenskatt Filip hemma!
Jag har skrivit lite om Filip i tråden om Berlioz och ville inte sno den mer ifrån honom så jag skriver ett eget litet inlägg om Filip och tackar alla er som sände oss tankar, tumhållning och peppning.
Idag åkte vi upp och hämtade hem Filip. Han har visserligen katetern kvar och får sitta i hundbur till 4 februari men han kan hälsa på sina kompisar genom gallret och vi kan sticka in handen och klia på honom när vi vill.
Filip själv sitter mest och tjuter just nu och är storförtretad för att han inte får komma ut och springa runt. Han ska få ta en promenad i huset sedan och då får vi gå efter och hålla i påsen som urinen rinner ut i.
Det blir några jobbiga dagar till för Filip men kliniken tyckte att han lika gärna kan sitta hemma i bur och ha snortråkigt som att ligga hos dem och ha ännu snortråkigare!
Det har varit en del bakslag och ren felbehandling och idag tog vi en lugn och sansad diskussion angående detta och de backade på notan mycket generöst och kompenserade mig och Filip väl. Det känns jättebra för jag vill ändå gärna kunna ha en fortsatt bra relation med dem och kunna åka dit i framtiden och det känner jag att jag kan. Så all heder till dem för detta.
Stackars kisse.
Men han får ju vara hemma iaf.
Har han tratt oxå eller.
Tröstepussar till Filip
Jenna

vad skönt för er att han åter är hemma… hoppas han snart slipper påsen o kan vara som vanligt igen….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Men så gott att han är hemma igen, din Filip..så ni kan umgås igen med lite klappar o småprat..kan inte vara lätt att gå med kateter..men han har det roliga framför sig när han blir av med eländet..tänk så många missar som får problem med detta..heder åt kliniken som tog sin an kritiken o svarade med att ge ett bättre pris..krama o trösta Filip från oss alla här..Berlioz kisskollegan hälsar speciellt o säger att han vet hur det känns med dessa "påsar"! Han kissar små klumpar i lådan nu..utan att morra..så matte känner hopp nu!!

Härligt att höra att Berlioz mår bättre och att du känner dig hoppfull!!!! Det var riktigt bra nyheter!
vilken lycka att Filip är hemma igen, även om han har kateter, är det ju ändå hemma, och vad skönt att Berlioz är på bättringsvägen, så krya på er kisspojkar, så allt blir bra igen Maggan47
Hur går det med lille Filip

Det går bra med Filip. Han ligger i sin bur och finner sig väldigt bra i det men han är ju van stackaren efter 3 veckor i en sådan.
Han äter ordentligt och gärna, jag har t o m lyckats byta påse till katetern och det rinner på bra i den.
På måndag slipper han äntligen katetern men han får räkna med ett par dagar efter det till i bur så vi ser att allt funkar som det ska.
Han är väldigt nöjd med att vara hemma, vi kelar och pratar med honom mycket och det är också mycket skötsel så han får mycket uppmärksamhet och svarar med att storspinna och vara den mysputte han verkligen är.

Åh,jag blir så glad över att kissen mår bra.

Elisabeth..i morse innan jag steg upp kom jag att tänka på din Filip. Hur mår han nu..har han fortfarande kateter eller har han börjat leva "normalt" igen?
Berlioz har vissa problem ännu med sitt kissande..men han är en betydligt gladare och piggare katt nu än tidigare, Vi ska köpa mer av hans specialfode här idag så har vi blivit rekommenderade av vet att köra en omgång till med antibiotika o penicillin./
Sidentass