Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 375 ggr
emjon
0

Uppskjuten kastrering

Vi hade tid hos veterinären igår kväll för kastrering av våra jourkissar. Det var bara det att katterna hade helt andra planer och allt gick om intet. Båda två visste att något var i görningen och gick inte att lura på något sätt. Snabba till tusen och vägrade helt att låta sig fångas och det underlättar inte att ha en lägenhet med öppen planlösning.

När jag märkte hur uppjagade och stressade de blev så avbröt jag det hela för förutsättningarna var inte det bästa och vi fick boka ny tid. Vet inte riktigt varför det gott så mycket troll i allt med dessa små underbara jourkissar. Vi får hoppas att det går bättre nästa gång vi gör ett försök.

Mitt nya ordspråk är det blir aldrig som man tänkt sig.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Linda-Lou
0

Säger såhär: Jag skulle ha haft 2 katter med mig till djurkliniken här i Västerås för den ena ska kastreras mm men fick bara med mig en…för den andra (enbart vaccinering) är mer skygg för nya situationer och jag ville inte tvinga/Stressa upp honom. Jag försöker ta med honom när vi ska hämta den andra i eftermiddag…dom borde kunna göra ett undantag för att vaccinera på eftermiddagen. Jag önskar dig bättre lycka nästa gång=)

Kram!

Hawknestgrove
0

Ja, lycka till! Så du har inga dörrar alls? Sovrummet?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

solweig
0

det var ju synd att det inte gick. bättre lycka nästa gång.

emjon
0

#2 Visst har vi dörr till sovrummet men där kommer vi inte åt dem under den stora sängen.Kruxet är att jag inte vill jaga dem alls och nu får jag försöka mera intensivt med att lära dem att det inte är faligt att bli lyft.

Kissarna har inget emot att bli klappade och det går bra att stryka dem efter sidorna. De kommer också upp i knät när det vankas godsaker. Problemet uppstår när man försöker ta om dem för att lyfta då får de panik. Då pratar vi inte katter längre utan små studsande kängurur hala som ålar har aldrig varit med om detta tidigare. Dom har också haft bra tillfälle till mycket motion.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren