Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattmat
Läst 956 ggr
Mezzzanina
0

Har ni testad dessa foder?

Hej!

Jag testar lite olika foder för att försöka hitta det rätta för mina katter.Nu undrar jag om någon av er har erfarenhet av dessa foder:

Oliver´s

http://olivers-petfood.se/

Eller

Perfect fit

http://www.perfect-fit.dk/

Jag skulle i så fall uppskatta att få höra lite vad ni tycker!

Hawknestgrove
0

puttar upp….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

Perfekt fit spyr Baloo av, fasst han mår dåligt av flera sorter, är lite känslig med maten, matboll åt det innan och hon var lite lös i magen, blev bättre när jag bytte foder fasst hon var gravid så det kan ha inverkat, be om en provpåse av de olika sorterna och prova!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mezzzanina
0

Jag har skrivit och bett om provpåsar.Mina katter smaskar glatt i sog det mesta.Men det är intressant att höra vad andra har för erfarenhet.

Jag köpte en påse av Perfect fit idag.Det var för innekatter.Stod att fodret motverkade hårbollar.Tror att min ena katt här har svårt att få ut sina hårbollar.Därför tyckte jag det var värt att testa.

Och Perfect fit skriver ju att man skall testa i 21 dagar och se vad för resultat man får.Intressant!

maggan47
0

Jag har provat Perfect fit nu, och mina katter gillar det, köpte fodret för innekatter, främst för hårbollarnar skull, att fodret ska motverka, får väl se hur det går, men dom smaskar i sig glatt i alla fall, alla 3 långhåriga damerna Maggan47Glad

Ankah
0

Våra katter (dvs mina föräldrars, men jag vill ju inte riktigt g upp dem, vi har ju växt upp tillsammans, för sjutton!) får perfect fit nu och de ÄLSKAR det! Den ene där har väldigt känslig mage, men perfect fit funkar hur bra som helst och hans mage sköter sig bättre är någonsin.

Om man har problem med hårbollar som inte vill "ta sig igenom" så kan man testa maltpasta (här fanns den på tradera; http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=57948472 ), det funkar bra (fick mina att sluta kräkas) och de flesta katter, vad jag har förstått, älskar det. En av mina är helt galen i det, den andra är mer sval, men hon är väldigt svårflörtad…

Hawknestgrove
0

Asch, skulle logga in och köpa, men glömde bort mitt användarnamn….. Sabbade för mig själv 4 ggr,så nu får jag vänta till ikväll…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ledin
0

men som jag har ju lite olika åldrar men jag tror att en för 1år - å uppåt skulel passa dom bra mina är ju oxå låghåriga och går ut ox¨vilken är det så man ska ta? Gärna med lite extra fet mat eftersom dom går ut å inte är så himmla runda jag vill gärna att dom är lite runda fast inte feta om ni förstår vad jag menar. skriv vilken ni tror skulle passa mina katter av Perfect fit fodret.

Ankah
0

Har de inte någon "active" variant? Ta en sådan och sedan för hårbollarna tar du maltpasta!

Ledin
0

maltpasta va e det ? jag köper foder nu som är för låghåriga katter o det ska vara bra för hårbollar men jag vet i tusan om jag gillar det fodret som dom får nu.

Ledin
0

allså fodret i frågan finns det inte i stora säckar ? 15kg lr 20kg det går det ju åt här på en månad.

Ankah
0

Perfect fit finns bara i lite mindre påsar än så länge.

Maltpasta la jag in adressen till i ett tidigare inlägg;   http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=57948472 det är på tradera, men den finns även att köpa i de flesta vanliga zooaffärer. Den hjälper till att transportera hår genom tarmen på katten, så att det kommer ut "den nedre vägen"…

Mezzzanina
0

Hej!Tack för tips på maltpasta!Skall testa det.Har fått hem provpåsar med Oliver´s foder och godis.Katterna gillade fodret.Men godiset (Oliver´s Kattekys) rynkade de på näsan åt och lämnade.Och jag måste säga själv att detta godis STANK.

Jag köpte en påse med perfect fit åt katterna och det gillade de också.Får se vilket foder det blir i framtiden.Skall gå i hop med vänner och beställa hem foder.Om man beställer större mängder så får man ibland rabatt på fodret.Himla bra.Kanske ett tips till er som har flera katter.Gå ihop med vänner som också har katter och beställ hem foder tillsammans.Blir billigare.

Sidentass
0

Perfectfit har vi testat här..o jisses..dom bara älskar det!! Men efter som vi har så många pälsbollar har jag använt det som godis endast..det är under plånbokens order;-)

Mezzzanina
0

Oliver´s foder är tydligen nytt.Har inte hunnit ut på marknaden än sa min väninna som kan en del om foder.Kanske därför som ingen svarar om det här..

Sidentass, mina gillade också Perfect fit.Tänker nog köpa det i kombination med något annat foder.

Ett tips, gå in på oliver´s och be om smakprover.Min väninna som är ganska så kunnig säger att det fodret är likvärdigt med Perfect fit fast lite billigare…

http://olivers-petfood.se/ src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />

brutt
0

Man kan köpa maltpastan hos många veterinärer också och min erfarenhet är att den fungerar tusen gånger bättre mot hårbollar än något foder.Provade Perfect fit men mina tyckte inte det var någon höjdare, bortskämda med Hills C/D "mot alla urinvägsbesvär" som det fodret numera heter.

Sidentass
0

#14 Tackar för tipset! Ska genast kila in där:-O)