Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: bortsprungna-upphittade-katter
Läst 2993 ggr
Donatelloblu
0

Upphittad katt i Kolmården utanför Norrköping!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En liten katt flyttade in på vår altan igår. Hon är så liten och nätt och så oerhört social och överkelig så hon stångas och buffar hla tiden för att få kela. Hon går att lyfta upp också även om hon är lite tveksam till det kanske. Hon är inte ett dugg rädd vare sig för människor eller bilar vilket får oss att tro att hon faktiskt nog har ett hem någonstans. Hon har gott hull och fin len päls som är i fint skick. Hennes färger är lite grå-brun-svart prickiga med randig svans.

Det dråpliga i allt det här är att vi lät vår älskade perserkille somna in för lite mer än en vecka sedan och ville då inget hellre än att ha en ny katt. Men först nu sedan vi redan tingat 2 stycken på katthem så behagar denna lilla tjej flyttat in här på altanen…typiskt! Vi vill SÅ gärna ta hand om henne om ingen äger henne men det går helt enkelt inte. Huset vi bor i är litet och rymmer knappt 2 katter ens.

Snälla rara, om någon känner igen denna kissen, hör av er omgående!!! Hon fryser så hon skakar stackaren! Och finns det ingen ägare så kanske det finns någon som skulle kunna ta hand om henne ändå? Då får man nämligen världens keligaste katt och hon behöver absolut inte fångas med fälla…hon kommer direkt när man kommer utanför dörren! Även till våra gäster.

Maila på: heelena@formligt.se

Eller ring på: 011-396054 (när som helst)

Jenna-Gun
0

Sätt upp lappar i området och annonsera på olika ställen här på nätet.

Tror andra kan tipsa dej om var.

Jenna

johnnys girl
0

Men en sådan söt liten missa. Hoppas att ni hittar ett hem till henne snabbt. Om inte skulle jag tänka om ifall jag var ni. Om ni absolut inte kan ha tre katter så skulle jag avboka katthemskatterna och behålla den här lille tjejen istället. Kan låta tufft, jag vet, men rent krasst så har de här två katterna tak över huvudet  på katthemmet, medans den lilla tjejen är ute och fryser.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Lena
0

Håller med #2! Denna lilla kisse är ju helt utan allting. Om ni förklarar för katthemmet kommer de säkert att förstå er situation eller om de kan ta in henne istället när ni hämtar de andra.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

essut
0

Hoppas ni har tagit in katten så länge så den inte fryser ute..Tror visst att ni kan ha 3 katter, man kan bygga på höjden så går det bra.

Ankie
0

#2 precis som du skriver. Denna katt kommer för att den behöver hjälp och katterna på hemmet har ju faktiskt tak över huvudet. Eller oxå kan ni ta en katt på katthemmet och denna katt på er altan, då får ni två. Hon behöver er hjälp. Hur går det är hon fortfarande ute? Får hon mat av er då? Som du säger att ni har ett litet hus men jag vill poängtera att finns det hjärterum så finns det stjärterum. Vi trängs med 4 katter och 2 vuxna och en ödla i ett litet hus, det går alldeles perfekt.

vanessa
0

Sätt upp lappar överallt, anmäl till plisen, kontakta katthem omkring i fall det finns, annonsera i lokaltidning och försök att hitta någon. Kontakta katthemmet ni planerar att adoptera från och sätt upp denna kelgris på listan. Och självklart, ta in katten så att den slipper frysa och vara hungrig. Eller åtminstonde ordna ett bur  med frigolit runt och filtar i. Lcka till. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Maria
0

I vår familj var vi pappa, mamma, tonåring, hund, katt, hamster, fiskar vandrande pinnar i en liten tvåa i flera år…

Snälla ta in katten…

/Maria

Naquita
0

3 katter är väl ingenting. Sitter här med 6 stycken och det känns inte mycket mer än de 2 jag hade från början;) Har man hjärterum finns det stjärterum!

Donatelloblu
0

Hej alla och tack för era svar!

De katter vi har bokat på katthemmet är redan betalda och väntar på att få komma till oss om ca 2-3 dagar och den ena av dessa katter har suttit i evigheter på katthemmet så de är alla så glada nu för att hon fått ett hem. T.om så glada att de valde att ta in den lilla skruttan på vår altan istället:)!!!!!! 

SJÄLVKLART gav vi henne mat och hade ordnat med en värmelåda till henne med filtar och grejjer, man är väl ingen idiot heller…

Har haft många katter själv och hundar och en massa andra djur under min uppväxt och i vuxen ålder, jag är väldigt van vid djur så jag vet vad de behöver. Därför vädjade jag till katthemmet idag om att hon skulle få komma dit för jag tyckte inte att hon skulle sitta en enda natt till i kylan därute!!! Sov nästan ingenting inatt, bara tänkte på stackars lilla Godis där ute på altanen. Vi döpte henne till Godis:). 

Självklart finns det hjärterum om det finns stjärterum men det finns faktiskt inte ens det här…huset har vi nyss flyttat till och håller på att renovera så det är färgburkar överallt, penslar, tejprullar, skräp, lådor osv osv som måste undan nu i helgen innan  de andra kissarna kommer hem. Sen ansåg även katthemmet att man inte ska ha för trångt för katterna eftersom de inte får det utrymme de vill ha och behöver då.

Men nu vet ni allihop att lilla Godis är nu inne på katthemmet i norrköping, hon får massor värme, mat och kärlek och kommer att ha väldigt lätt för att bli omplacerad:).

Vi saknar henne enormt men är glada ända in i själen att hon får det bra nu! Vet att hennes syskon också visat sig häromkring…skulle inte förvåna mig om de dyker upp nu…då blir det ännu en runda till katthemmet;).

Donatelloblu
0

Glömde säga…det kommer sketstor hund hit imorrn och ska vara på besök över helgen och hon fullkomligt ääälskar att jaga katt så det hade verkligen inte blivit någon höjdare för missen tror jag…hon har det mycket tryggare på katthemmet:).

essut
0

Åh vilken lycka för kissen. Tack för att du gjorde allt för henne.

Donatelloblu
0

essut: Tack*rodnar* Men det är en självklarhet för mig:).

Erika91
0

Vad bra att det ordna sig för henne så att hon fick komma in till katthemmet. Hon är verkligen söt!

Donatelloblu
0

Ja, hon är jättesöt, saknar henne verkligen!

Erika91
0

Jag förstår det, men tack vare dig så fick hon komma in i värmen :)

Sidentass
0

Hon är så otroligt fin lilla Godis..o vilket läckert namn skönheten fått! Så gott det känns att katthemmet tog in henne..förstår att det kändes alltför svårt med bara vissheten om att hon fryser..nu känner man sig lugn o vet att hon blir klappad, blir älskad o inte behöver frysa..du ska se att hon snart får ett nytt hem, lilla gumman! Önskar dej all lycka med nykomlingarna som ska flytta in till dej sen! Toppen när katterna får hem..så finns ytterligare plats på katthemmet för att ta in andra frusna missar..

johnnys girl
0

Vad skönt att det ordnade sig för kissen. Toppen att katthemmet hade plats för henne så att hon slipper frysa

Och såklart, lycka till med era nya små familjemedlemmar. Vi vill gärna se foton här sedan när de kommit hem.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Ankie
0

Vad bra att du fixade till det för denna lilla goding till katt!! Toppen av dig!

Donatelloblu
0

Tack för alla era goa ord:). Känns superbra att hon äntligen fått komma inomhus:)! Tror jag sover godare inatt faktiskt. Rensade lite bland flyttlådorna idag och hittade en massa kort på vår älskade perserkille som somnade in för en och en halv vecka sedan ungefär…så var det färdigt igen, grät som ett barn:(. Men jag måste intala mig att han har det bra nu, han var gammal och hade njursvikt så nu får han vila:).

Tack för lyckönskningarna med den nya yrväderna:)! Självklart kan jag sätta in bilder på dem när de kommit hem:). Kan ju även sätta in bilder på vår perserkille som nu sover på dunmoln i katthimlen:). Gud vad jag saknar honom!!!

Tack alla och ha ett riktigt gott nytt år!!

Hawknestgrove
0

En sån fin vändning på historien! Du gjorde rätt. Tänk att få bli permanent hem itllen långliggare! Bara det måste kännas mysigt! OCh att den lilla fick komma in i stället, var ju bara SUPER!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

anebit
0

Så underbart att den lilla fick komma in på katthemmet och att ni tar hand om 2 långliggare från katthemmet……

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

vanessa
0

Snyft vad fint. Så skönt att det ordnade sig. Två kissar fick nya hem som då ger två nya katter chansen att komma in i värmen, varav din var den ena. Så när du adopterade två så räddade du fyra. Det värmer hjärtat en massa. Tack! /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Donatelloblu
0

Hej och tack igen för alla värmande ord! Jag känner att vi verkligen gjorde det rätta! Den ena katten vi tagit nu var inte jättelångliggare mend en andra var. Nu är de hemma och trivs som fisken i vattnet bägge två:)!

Flickan Nilla som var långliggaren betedde sig som om hon väntat på oss i hela sit liv…hon gick rakt ur buren och började kela med allt och alla och var inte ett dugg rädd:)! Hon är ljuvlig!!!

Pojken Laban var lite mer rädd men han är ju kattunge ännu så det får man räkna med också. Men efter end ag kom även han fram ordentligt och nu har han varit hemma ca 3 dagar och beter sig också som om han aldrig bot någon annanstans:)! Skulle se honom när han river loss om nätterna…hahaha! Han är också ljuvlig och vi ångrar oss inte en SEKUND att vi tagit på underbara katter från katthem och gett dem permanenta livslånga hem!!!

Jag önskar att alla kunde tänka så istället för att producera en massa kattungar genom att strunta i kastreringen så attd et inte blev så många stackars kissar utan eget hem men att få folk att fatta det är nog svårt tyvärr, ledsamt.

Men nu har man gjort något litet iallafall och det känns jättebra:)!!! 

Jag utlovade bild på de nya busfröna så nu kommer det här:)

Lite svårt än så länge att få en bra bild på bägge, de är inte stilla sålänge men det är alltid något iallafall, haha;). 

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=dacf7a93-3804-4b33-8910-a9a630557901&Filename=Labans första dag hemma 080104_1.jpg)

Jenna-Gun
0

Så himla söta alltså.

Ni är lyckostar som får gosa med dessa pälsbollar.

modellflickan
0

Vilken härlig bild! Blir varm i hjärtat. Tack underbara du för allt du gjort. :)

emjon
0

Blir så otroligt glad över att läsa denna tråd och jag vill ge dig massor av rosor för ditt sätt att ordna allt till det bästa.

Även fast denna lilla charmiga skönhet gjorde att du föll som en fura så svek du inte de bokade kissarna på katthemmet. Jag blir helt varm i hjärtat över detta och sååå glad över att allt löste sig så bra. Tror inte heller det dröjer länge innan sötnosen får ett eget hem.

Lycka till med de två fröna som ser helgoa ut.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Donatelloblu
0

Javisst känner man sig privilegiad som får ha dessa härliga pälsbollar:)! De som valde bort Nilla (den grårandiga kissen) för att hon är överviktig ocgh behöver lightkost samt har en rolig svansföring vet inte vad de gick miste om…tycker synd om dem!

Ja, det var tufft att behöva lämna in lilla Godis men även de sa att det inte alls kommer dröja länge förrän hon har ett hem så  det känns bra!

Kissarna blir bara tryggare och tryggare för varje dag som går och i morse blev jag väckt av att Nilla lade sig raklång över mig och stirrade mig i ögonen…"jag är huuungrig", hahaha! Det var bara att skala upp och ge mat, så härligt:)!!!

Tack alla igen för era fina ord och kramar! 

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=364c1cf4-6215-417f-92c9-9ca4d31ccc70&Filename=Nilla och Laban 080106.jpg)

Hawknestgrove
0

Rolig svansföring? Betätta mer! Ja hon var rund…. Ungefär som Pappas Gullefjun Esther här!

Ankah
0

Vad är det fr knstiga människor som inte gillar runda katter..?!! Hon var ju görsöt! Den andra också. Glad …och vilket snyggt påslakan du har!

Erika91
0

Vad roligt att höra att dte går bra! :)
Jättesöta är dem! Det syns att dem trivs :)

martdat
0

Valde bort henne pga övervikt??? shit,, tur inte jag har blivit bortvald än då, jag har med övervikt,,, vilka folk det finns,, är det samma katt vi pratade om innan jul nångång som blev ratad för övervikt av sin familj? färgen stämmer ju,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Donatelloblu
0

Gunilla.H: Tja, hon lägger liksom svansen på ryggen som en liten spetshund eller liknande, det ser jättefestligt ut och är en merit anser vi;)! Hon kan med andra ord inte hålla svansen rakt upp. Vet inte varför, antingen medfött eller kanske något har hänt. strunt samma, hon är underbar:)! Rund och go är hon också ja, precis som matte;).

Ankah: Ja,d et kan man verkligen undra…det är väl de som endast är ute efter raskatter för 6000 kronor och tror att de ska kunna göra ett "klipp" på katthemmet genom att hita en där som är övergiven så de får den billigare….*grrr*. Men men, det finns folk till allt. Hehe, påslakanet är äkta 70-tal;)! Tycker också det är skitsnyggt:)!

katter_e_mitt_liv: Tack för de fina orden:)!

martdat: Ja, samma här, även jag är rund och go så då skulle folk välja bort mig också och tyvärr ser ju verkligheten ut så ibland…folk ratas också för sin vikt men att man kan rata en katt pg.a det?? Helt ofattbart! Nja….hon ratades inte av sin familj utan satt ju på katthemmet och det var ingen som ville ha henne pg.a hon var överviktig. Men vi ville ha henne så nu bor hon hos oss:)!!!

brutt
0

Inte klokt om man bara ser till en katts yttre, under pälsen är de katter allihop. Det finns ju mängder med smalmat till katter så det kan ju inte vara svårt ,om man vill ha det.Men så här är det nog ,man ska ha tur om man är katt för att  hitta de rätta ägarna.

sandra1977
0

skönt att det löste sig till det bästa…för alla parter..jag antar att det är fiahemmet du pratar om?! har själv tagit 2 omplaceringskatter därifrån..fast det är flera år sen,har "hört"att det har blivit MYCKET bättre sen den där idioten Inge fick sluta pga att han spelade upp pengar som skulle gå till katternas omvårdnad!!!kram Sandra.

Hawknestgrove
0

Sån mysig kisse! Knorr på svansen! häftigt!

Donatelloblu
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Javisst har hon knorr på svansen, haha;). Det är bara en av hennes underbara egenskaper:)!

Gissa vad……igår dök Godis syster upp på altanen*suck*. Nu blir det nog en runda till bort till Fiahemmet verkar det som…ska ringa idag klockan 18.00. Det går räv härom knutarna så jag vill inte ha henne ute här ju:(. Håll tummarna att vi får komma in med henne idag!!! Sätter in en bild på henne här med, hon är SÅ lik Godis! Vi kallar henne Maräng:).

Ja, vår lilla Nilla kommer från Fiahemmet och vår lilla Laban från Nyköpings katthem. Blir helt bestört när jag läser om attd et är folk som jobbat på Fiahemmet som använt pengarna till spel istället för till kissarnaSkrikandes !!! Borde det inte vara spöstraff på sådantHemlis…USCH!!!

Nu ska jag bara vänta på att kunna ringa Pia på FiahemmetGlad.

sandra1977
0

ja, det är helt förskräckligt!!! men när det kom upp till ytan fick han sluta väldigt fort som tur va!vilken idiot,man kan ju bli galen för mindre!!kram.

Erika91
0

#36 Så söt!

Men fy för det!! Hoppas det upphört nu!!

martdat
0

#36 Ja hoppas att de kan hjälpa Godis syskon oxå.

Jenna-Gun
0

Såååååååååå fina det är.

Hoppas de får komma in.

Donatelloblu
0

Igår åkte Godis syster som vi döpte till Maräng till Fiahemmet:)! Hon vart inte jätteglad för att åka bilen men verkade bli ganska glad av att få komma in i värmen iallafall:). Nu har vi placerat bägge syskonen på hemmet efter att de gått över ett år härute i skogsmarkerna med risk för att fastna hos räven och annat hemskt, det känns helt enkelt underbart att ha fixat detta för dem:)!!!

Kram

martdat
0

#41 Å vad skönt att Fiahemmet kunde hjälpa, Är du säker på att du inte har någon gömt kattmagnet på din altan??

Erika91
0

Så skönt att de kunde ta in Maräng :)
han kommer säkert att få ett hem snart som  jag tror att Godis kommer att få snart :)

Donatelloblu
0

Hahaha, vi börjar faktiskt undra…angående kattmagneten menar jag;)! När vi var på Fiahemmet en gång så vard et en liten tufsig sak som låg gömd i en liten kattsäng och stirrade ut men när vi kom in i buren så rusade han ut och var så kelig så han blev sur när vi gick ut från buren…när vi frågade personalen lite om han så sa de "näe, han har vi aldrig set ute, han är så skygg så han kommer aldrig ut när någon ser på…" Eeehhh….min man och jag bara tittade på varann och skrattade! Så jo…vi har nog lite inbyggda kattmagneter verkar det som*s*. På vägen hem från Fiahemmet när vi lämnar lilla Maräng så  fick vi syn på en gulrödrandig katt som sprang över skogsvägen en liten bit från huset. Vi befarar tyvärr att detta kan vara Godis och Marängs jätte enormt skygga mamma som inte synts till på över ett år snart…vem vet, hon kanske sitter på altanen en dag när vi kommer ut, hahaha;)!

De meddelade förresten också från Fiahemmet att Godis är den absolut keligaste katt de någonsin haft därinne…så det dröjjer nog inte länge alls förrä både hon och syster Maräng har nya fina trygga hem:)!!!

Känns skönt i magen att veta:)!!!!!!!!!!

anniii
0

Underbar läsning! Grattis till era nya familjemedlemmar och fantastiskt att Godis och Maräng fick plats på katthemmet. Tänk om de kan få ett hem tillsammans! Tur för hemlösingarna att ni finns och kan fånga upp dem när de har vägarna förbi!  Flört

Erika91
0

#44 Ni är kattmagneter ;)

En till katt? Stackarn att springa runt där… hoppas att den också får komma in till Fiahemmet.. de tar väl emot skygga katter?

Donatelloblu
0

Hehe…ja det verkar inte bättre;)! Nog är vi kattmagneter alltid. Ja, får vi syn på den sista ungen med så åker vi in med den såklart men tja, den har inte setts på så länge så man befarar ju tyvärr räven eller något annat tråkigt:(. Det svider att tänka på det.

Katthemmen tar naturligtvis emot skygga katter också ja:). Ibland får man använda kattfälla då när man ska fånga in dem men det brukar gå bra.

Igår fick vi mail från Fiahemmet om Godis och Maräng…Godis visade sig vara en dam på 8 år!!!!!! Det var INGEN som trodde det…hon är ju så liten och så fräsch sa veterinären:)! Sen gjorde veterinäen en annan upptäckt…han gör nämligen alltid en specialgrej tydligen när han kastrerar och det visade sig att han…kastrerat Godis en gång i tiden! Alla blev lika förvånade vill jag lova…alltså har hon haft ett hem en gång i tiden och det i närheten mellan Norrköping och där jag bor troligen utanför Kolmården. Vad som har hänt sen tja det står skrivet i stjärnorna antar jag. Så med andra ord är inte Maräng mamma till Godos som vi trodde efter att vi fått höra det av en av våra grannar som trodde det. Inte tvärtom heller efterom Godis är kastrerad. Vi blir inte kloka på om de är släkt alls men de är ju så lika! Men men, bägge är på Fia nu så det känns ju bra:). Maräng var inte kastrerad däremot och skulle nog till op denna veckan tror jag det var:).

KUL att kunna följa upp dem lite fast an lämnat in dem tycker vi:)!

Såg på Fiahemmets sida igår att det äntligen lagt ut Godis vilket innebär att hon nu sluppit ut från karantänen:).

Skönt att se:)!

martdat
0

#47 Veterinären kan inte försöka att spåra ägaren då?

Misan
0

Hej, först vill jag ge dej ett stort fång rosor för att du har tagit hand om bägge tjejerna.

Sedan undrar jag om du har annonserat om dem där du bor? Hoppas du inte tar illa upp men ibland är inte verkligheten helt svart eller vit. 

Jag fick ett nödrop för några år sedan från Djurhjälpen några dagar innan nyår om en troligtvis gravid katt som uppehöll sig i ett ihåligt träd vid Älvsjö mässan. Efter ett antal timmar i snö och kyla fick vi in henne och iväg till en veterinär som konstaterade att hon inte var gravid men kraftigt förstoppad (kastrerad men ej märkt och hade ätit bark och kottar för att överleva) sedan till en vännina där hon skulle få vila upp sig några dagar innan hon åkte ut till katthemmet. Hon kom upp på hemsidan och av en ren tur så såg ägarnas barn henne på hemsidan. Det visade sig att det var en 9 årig dam som hade varit borta i ca 10 månader som försvann efter en flytt och de hade givit upp hoppet om att någonsin få se henne i livet igen. Det blev en lycklig återförening mellan katt och ägare.

Så det behöver inte alltid vara så att någon har flyttat eller dumpat dem, utan folk som har givit upp hoppet.

Mvh Lisa

Erika91
0

#47 Ojoj. Tur att de har det bra nu iaf :)

#49 Ja så kan det ju vara, hoppas det!
Eller så kanske det var en Blocketkatt? Aja.. ingen vet..

Donatelloblu
0

Nej, att spåra katterna är omöjligt eftersom de inte är id-märkta.

Självklart annonserade jag, både på Blocket och härinne och hörde mig för runt i hela bygden men icke…ingen ville kännas vid dem.

Sen kanske jag låter hård nu men jag anser att om man inte märker sin katt eller har halsband på den så får man räkna med att folk kanske lämnar in den ifall de hittar den. Det där med halsband är ju lite vanskligt eftersom de kan krångla sig ur det eller  tappa det såklart men en id-märkning borde varnda kattägare lägga pengar på, det är en ganska billig försäkrning för den lilla skrutten man älskar;)! Även våra grannar som tidigare bodde i vårt hus har i över ett års tid forskat och efterlyst ägarna men ingen alls har velat ge sig till känna så nu fick vi nog och ville inte att de skulle frysa mer.

Klart jag inte tar illa upp, självklart måste man tänka i de banorna, man kan ju faktiskt råka på en sådan kisse där matte och/eller husse gett upp hoppet så det är jätteviktigt att annonsera först:).

Men vilken solskenshistoria med katten du hjälpte tillbaka till sina ägare genom att lämna in den:)! Som ägare ska man ju alltid kolla katthemmen regelbundet tycker jag när man blivit av med sin älskling, chansen är ju faktiskt ganska stor att den finns där:)!

I samband med att vi lämnade in dessa kissar så gick vi även igenom efterlysningsannonserna på katthemmen men det var ingen som såg ut som dem tyvärr:/. Vet att det iallafall är en äldre man som ringer Fiahemmet några gånger i vekcan för att höra med dem angående sin katt som nu varit borta i snart ett år tror jag det var…han vägrar ge upp och det är bra:)! Önskar så att han ska få tillbaka sin kisse och alla andra med som blivit av med sina! 

När det finns folk som blir så ledsna för att deras katt springer bort så är det oerhört svårt att förstå hur man bara kan kasta ut en katt på gatan när det inte längre passar…undrar om de skulle göra det med sina barn ifall de började kissa i sängen etc …skulle inte tro det! Blir jätteupprörd över detta och lider så med alla kisar som inte får daglig kärlek:(!!! Det är de värda allihop!!!!!!!

Imorrn är det dags för vår lille Laban att bli av med bollarna…hehehe. Ska bli hemskt spännande tycker jag för jag är nog mer nervös än katten…Generad Hoppas allt går bra:)!!!

Ha en bra kväll alla!

Donatelloblu
0

Guess what…det är kattspår i snön utanför vår altan…gaaaahhhh…igen!!! Nu är det bara att vänta och se då ifall vi lyckas få syn på en frusen kattstackare igen då som vi kan hjälpa…ni vet ju vad som säga, tredje gången gillt:).

Får spana lite på nätterna när jag är ute och röker ibland:).

Det var någon som skrev något om kattmagneter här innan…jag tror faktiskt du har rätt;).

Erika91
0

Å jag hoppas att det inte är en hemlös katt utan en som har ett hem, men om dte är en hemlös katt så har den haft tur att dra sig till er för att komma in på ett katthem :D

Donatelloblu
0

#53: Ja, jag är glad isåfall att den hittar hit och inte till någon som bara struntar i den eller ger den mat ett tag och sen tröttnar. Vi åker ju in med den direkt isåfall:).

Erika91
0

Jo det är ju klart :)

Donatelloblu
0

Kan nu stolt berätta att vi varit i kontakt med katthemmet och både lilla Godis och lilla Maräng har nu fått varsitt eget fint hem med kärleksfulla hussar och mattar och mat, vi är så glada för det:)!!! Det var den bästa nyheten man kunde få på den fronten vill jag lova!!! Äntligen slipper de vara utan husse och matte och får massor av kärlek och mat!!!

emjon
0

Härliga nyheterGlad

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Erika91
0

Å vilka härliga nyheter!!! :D
Hur gick det med den katten som gick hos er? Vet ni något mer om den?

Donatelloblu
0

Ja visst är det härliga nyheter:)!!!

Tyvärr har vi varken sett spår eller en skymt av den katt som verkar ha promenerat förbi på tomten för ett tag sedan. dock KAN det vara våra hyresvärdars katt men det är inte säkert för hon brukar inte ta sig så långt från deras hus men man vet ju aldrig. Men vi avvaktar så får vi se omd et dyker upp någon liten sötnos till kanske;).

Ha en trevlig vecka alla!