Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 721 ggr
Elcyion
0

Hett tips till djurapoteket

Eftersom det inte verkar som om så många vet om den här prylen, tänkte jag att jag skulle göra lite reklam för den. Det är en tablettdelare som man kan köpa på apoteket. Hur ofta är det inte som man ska stå där och dela minimala tabletter i ännu mindre bitar?

Jag har en sedan några år tillbaka, och den funkar fortfarande riktigt bra! Lätt att rengöra om det skulle råka bli smulor kvar. Bara att skölja med vatten. Finns även ett "uppsamlingsfack" som gör att de delade bitarna inte far iväg vid delningen.

Medarbetare på jack russel terrier

Lena
0

Det verkar vara ett jättebra hjälpmedel det där. Har inte testat det själv men hört många som är nöjda med den. :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Faxlin
0

Smart liten sak, och inte var den dyr heller.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

emjon
0

Håller med dig för den underlättar betydligt och är ett bra hjälpmedel för alla. Särskilt bra för de som har problem med händer och fingrar som gör att man blir fumligGlad

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Sidentass
0

Toppentips!! kan vara nog så knivigt att dela dom små pillren med händerna många gånger!

Kittekatten
0

Funkar den på alla former och storlekar? Även oregelbundna former? Tänker på t ex Axilur som måste delas i fyra delar om man har små katter. Första delningen är ju okej, då är den skårad, men andra delningen blir det ju si och så med när man står där med kniven och försöker dela en avlång tablett som har runda hörn i ena änden men inte i den andra…

Elcyion
0

Ska ta ett foto på hur min ser ut, så kan jag förklara. Men det går alldeles utmärkt att dela små runda tabletter på fyra delar med.

Elcyion
0

Den övre bilden är på "locket". Fast i locket sitter det ett rakblad (ser det ut som).

http://hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=0cd7e18a-7840-4b7d-a188-9168ac085364&Filename=Locket.JPG

Den undre bilden är på "nederdelen". Mellan de två "väggarna" som bildar ett V, lägger man tabletten.
Sen när man ska dela, bara stänger man igen den. Klart :) Den delade tabletten återfinns i det fyrkantiga "hålet" som är nedanför V:et. Rakbladet täcker hela V:formen, så det går alldeles utmärkt att dela större tabletter med.

http://hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=5a34caf9-56ff-497f-9009-69d5e20c746c&Filename=Nederdelen.JPG

Kittekatten
0

Tack för bilderna, ja det där verkar onekligen vara något bra att ha i hemma-apoteket.

Hawknestgrove
0

Toppen Skriver upp det på min komihåglista tills på fredag!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

GosChippen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visste inte ens att det fanns!

Så TACK för tipset!